Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Modeltreinwinkels in Berlijn.
door
Quinzeedied
Vandaag
om 21:58:35
booster vraag
door
Patrick Smout
Vandaag
om 21:50:26
Göhrener Viaduct, een begin, Project 13
door
Joz
Vandaag
om 21:23:05
Toon hier je (model)TRAM foto's.
door
MarcoK1999
Vandaag
om 21:13:19
BR-18.6 Schaal-0.
door
FritsT
Vandaag
om 21:03:15
PB Models, ICR-rijtuigen
door
WesleyMunnik
Vandaag
om 20:50:30
Raadplaatje
door
Hlv53
Vandaag
om 20:46:33
Kranenberg, een exercitie in code 70
door
SvenW
Vandaag
om 20:42:37
Fleischmann Anna ombouw.
door
puntenglijder
Vandaag
om 20:38:56
Aachenau West
door
puntenglijder
Vandaag
om 20:33:04
BMB-Module: “Corfe Castle Station”
door
Boertje
Vandaag
om 20:01:14
Swalbenburg, N modulebaan
door
NS264
Vandaag
om 19:45:16
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen
door
defender
Vandaag
om 19:23:04
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots
door
defender
Vandaag
om 19:16:13
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten
door
willyTEE
Vandaag
om 18:45:29
Lima Plan E ral kleuren vraag
door
FritsT
Vandaag
om 18:22:28
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
Dave.......
Vandaag
om 17:52:27
Zolderbaan 2025
door
JoopSpoort
Vandaag
om 17:46:55
Da's Daz 2
door
Huup
Vandaag
om 17:32:49
Sfeer op je modelbaan
door
BartvD
Vandaag
om 17:07:18
24e smalspoormodelbouwdagen 30 en 31 augustus 2025 bij Stoomtrein Katwijk Leiden
door
Ronald Halma
Vandaag
om 16:56:25
Trix BR94 ontspoort
door
marco
Vandaag
om 16:55:23
VERPLAATST: Zolderbaan 2025
door
Reinout van Rees
Vandaag
om 16:36:19
De bouw van mijn modelbaan in Thailand
door
puntenglijder
Vandaag
om 15:43:18
Module vliegveld Jan van Mourik
door
MOVisser
Vandaag
om 15:37:58
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven.
door
puntenglijder
Vandaag
om 15:05:06
Heroplage Artitec Plan W?
door
spoorijzer
Vandaag
om 13:51:30
lampjes in huizen willekeurig schakelen
door
Ronald Schreuder
Vandaag
om 11:28:28
USA-sampler met Amtrak, april/mei 2008
door
jerdenberg
Vandaag
om 11:24:40
"Bij nader omzien", een Nederlands spoorwegfotoarchief
door
Ferdinand Bogman
Vandaag
om 11:10:22
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Wat zijn we aan het bouwen?
|
Baanplannen
|
Houtraksebos - (Baanplan H0)
« vorige
volgende »
Print
Pagina's:
1
2
3
Vorige
-
Volgende
-
1
[
2
]
3
Omlaag
Auteur
Topic: Houtraksebos - (Baanplan H0) (gelezen 13181 keer)
Matheus 18
Nog iets te plat voor Profi.
poging tot Steentje bijdragen.
Re:Houtraksebos - (Baanplan H0)
«
Reactie #15 Gepost op:
01 September 2010, 16:22:44 »
Pfwew.
Wat een opzet, veel succes gewenst, ga dit maar eens volgen.
Mvg.
Matheus.
Wisselend analoog-digitaal. Roco-Flm-Piko en Marienberg loc's.
rjr
«
Reactie #16 Gepost op:
01 December 2010, 10:48:14 »
Naast veel technische aanpassingen ook bezig geweest met de ingang van het station. Tunnels gemaakt met klei, steentjes motief in gemaakt. Vervolgens ook deel van landschap er naast met berg structuur.
het groen moet nog.
Het seinhuisje is niet definitief. Dit was er eentje die ik nog had liggen om een klein idee te geven.
Ook moet 1 van de wisselaandrijvingen nog vervangen worden voor eentje onder de tafel.
En op de voorgrond zie je ook al een stukje rails van de smalspoorbaan die hier ook het station binnen komt.
De tunnel heeft nu nog erg veel doorkijk. Daar komen nog muren binnen in om dat minder te maken.
We hebben nog een lange weg te gaan, maar zo nu en dan groeit er toch weer een stukje van het geheel.
En rijden doet het over het algemeen goed, en door het complexe sporen plan in de tunnels net buiten dit station krijgen we een heel afwisselend trein beeld op het station.
Groet,
Roelco
rjr
«
Reactie #17 Gepost op:
18 August 2011, 22:42:57 »
Eens weer een update op dit draadje. Het plan is nog weer beetje uitgebreid met een klein kopschaduwstation.
