Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Gezocht: foto's NS Ks/Us (nu Klmos) door ES44C4
Vandaag om 01:11:52
Gezocht info en foto's van standaard dwarsliggerwagen door ES44C4
Vandaag om 00:57:03
Bahnstrecke 5867 door saskia
Vandaag om 00:23:36
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Dave.......
20 July 2025, 23:48:17
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Dave.......
20 July 2025, 23:47:30
Microstepper motoren voor armseinpalen door bask185
20 July 2025, 23:38:11
Bezetmelder brug in rolbrug blijft actief als rolbrug gestopt is door spock
20 July 2025, 23:27:47
Raadplaatje door ArjanB
20 July 2025, 23:19:53
Dat overkomt mij niet. door hmmglaser
20 July 2025, 23:14:35
Göhrener Viaduct door grossraumwagen
20 July 2025, 22:48:56
NS 1700 transfers door Gerco van Beelen
20 July 2025, 22:47:46
Sfeer op je modelbaan door wob
20 July 2025, 22:42:35
Wèhnich - Eén onbeduidend baantje op 1200 bij 1200mm door puntenglijder
20 July 2025, 22:05:41
Centraal Zwitserland: Trein, tram, kabelbaan en gondels. door Blausee-Mitholz
20 July 2025, 21:27:28
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door puntenglijder
20 July 2025, 20:34:42
Rheinburg, TP V/VI door wob
20 July 2025, 20:33:21
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door wob
20 July 2025, 20:29:04
Acherntal H0. (TP III/TP IV) door wob
20 July 2025, 20:13:45
Alt-Wutachtalbahn 2025 door Arjen52
20 July 2025, 20:09:19
"Ein kleines Kalkwerk", een nieuwe tentoonstellingsbaan door Frank 123
20 July 2025, 20:08:03
Alt Wutachbahn - Sau-Schwänzle-bahn Weizen - Zollhaus - Blumberg door Eric v C
20 July 2025, 18:42:35
Roco 69139 NS Plan V SOUND AC door VAM65
20 July 2025, 17:25:53
Roco Plan T door 008200
20 July 2025, 16:56:37
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door saskia
20 July 2025, 15:53:42
Stationsplein Baden Baden door Dion
20 July 2025, 15:30:55
Noorwegen - interessante spoorzaken langs vakantieroute door Dion
20 July 2025, 15:05:44
Draaischijf uit de 3D-printer en met Arduino besturing door Joz
20 July 2025, 14:14:39
Fleischmania Nostalgia door hervé
20 July 2025, 14:01:26
Defensie wil oude koplopers ombouwen tot hospitaaltrein door spoorzeven
20 July 2025, 13:43:53
ongeremde Sikken/wagens in goederentreinen door j.ossebaar
20 July 2025, 11:51:04
  

Auteur Topic: Rivarossi NS 1310/1312 Gerenoveerd  (gelezen 161030 keer)

RodeDuivel

  • Offline Offline
  • Berichten: 821
Re:Rivarossi NS 1310/1312 Gerenoveerd
« Reactie #45 Gepost op: 01 December 2008, 20:20:57 »
Dumpen heeft een nare klank, dat wordt gedaan andere fabrikanten de voet dwars te zetten. Hier is gewoon sprake van prijsverlagingen om de laatste exemplaren te kunnen slijten. Heel gewoon economisch gedrag. En het werkt, er zijn er heel wat verkocht. Goed voor de fabrikant, goed voor de goedwillende hobbyist.
Alleen een probleempje voor Electrotren: voor een nummervariant kun je natuurlijk niet de hoofdprijs vragen, als je er flink wat van wil verkopen. De verlaagde prijs van nu blijft in de hoofden van potentiële kopers.

