Waarom staan er eigenlijk altijd diesels voor, tenminste die zie ik alleen maar? 1 stuks 1600 zou toch ook die last kunnen pakken?Wat is energiezuiniger?Of komt dat vanwege het aantal aangedreven wielen en dus de haalbare aandrijfkracht?
En veolia dan die doen het toch ook met 1 189?
Eén 1600 is te licht om de trein aan het rollen te krijgen. Twee 1600'en zou een oplossing zijn qua trekkracht/gewicht.
Ik heb altijd begrepen dat een 1600 zo'n trein uiteindelijk wel in beweging krijgt, maar dat dat te lang duurt om op het Nederlandse net mee te kunnen rijden.Maar misschien heb ik het verkeerd begrepen of komt het op hetzelfde neer.
Een trein moet binnen een bepaalde tijd op 40 km/h zitten anders grijpt de ATB in. Eén 1600 red dat niet vandaar dat bij wegtrekken hulpdiesels nodig waren. (binnen hoeveel tijd weet ik niet)De 4000 ton kolentrein bij vertrek uit Amsterdam westhavenMvg, Johan
Gaaf display in zo'n 189. Leuk om na te bootsen in een digitale centrale met LCD display