Je nieuwe plan is al beter alhoewel je nu onnodige veel wissels gebruikt naar mijn mening.De overloop wissel tussen de onderste 2 sporen heeft geen extra functie. Het maakt de 2 sporen alleen maar korter, en de wissel op het einde zorgt ervoor dat de lok al kan omlopen.
Tevens zou ik de onderste 2 sporen niet via die hele reeks wissels direct verbinden met je locdepot.
Ik zou zoals op de tekening met blauw aangegeven, rechts een uithaalspoor maken. Hierdoor worden je goederensporen ook wat langer, kun je nog meer rangeren omdat je van de onderste 2 sporen niet over de hoofdbaan hoeft te rangeren,
en verder zou ik het zijlijntje niet direct verbinden met de draaischijf. Het uithaal spoor wat naast het zijlijntje ligt kun je natuurlijk wel zo laten liggen zodat je van daaruit op de draaischijf kunt, én naar het onderste stationsspoor via de wisselstraat.
En ik zou het omlaag stekende kopspoortje vanuit de draaischijf, links van de 2 oprijsporen leggen. Dan kun je hem ook nét iets langer maken. Nu past er nauwelijks een grote stoomloc op.
Op het doorgaande station, zou ik aan de rechter kan nog een uithaalspoor maken, dan kun je daar ook rangeren zonder dat je hoofdbaan blokkeert. Dit geeft weer extra rijmogelijkheden, en dus het plezier wat je graag wilde:)Verder ben je wel op de goeie weg hoor en kan dit een heel mooie baan worden.
Dan zouden de loks naar de draaischijf extra bewegingen moeten maken, en via draaischijf bij lokverzorging uit moeten komen?