Piet je hebt inderdaad groot gelijk. Het is goed voor de fabrikant en goed voor de consument! Alleen als het zo goed is voor de fabrikant hoe kan het dan dat praktisch iedere fabrikant te kampen heeft of heeft gehad met een faillissement. Als het zo goed is voor de consument, waarom wachten wij en masse op de IRM, mat. '46, DD-AR etc. van Lima en Rivarossi. Waarom is er een enorme kaalslag aan verkooppunten. Alleen omdat het goed is voor fabrikant en consument?

Er is één woord van belang en dat is "continuiteit" voor de hele modelspoorbranche. Prijsdumping leidt tot vraaguitval. Er zijn een aantal merken waarbij ik bij voorbaat al niet meer inteken, omdat ik op voorhand zeker ben van dumpen. Ik vraag mij af of dit in het belang is van de fabrikant, importeur, winkelier en de finale consument.

Een gezonde markt biedt kansen voor alle partijen en bovenal voor ons als consument nieuwe modellen.

Grtz,

Willem

Marijn

  • Grote treintjes monteur
  • Offline Offline
  • Berichten: 2190
    • Jacquelinger Lokalbahn - Nebenbahn in H0
Re:Rivarossi NS 1310/1312 Gerenoveerd
« Reactie #46 Gepost op: 01 December 2008, 20:41:10 »
Als ik dit draadje terug lees raak ik wat in de war.
Chris zegt dat we geen kans maken met de 3 pitters bij zowel REZ als Overbeek.

Mijnheer Duivel zegt dat er toch wel plannen liggen ergens...

Kan iemand mij even op de juiste weg zetten ?
A positive attitude may not solve all your problems, but it will annoy enough people to make it worth the effort.

Brigitte

  • Offline Offline
  • Berichten: 830
  • RFO 193 623
Re:Rivarossi NS 1310/1312 Gerenoveerd
« Reactie #47 Gepost op: 01 December 2008, 21:00:37 »
Alles leuk en aardig maar de Electrotren NS 1300 liefhebbers zijn niet echt wijzer geworden van de dumpactie :-|

Ik had net de serie compleet toen de hele zaak massaal de dump in ging, daar was ik inderdaad ff behoorlijk teleurgesteld over  :'(

Er is tot nu toe helemaal niets meer met het model gedaan, alle beloftes en de aankondiging van de 1313 en 1310 ten spijt. Oja ooit zou de gerenoveerde ook nog komen :(

Hopelijk is het tij gekeerd en ik zie het als zeer positief dat Electrotren graag verder wil met de NL markt en REZ als importeur van zich heeft weten ontdoen en hierdoor een andere importeur de kans geeft hier mee verder te gaan en nieuwe producten te ontwikkelen.

Het model verdient het niet om zomaar aan de kant te worden gezet. We worden er niet echt wijzer van dat een andere fabrikant ook weer een NS 1300 gaat ontwikkelen. Dubbel ontwikkelingen zijn leuk tot op een bepaalde hoogte. Ik zie liever dat ze hun tijd steken in een model die er niet is. Dit is mijn mening en die zal niet iedereen delen en dat is goed ;)

Gr.
Brigitte


Bob R.

  • ***
  • Team Beurzen en PR
  • Offline Offline
  • Berichten: 8239
  • Lid MSG Haarlemmermeer
    • www.spoorwegfoto.nl; heeeel veel fotos van treinen! (beter bekend als station Juinen)
Re:Rivarossi NS 1310/1312 Gerenoveerd
« Reactie #48 Gepost op: 01 December 2008, 21:08:36 »
Ik zie liever dat ze hun tijd steken in een model die er niet is. Dit is mijn mening en die zal niet iedereen delen en dat is goed ;)

Gr.
Brigitte


Daar ben ik het heel erg mee eens!
Alleen als ik al denk aan de 3 TEE Ram treinstellen of de Talent van Mehano & Fleischmann...
Vr. groeten,
Bob

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 22503
Re:Rivarossi NS 1310/1312 Gerenoveerd
« Reactie #49 Gepost op: 01 December 2008, 21:17:37 »
Ik inderdaad niet.
Een technisch enigszins geupdate Rivarossi 1300 zou gewoon beter zijn. Dan gaan mijn Electrotren net-niet 1300'en gelijk de deur uit.
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Bob R.