De onderste laag is gelijk gebleven. Groot schaduwstation met 11+9 opstelsporen en 1 doorgaand spoor. Ook de ruimte voor de kinderen om wat te maken in de toekomst is er nog altijd.
Dan de los naar boven. En de tweede hoofdlaag met doorgaand station is aangepast:
Rechts dus dat extra kopschaduwstation waar korte treinen vanuit het doorgaande station direct naar toe kunnen. Links een opstelspoortje voor een lok met daarachter een driewegwissel en 3 sporen. Zichtbaar blijft het ene spoor dat een lokloods binnen rijd. Daar is dan plaats voor 3 loks voor de afwisseling.
De 2 losse sporen lopen verder omhoog naar het uiteindelijke station. Ook dit ligt intussen en omdat de ander sporen daar dalen kan het allemaal net over elkaar heen binnen een steiging van 3% (2.7 is het max wat ik in de baan heb )
Het grote station heb ik verder nog niet uitgewerkt, daar ben ik nu ongeveer aan toe en kan ik eens gaan uitleggen, samen met de tips hier al eerder gekregen eens kijken hoe we met de ruimte uitkomen.
Hier een plaatje van wat ongeveer het zichtbare deel gaat worden:
De dikke groen lijn is een bergkam. Die zorgt er voor dat als je zit je niet de sporen er achter kunt zien. Dit geeft wat rust in het totale baanoverzicht wat rails betreft. Links komt de stad.
de rijmogelijkheden zijn tot dus ver behoorlijk te noemen, en je krijgt een mooi afwisselend beeld op het doorgaand station wat nu geruime tijd in bedrijf is.
Het plan komt er op neer dat treinen kunnen rijden
* van mijn grote kopstation naar het kleine kopstation in de stad, en terug.
* van mijn grote kopstation via 2 enkelsporige lijnen naar mijn doorgaand station van links
* van mijn doorgaand station links via 2 enkelsporige lijnen naar mijn grote kopstation.
* van mijn doorgaand station links via 1 enkelsporige lijn naar mijn schaduwstations beneden.
* van mijn doorgaand station links via 1 enkelsporige lijn terug naar mijn doorgaand station van links.
* van mijn doorgaand station links via 1 enkelsporige lijn naar mijn doorgaand station van rechts
* van mijn doorgaand station rechts via 1 enkelsporige lijn naar mijn schaduwkopstation
* van mijn doorgaand station rechts via 1 enkelsporige lijn naar mijn doorgaand station links
* van mijn doorgaand station rechts via 1 enkelsporige lijn naar mijn schaduwstation beneden.
* van mijn schaduwkopstation via 1 enkelsporige lijn naar mijn doorgaand station rechts.
* van mijn schaduwstation beneden via 2 enkelsporige lijnen naar mijn doorgaand station rechts.
* van mijn schaduwstation beneden via 1 enkelsporige lijn naar mijn doorgaand station links
* van mijn schaduwstation beneden direct terug naar mijn schaduwstation beneden.
Best wel wat rijmogelijkheden dus. En dat alles geeft een zeer afwisseld beeld, zelfs nu nu de mogelijkheden richt het grote kopstation er dus nog niet zijn.
Hier een foto van de rechterkant van het doorgaand station zoals hierboven in het overzicht aangegeven:
Hierop een een stukje smalspoor, die moet het eerste spoor van het station gaan delen en een simpele pendeldienst gaan worden de tunnel in. Staat verder niet verwerkt op de baanplannen.
De lokloods moet nog een verdieping hoger, die plaat ligt er intussen, maar staat nog niet op deze foto. Wel is het klein schaduwkopstation achter op de foto te zien.
Achter de huizen loopt het spoor dat omhoog gaat richting het grote kopstation.
Hierbij ook een foto van de andere kant:
Je ziet hier nog wel het spoor dat de lokloods in moet gaan, en daar dan onzichtbaar als nog 3 sporen wordt.
verder de weg en het landsschap richting de stad. De sporen het station af komen op deze foto niet over.
Al met al een groot project, maar tot dus ver loopt het allemaal nog lekker. wat er ligt ligt goed, en de treinen rijden over het algemeen betrouwbaar hun rondjes.
Wat baanplannen betreft zijn we nu dus aan het laatste deel toe, het station zelf. Al gaat dit natuurlijk ook al wel wat over wat we aan het bouwen zijn.
Groet,
Roelco
rjr
«
Reactie #18 Gepost op:
05 February 2013, 15:26:59 »
We zijn intussen weer een 1.5 jaar verder, toch heeft het geheel zeker niet stil gestaan. De bouw is doorgegaan. Dit is wat er nu ongeveer ligt aan rails:
Het station ben ik nog aan het opbouwen/aansluiten. Met name rond de draaischijf zijn niet alle sporen aanwezig. De rest van de sporen liggen over het algemeen wel, en worden op moment aangesloten.
De rest van de baan is niet echt veel aangepast wat railplan betreft. Wel wat aankleding betreft.
