Ik vraag me af of ik uberhaupt het verschil op een afgebouwde baan zou zien tussen 2.1mm en 2.5mm spoor.
Nuchter bekeken; hobbelt het profi-spoor van Fl* nou echt zo erg en maakt het nou echt zoveel meer geluid of praten we hier over hele kleine verschillen die voor een perfectionist slechts hout snijden?
Wat betreft de rails. Tja. Laat duidelijk zijn dat het volgende slechts mijn huidige mening is en ik absoluut andere keuzes van mensen respecteer en ook zeker niet uit ben om iemand tegen het hoofd te stoten. Ik zie een boel discussies over natuurgetrouwheid en dergelijke, terwijl we doorgaans praten over banen die slechts een paar meter spoor bevatten. Dan lijkt mij persoonlijk de discussie over 0.4mm hoogteverschil in spoor een beetje teveel van het goeie.
Desalniettemin, zou ik het zeker niet vreemd vinden als je voorlopig verder gaat met profi. Volgens mij voldoet dat voorlopog wel aan je wensen. Overstappen kan altijd nog. Rails is niet het duurste deel van de hobby en is tweedehands goed verkoopbaar.
Waarom zijn er twee soorten spoor van hetzelfde merk met slechts 0.4mm verschil was eigenlijk de moraal van het verhaal en waarom kiest met voor de ene dan wel de andere. Waarbij ik een sceptische noot toevoegde over de hele discussie tussen 2.1 en 2.5mm rails, of eigenlijk de details op de verschillende rails in het algemeen.
Grote voordeel van doorgaan met Fl* is dat ik voorlopig lekker verder kan met mijn rails en ik een leuke startersset kan kopen incl trein en extra rails, plus digitale controller, maar dan moet ik wel zeker weten dat ik wat aan die profi-Boss of TwinCentre heb in vergelijking tot mijn ambities
De multiMAUS van Roco lijkt ook een goede keuze als control unit en die werkt soewieso met Koploper,
haast is geboden, er zijn er nog maar een paar
Prima oplossing Rene, maar dan moet je als gebruiker wel weten wat je wilt.
Het is misschien meer dat ik het zonde vind om mijn ouder spul niet meer te kunnen gebruiken en ik me daar een beetje op blind staar.
Wellicht dat jij in de positie zit om zomaar even een IB aan te schaffen, ik helaas niet.