  • ***
  • Team Beurzen en PR
  • Offline Offline
  • Berichten: 8239
  • Lid MSG Haarlemmermeer
    • www.spoorwegfoto.nl; heeeel veel fotos van treinen! (beter bekend als station Juinen)
Re:Rivarossi NS 1310/1312 Gerenoveerd
« Reactie #50 Gepost op: 01 December 2008, 21:24:11 »
Ja, maar dat zou dus geen geheel nieuwe ontwikkeling zijn.
Maar is die Rivarossi 1300 al niet perfect ? of zit er een lawaaimotor in?
Vr. groeten,
Bob

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 22503
Re:Rivarossi NS 1310/1312 Gerenoveerd
« Reactie #51 Gepost op: 01 December 2008, 21:29:37 »
Het ding rijdt prima, maar ik stel me zo voor dat er een decoderplug en misschien led-verlichting in zou komen.
Weinig kans overigens.  :-| ;D
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

piet post

  • Offline Offline
  • Berichten: 328
Re:Rivarossi NS 1310/1312 Gerenoveerd
« Reactie #52 Gepost op: 02 December 2008, 00:14:34 »
Piet je hebt inderdaad groot gelijk. Het is goed voor de fabrikant en goed voor de consument! Alleen als het zo goed is voor de fabrikant hoe kan het dan dat praktisch iedere fabrikant te kampen heeft of heeft gehad met een faillissement. Als het zo goed is voor de consument, waarom wachten wij en masse op de IRM, mat. '46, DD-AR etc. van Lima en Rivarossi. Waarom is er een enorme kaalslag aan verkooppunten. Alleen omdat het goed is voor fabrikant en consument?

Er is één woord van belang en dat is "continuiteit" voor de hele modelspoorbranche. Prijsdumping leidt tot vraaguitval. Er zijn een aantal merken waarbij ik bij voorbaat al niet meer inteken, omdat ik op voorhand zeker ben van dumpen. Ik vraag mij af of dit in het belang is van de fabrikant, importeur, winkelier en de finale consument.

Een gezonde markt biedt kansen voor alle partijen en bovenal voor ons als consument nieuwe modellen.

Grtz,

Willem

Waarom gaat het slecht op de modeltreinenmarkt. Toen ik langgeleden jong was, kreeg iedere jongen wel een trein, en daarmee werd een virus geplant. Al tientallen jaren is dat niet meer het geval. Als je nu op beurzen of manifestaties komt, is het een en al grijsaard wat je ziet. Dit forum geeft een sterk vertekend beeld voor wat betreft leeftijd, hier zitten nogal wat tieners, maar bijvoorbeeld bij Eurospoor moest je ze met een kaarsje zoeken. De doorsnee hobbyist is al lang bezig en heeft daarom al heeeeel veel.
En de winkeliers, dat zijn veelal ook grijsaards, die al heel lang op uiterst rustige wijze treinen verkopen. Maar de wereld is veranderd. Door internet kun je voor 6,20 verzendkosten uit het hele land je spullen laten sturen, en een aantal actieve winkeliers hebben inmiddels een heel lucratieve handel daardoor. En de lokale winkelier zich maar afvragen waarom het ieder jaar rustiger wordt!
De markt krimpt, maar dat hebben veel fabrikanten niet door. En dat de wereld sterk verandert, is ook een nieuwtje. Het is niet zo moeilijk aan te geven waarom het bij Mà , bij Fl , bij Me misgaat. Weinig vernieuwing, te hoge prijzen, kwaliteit niet in overeenstemming met prijs, om de belangrijkste te noemen. Is het gek dat de een na de ander in zwaar weer terecht komt. En met de crisis zullen er kopje ondergaan.
Dat prijsverlagingen de continuiteit zouden bedreigen, is een fabeltje. De groenteboer doet het dagelijks, en bij de computerboer is het schering en inslag. Het is heel normaal zaken doen, met een hoge prijs beginnen en van tijd tot tijd er wat afdoen. De eerste platte tv´s waren onbetaalbaar, maar nu kunnen velen zich zo iets moois veroorloven. En ondertussen is Philips en zijn concurrenten er rijk van geworden. Daarom Màrklin, Roco, Electrotren en alle andere. Klop me maar geld uit de zak met spannende aanbiedingen!
Ps Willem, bedankt dat je me gelijk gaf.

