Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Encyclopedie
Help
Zoek
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€130.00
Per saldo:
€-120.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 24-04-2024
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Station Roodeschool
door
Huup
Vandaag
om 20:27:09
Ronald en Wanda's "Southern Comfort" swamp layout!
door
MaraNCS
Vandaag
om 20:18:19
Der QuadratSchädel (Bemo br 624/634)
door
Casmir
Vandaag
om 19:46:10
Bruikbare etsplaten voor NS4000 en NS4700 tenders, en NS slijptrein?
door
Rob Moerkerken
Vandaag
om 19:39:37
Bouwtekeningen Hembrug en/of Strausbrug
door
Falkenberg
Vandaag
om 19:36:20
BR 44 1263 UK Mit Borsig versuchs Wannentender 2'2'T 34.
door
Modellbahnwagen
Vandaag
om 19:19:03
Modelbaan schaal H0 niet geheel sluiten in pc prog
door
Klaas Zondervan
Vandaag
om 19:16:52
Ton bouwt goederenwagens
door
puntenglijder
Vandaag
om 19:13:00
US diorama in H0
door
puntenglijder
Vandaag
om 19:10:30
Aachenau West
door
puntenglijder
Vandaag
om 19:04:43
19 Toen
door
Modellbahnwagen
Vandaag
om 18:59:38
2e leven van een buitendienst gestelde Gesloten goederenwagen.
door
Simplex
Vandaag
om 18:52:50
Update: baan in de tropen
door
Joost O
Vandaag
om 17:12:34
heeft iemand ideeën voor een baan van 120CM bij 240CM?
door
AlbertG
Vandaag
om 17:01:18
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
basjuh1981
Vandaag
om 16:48:09
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N
door
basjuh1981
Vandaag
om 16:46:55
Frans/Belgisch H0e baantje
door
NS264
Vandaag
om 16:37:54
Kleine Baan in H0 (≤ 0.5m²)
door
Jack Black (NS1220)
Vandaag
om 16:21:21
Seinen van AliExpress: hoe aansluiten?
door
freekvo
Vandaag
om 16:17:38
GSS Jubileumbaantje (0e / 0n30)
door
spoorijzer
Vandaag
om 15:41:27
Märklin Hamo mP 3000 voorzien van nieuwe motor
door
ronaldvd2000
Vandaag
om 15:22:42
De Hondsrugbaan
door
mass am see
Vandaag
om 15:16:03
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
metpetergaathetbeter
Vandaag
om 15:09:25
DR4024
door
Michaël dB
Vandaag
om 14:46:09
Efteling spoorweg gaat elektrisch
door
Blausee-Mitholz
Vandaag
om 13:03:39
18 t/m 21 april Intermodellbau '24 Dortmund
door
Arjan6511
Vandaag
om 12:36:11
Lantaarns Crafftiq op Roco Sik
door
Henk Veenstra
Vandaag
om 11:20:45
Einde Koemo ballast ???
door
Rick
Vandaag
om 11:16:57
NS 6000 (in schaal 0)
door
FritsT
Vandaag
om 10:27:41
Treinreizen met m'n vader
door
defender
Vandaag
om 09:36:49
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Wat zijn we aan het bouwen?
|
Banen of diorama's
|
Dönsdorfer Bauberichte
« vorige
volgende »
Print
Pagina's:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
Vorige
-
Volgende
-
1
...
20
21
[
22
]
23
24
...
104
Omlaag
Auteur
Topic: Dönsdorfer Bauberichte (gelezen 546259 keer)
Ruud K
Offline
Berichten: 12176
Schwarzburg-Neuffen-Bahn
Re:Dönsdorf
«
Reactie #315 Gepost op:
06 februari 2011, 14:47:36 »
Mmm, behoorlijk lastig. Bij optie 3 verdwijnt het gebouw inderdaad achter de lokloods. Beetje zonde. Optie 1 vind ik wel aantrekkelijk, maar heeft ook nadelen.
Groet,
Ruud
Gelogd
DB-tijdperk 3, Fleischmann-Roco-Trix, digitaal Multimaus
Bob Vermeulen
Offline
Berichten: 340
day by day, stap by stap
Re:Dönsdorf
«
Reactie #316 Gepost op:
06 februari 2011, 15:20:20 »
ik zou ook voor 3 gaan maar dan het gebouwdje iets draaien het staat teveel parralel aan de loods of niet gelijk aan de voorkant beginnen net iets verschoven.