Zo is de witte hoek wat aangekleed en heeft de loods daar een plaatsje gevonden:
Ook heeft het station een stationsgebouw gekregen:
en vervolgens ook een perron tussen de sporen in:
met natuurlijk een oversteek van de ene naar de andere kant:
Het ballast werk is zoals duidelijk is nog lang niet klaar. Maar zo nu en dan pakken we weer een stukje hiervan mee.
Groet,
Roelco
jerrytrein
«
Reactie #19 Gepost op:
05 February 2013, 15:32:51 »
aat goed
volg dit al een poos
welk station is dat onder het raam
Daniel24
«
Reactie #20 Gepost op:
05 February 2013, 15:37:05 »
lekker veel ruimte heb je zeg! En het landschap ziet er ook goed uit!
ga dit met belangstelling volgen.
groet Daan
rjr
«
Reactie #21 Gepost op:
05 February 2013, 15:43:05 »
Station is schwarzburg van Faller:
http://www.faller.de/App/WebObjects/XSeMIPS.woa/cms/page/pid.14.17.89/agid.1127.1200.1224/atid.15/lg.nl/ecm.at/Schwarzburg-station.html
Eerste gebouw dat ik ook bewerkt heb om de plastic look weg te halen. En heb niet de bijgeleverde onderdelen voor het perron gebruikt, maar deze van 8mm MDF gemaakt. Daar langs roer stokjes die op kleur gebracht zijn.
Roelco
jerrytrein
«
Reactie #22 Gepost op:
05 February 2013, 15:48:28 »
(y)dank je
racer
www.hondavriendenclub.nl
«
Reactie #23 Gepost op:
05 February 2013, 18:33:18 »
Mooie baan. Zeker dat stukje om die watertoren heen is goed gelukt
Gr Bob
Groeten Bob
Fleischmann Ho Profirails (verborgen stukken Hornby) Twincenter tijdperk 3
Katzenfurt naar Fisherdorf
MarcNL
1:87 begint met het bestuderen van 1:1
«
Reactie #24 Gepost op:
05 February 2013, 18:45:13 »
Ik begrijp alleen die uitgebouwde tunnelingang niet, naast de locloods.
HO modelbaan "Rotterdam", tijdperk III-IV(-V)
http://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,46913.0.html
rjr
«
Reactie #25 Gepost op:
05 February 2013, 19:39:32 »
De trein moet daar toch weer ergens verdwijnen? Zonder tunnel ingang verdwijnt hij ook maar zo onder het schuine dak.
Hij lijkt zo een beetje vreemd misschien, maar je moet het zo zien.
hij staat aan de rand van de baan, maar de berg gaat daar verder naar rechts door en natuurlijk hoger. Waar de lokloods staat is een kleine inham in de berg die ze tot vlak langs de tunnel uitgehakt hebben om ruimte te maken voor wat lok verzorging.
Als er ooit een achtergrond daar komt zal het misschien wat duidelijker worden, en wat aankleding op dat deel van de berg geeft misschien ook al een ander beeld. Je moet in elk geval bedenken dat de berg naar rechts naast de tunnel gewoon doorgaat.
Roelco
rjr
«
Reactie #26 Gepost op:
06 February 2013, 13:53:59 »
Ook het grotere witte vlak van de berg op eerdere foto's heeft intussen een groen laagje gekregen.
Een eerste laagje groen. bedoeling is dat hier een weiland met boomgaard gaat komen, wat koeien, paar bomen in bloei er in.
Hekje er omheen, maar daarvoor moet ik nog eens goed zoeken. De hekjes die ik in bezit heb vind ik te grof voor dit werk, dus misschien zelf nog eens wat in elkaar knutselen.
En dat een achtergrond er gelijk een heel ander verhaal van maakt, 1 van de eerste stukjes landschap op de baan van een achtergrond voorzien:
Groet,
Roelco
dimo1_dimo1
«
Reactie #27 Gepost op:
06 February 2013, 14:06:15 »
ziet er goed uit!
maar is een nederlandse lock
kan toch niet
groeten,
Auke
jerrytrein
«
Reactie #28 Gepost op:
06 February 2013, 14:10:59 »
Citaat van: dimo1_dimo1 op 06 February 2013, 14:06:15
ziet er goed uit!
maar is een nederlandse lock
kan toch niet
ruime tp 3
geconfisceerd door de DRG
rjr
«
Reactie #29 Gepost op:
06 February 2013, 14:23:35 »
Of gewoon op de terugweg na bewezen diensten?
http://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,49203.msg790908.html#msg790908
Uit dit bericht begreep ik dat de loks maar kort in NL dienst gedaan hebben, en deze kan dan weer op de terugweg zijn voor omnummering?
Al kun je op mijn baan wel meer NS materiaal tegen komen, neem het niet zo nauw met de landsgrenzen
Roelco
Print
Pagina's:
1
2
3
Vorige
-
Volgende
-
1
[