maartenvanderburgt

  • Gast
Re:Rivarossi NS 1310/1312 Gerenoveerd
« Reactie #53 Gepost op: 02 December 2008, 00:20:43 »
Het tegen een dumpprijs aanbieden van de 1300en op de Nederlandse markt heeft niets te maken met "goed voor de fabrikant".
Behalve in die zin dat de fabrikant hopelijk (een deel van) openstaande facturen betaald krijgt.

Maarten.

maartenvanderburgt

  • Gast
Re:Rivarossi NS 1310/1312 Gerenoveerd
« Reactie #54 Gepost op: 02 December 2008, 00:25:54 »
PS 2 loks tegelijk uitbrengen is me teveel, dus het wordt een combinatie van de twee:

de 1303 in geel/grijs met 3e frontsein op de botsneus  ;D

Maarten.

Marijn

  • Grote treintjes monteur
  • Offline Offline
  • Berichten: 2190
    • Jacquelinger Lokalbahn - Nebenbahn in H0
Re:Rivarossi NS 1310/1312 Gerenoveerd
« Reactie #55 Gepost op: 02 December 2008, 00:37:08 »
Graag, kan ik mijn 1600 zonder botsneus wegdoen !
A positive attitude may not solve all your problems, but it will annoy enough people to make it worth the effort.

Chris

  • Offline Offline
  • Berichten: 18619
    • Het Groterdam Project
Re:Rivarossi NS 1310/1312 Gerenoveerd
« Reactie #56 Gepost op: 02 December 2008, 01:24:33 »
Maarten, doe me een lol, geen 1313 :)

Die heb ik al !   ;D ;D


Bob R.

  • ***
  • Team Beurzen en PR
  • Offline Offline
  • Berichten: 8239
  • Lid MSG Haarlemmermeer
    • www.spoorwegfoto.nl; heeeel veel fotos van treinen! (beter bekend als station Juinen)
Re:Rivarossi NS 1310/1312 Gerenoveerd
« Reactie #57 Gepost op: 02 December 2008, 08:23:13 »
Graag de 1313 in gemoderniseerde uitvoering met het wapen van Uitgeest.
Daar heb ik jaren gewoond ;D
Vr. groeten,
Bob

RodeDuivel

  • Offline Offline
  • Berichten: 821
Re:Rivarossi NS 1310/1312 Gerenoveerd
« Reactie #58 Gepost op: 02 December 2008, 09:34:36 »
Graag de 1313 in gemoderniseerde uitvoering met het wapen van Uitgeest.
Daar heb ik jaren gewoond ;D

Heb je van de 1313 het stadswapen? Ik kan het allicht op termijn aankaarten.

Grtz,

Willem

ad.M

  • Offline Offline
  • Berichten: 752
Re:Rivarossi NS 1310/1312 Gerenoveerd
« Reactie #59 Gepost op: 02 December 2008, 10:18:26 »
Ja, maar dat zou dus geen geheel nieuwe ontwikkeling zijn.
Maar is die Rivarossi 1300 al niet perfect ? of zit er een lawaaimotor in?
Inderdaad is de Rivarossie niet perfect, heeft veel minder trekkracht als de 1300 van Electrotren en om over het prijs verschil (van toen) maar niet te spreken.

ad