Bob
«
Laatst bewerkt op: 06 februari 2011, 16:24:02 door Bob Vermeulen
»
Gelogd
Duitsland periode III, N spoor, DCC, WinDigiPet 2009.4, LDT voor terugmelding en schakelen, TAMs master control
racer
Offline
Berichten: 545
www.hondavriendenclub.nl
Re:Dönsdorf
«
Reactie #317 Gepost op:
06 februari 2011, 15:35:21 »
Mooi dat gebouw
Ik zou juist voor optie 1 gaan waardoor je direct langs de loods misschien nog een oude houten werkplaats/keet kan zetten met onderdelen van locs en wat nog meer voor troep rond zo'n locloods/onderhoudswerkplaats ligt. Misschien nog een bokkraan over dat achterste spoortje (achter de loods) en een stukje weg dat je erlangs kan leggen.
Gr Bob
«
Laatst bewerkt op: 06 februari 2011, 22:14:42 door racer
»
Gelogd
Groeten Bob
Fleischmann Ho Profirails (verborgen stukken Hornby) Twincenter tijdperk 3
Katzenfurt naar Fisherdorf
Basilicum
Prae-adviseur
Offline
Berichten: 5336
Re:Dönsdorf
«
Reactie #318 Gepost op:
06 februari 2011, 19:21:12 »
Dank voor de reacties.
Opstelling 3, waarin het pand is gedraaid en dus niet meer parallel staat aan de kleine loods, is in mijn ogen niet erg logisch. Dan duikt de vraag op: 'Waarom is dat pand juist in die hoek zo gebouwd? Vanwege een weg, watergang of andere bebouwing?' Deze infrastructuur is hier niet aanwezig, dus is het logischer om de Lokleitung evenwijdig aan de loods te zetten. Een goed idee is het om de gevels niet in één lijn te zetten. Zo kom je dus in de richting van opstelling 2.
Mijn voorkeur gaat uit naar Opstelling 1. Alleen is de deur dan slecht bereikbaar voor de leveranciers. Men moet dan maar een beetje meer lopen en zorgen voor een steekwagen of iets dergelijks.
Als er nog iemand een (geheel andere) oplossing heeft, hoor ik het graag.
Groet,
Basilicum
Gelogd
Deining in Dönsdorf
•
Dahinterhofen im Bau
Henk H.
Offline
Berichten: 204
Re:Dönsdorf
«
Reactie #319 Gepost op:
06 februari 2011, 19:26:25 »
Duidelijk opstelling drie. Das niet het meest logisch geplaatst, maar ja, door tijden heen ontstaan door ontwikkeling wel vaker rare situaties. . Maar decoratief en esthetisch gezien wel het meest eye-catching.
En daar gaat het toch om met een blik vanger! Het oogt het meest interessant, vind ik.
Gelogd
Door voor de trein te springen krijg je echt je leven niet weer op de rails...
MathynK
Offline
Berichten: 3718
Re:Dönsdorf
«
Reactie #320 Gepost op:
06 februari 2011, 19:37:48 »
Opstelling 1 met dat lopen naar de deur, is wel leuk, dan kan je een leuke scene maken dat er een pakket van de vorkheftruc valt ofzo, of weet ik veel. Dat maakt het wel leuk. Maar de opstelling 2 is ook leuk. Opstelling 3 vind ik het minst. Dat is zo'n onlogische plek. Ik zou voor 1 kiezen.
Gr,
Mathyn
Gelogd
Mijn projecten zijn ook te zien op
www.MCKmodelbouw.nl
Nu ook op
instagram
Automatic-rock
Offline
Berichten: 1050
Impressionistisch Modelbouwer
Re:Dönsdorf
«
Reactie #321 Gepost op:
07 februari 2011, 17:15:11 »
Ik sluit me helemaal aan bij Mathyn, want dat is precies wat ik wou zeggen.
Gelogd
Vriendelijke groet, Benno
Mijn Brabantse H0 baan in opbouw:
Westerweel 1985-1995
Ouderwets leuke & handige modelspoorideeën op:
automatic-rock.nl
tuurtje
Offline
Berichten: 4525
Re:Dönsdorf
«
Reactie #322 Gepost op:
07 februari 2011, 18:05:38 »
Best lastig om dit zo van een foto te bepalen.
Persoonlijk zou ik voor opstelling 1 gaan. In opstelling 3 neemt het gebouw een hoop van je spiegeleffect weg.
In opstelling 1 zou je nog een spoor door kunnen trekken voor zoiets als een onderzoekskuil.
Opstelling 2 is het minst logische, qua oppervlakte benutting
Groetjes
Arthur
Gelogd
A live performance so the whole world will see
I'm aligning the stars
Universal in art
See the god in me
WimC
Offline
Berichten: 1127
Spoor N
Re:Dönsdorf
«
Reactie #323 Gepost op:
07 februari 2011, 18:16:59 »
Optie 1 en 3 lijken mij het beste. Bij 2 staat het gebouw wel erg plompverloren langs het spoor.
Optisch vind ik 1 het beste: het gebouw komt dan het beste tot zijn recht.
Ruimtelijk-planologisch gezien is 3 beter. Daar heeft het gebouw een logischer plek en wordt de ruimte beter benut. Er van uitgaande dat de auto's van achteren komen aanrijden, is alles zo het beste bereikbaar. In het echt zou dit waarschijnlijk de beste keuze zijn,
Voor een modelspoorbaan is 1 misschien beter. Hang ook een beetje er van af vanuit welke hoek je tegen de baan aan kunt kijken. Dat maakt bij deze optie minder uit dan bij 3. Maar de toegang tot de deur ligt niet op een voor de hand liggende plek hier.
Gelogd
Grt, Wim
De bouw van Rothenburg (N-spoor)
.
En het
treinverkeer in Rothenburg
Basilicum
Prae-adviseur
Offline
Berichten: 5336
Re:Dönsdorf
«
Reactie #324 Gepost op:
07 februari 2011, 20:57:41 »
Dönsdorf - Deel 70
Opstelling 2 valt af. Daarover zijn we het inmiddels eens.
Ik heb nog even twee foto’s gemaakt vanuit een andere hoek. De verlichting was deze keer niet optimaal…
Foto 295 Opstelling 1.
Foto 296 Opstelling 3.
Opstelling 3 is zeker een goede optie, maar hieraan moet ik nog wennen.
Opstelling 1 heeft de voordelen, dat het gebouw mooi in het zicht staat. Een nadeel blijft de locatie van de deur voor leverenciers. Mathyn buigt dit nadeel terecht om in een voordeel: het geeft weer stof voor een verhaal. Vanmorgen kwam ik op het idee om een gebouw door te zagen en tegen de spiegel aan te zetten. Dit nieuwe pand zal dan de kantine en Übernachtung kunnen herbergen.
Foto 297 Opstelling 1 met een extra gebouw.
Met vriendelijke groet,
Basilicum
Gelogd
Deining in Dönsdorf
•
Dahinterhofen im Bau
WimC
Offline
Berichten: 1127
Spoor N
Re:Dönsdorf
«
Reactie #325 Gepost op:
07 februari 2011, 22:36:50 »
Kun je in opstelling 1 het gebouw ook een halve of een kwartslag draaien? Dan komt de ingang op een logischer plek.
Gelogd
Grt, Wim
De bouw van Rothenburg (N-spoor)
.
En het
treinverkeer in Rothenburg
Basilicum
Prae-adviseur
Offline
Berichten: 5336
Re:Dönsdorf
«
Reactie #326 Gepost op:
08 februari 2011, 07:51:01 »
Wim, dat is een goed idee.
Ik zal het straks uitproberen.
Groet,
Basilicum
Gelogd
Deining in Dönsdorf
•
Dahinterhofen im Bau
Matheus 18
Nog iets te plat voor Profi.
Offline
Berichten: 2513
poging tot Steentje bijdragen.
Re:Dönsdorf
«
Reactie #327 Gepost op:
08 februari 2011, 09:31:25 »
Bij 1 Komen de kleuren loods-gebouw goed tot hun recht.
Johan.
Gelogd
Wisselend analoog-digitaal. Roco-Flm-Piko en Marienberg loc's.
jakop
Gast
Re:Dönsdorf
«
Reactie #328 Gepost op:
08 februari 2011, 10:21:32 »
Ik blijf toch bij optie 3...geeft meer diepte aan de scene
Groet,
Jakop
Gelogd
Johan Schalken
Offline
Berichten: 438
Re:Dönsdorf
«
Reactie #329 Gepost op:
08 februari 2011, 11:41:43 »
Ik vind juist de 1e uitvoering veel meer diepte geven..
Het probleem met optie 3 is de spiegel... het gebouw word bijna gelijk gespiegeld wat een zeer onnatuurlijk beeld geeft.. bij optie 1 wordt dat redelijk mooi gecamoufleerd door de hoge boom..
Ik zou niet een extra gebouw neerzetten... eerder bomen of iets dergelijks.. dat schept meer diepte..
Gelogd
Print
Pagina's:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
Vorige
-
Volgende
-
1
...
20
21
[
22
]
23
24
...
104
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Wat zijn we aan het bouwen?
|
Banen of diorama's
|
Dönsdorfer Bauberichte