Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 20:24:05
Modules van Kees Gorter (vervolg) door ca.gorter
Vandaag om 20:19:11
20 jaar BNLS door Pauldg
Vandaag om 20:17:44
IJken van locomotieven door spartaan
Vandaag om 20:12:23
Toon hier je (model)TRAM foto's. door Pauldg
Vandaag om 19:29:23
Railcom zender bouwen door piksov
Vandaag om 19:26:45
Piko 1136 van AC naar DC door Klaas Zondervan
Vandaag om 19:12:04
Mitteldorf, baan in H0, DR tp III door Frank 123
Vandaag om 18:43:08
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door US modeller
Vandaag om 18:43:03
Lichtprintjes NS2400 door Hans Gvz
Vandaag om 18:33:11
Zaagsel? door Prutsert
Vandaag om 17:56:51
"Kolenbakken" voor achter Railion 6400-en? door MOVisser
Vandaag om 17:53:52
't Boemeltje door RobVille
Vandaag om 17:19:52
EifelBurgenBahn door Reinout van Rees
Vandaag om 17:00:19
Station Roodeschool door Torikoos
Vandaag om 16:57:17
Piko NS1100, materieelbespreking door Mug
Vandaag om 16:51:38
TEE Erasmus (nav gelijknamige set van Roco) door grossraumwagen
Vandaag om 16:41:18
BR-18.6 Schaal-0. door FritsT
Vandaag om 14:51:24
US diorama in H0 door Frank 123
Vandaag om 14:27:43
Bahnstrecke 5867 door Frank 123
Vandaag om 14:16:46
Raadplaatje door Modellbahnwagen
Vandaag om 12:48:55
Reactiveren van de 0N30 Mumby Lumber baan (ex-JD) by Ronald door Ronald Halma
Vandaag om 12:47:05
Br 38 Piko Superen. door puntenglijder
Vandaag om 12:21:29
Tamiya kleur dak Bundesbahn door Sikko
Vandaag om 11:49:45
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 11:48:39
Wie heeft er ervaring met een baan in een inpandige garage in een app. gebouw? door Peter Kleton
Vandaag om 11:04:07
Stalen D 4 deurs spoor 0 door 1795
Vandaag om 10:54:53
Ruimte van 8.15m x 2.8m + zolder. door Theo Mol
Vandaag om 10:10:52
Dönsdorfer Bauberichte door Basilicum
Vandaag om 09:35:02
Eanos/ Eaos in model door ES44C4
Vandaag om 09:14:49
  

Auteur Topic: De Langebaan.  (gelezen 38171 keer)

prutser

  • Offline Offline
  • Berichten: 6700
  • Spaar ze allemaal.
Re:De Langebaan.
« Reactie #30 Gepost op: 20 August 2009, 20:59:50 »
wauw ,mooie baan hoor
ik zal dit draadje blijven volgen
gr jan

Dank je, ik bouw wel het op mijn gemak, maar als ik dadelijk met het landschap bezig ga plaats ik misschien wat vaker want dat is leuker om te zien dan zo'n kale witte vlakte.

@Floris; dus had ik het talud gewoon het talud kunnen laten i.p.v. het te verdoezelen met een soort van ringvaart. Maar ik laat het maar zo want dat kleine bruggetje wat in mijn enkelspoor komt en die soort van duiker in het dubbelspoor vind ik wel geinig.

Groet Stephan.

Dennis

  • Gast
Re:De Langebaan.
« Reactie #31 Gepost op: 20 August 2009, 22:19:15 »
Stephan,

Ziet er mooi uit hoor.
Wel gaaf om te zien die rijlengte, daar hij ik ook wel van.

Ga zo door (y)

Grts,
Dennis

prutser

  • Offline Offline
  • Berichten: 6700
  • Spaar ze allemaal.
Re:De Langebaan.
« Reactie #32 Gepost op: 04 December 2009, 22:40:02 »
Ik zag de hele tijd de topic "Op de langebaan" voorbijkomen en dat herinnerde mij eraan dat ik hier ook nog zoiets had lopen, dus gelijk maar eens een paar foto's gemaakt want daar zaten jullie natuurlijk al die tijd al op te wachten.

Ik heb wat rails neergekwakt en vastgezet met een strookje acrylaatkit, later met het inballasten liggen ze pas echt vast.


Deze boog heb ik een beetje vloeiend willen leggen want die komt wat prominent in het zicht, later komt hier nog een enkelspoortje bij, richting een klein kopstationnetje


Een beetje verkanting toegepast.


Dit is het voorlopige overzicht van het doorgangsstation, alles ligt hier nog los.



Ondertussen ook de supersetjes op mijn Bachmanns gezet.

Spuiten en verven met een kwast.


En erop, vastgezet met kristalklear, dat spul gebruik ik steeds vaker.


Beide klaar, alleen bij de een moet er nog een extra leiding onder de ketel, de andere heeft die al.

Bij een raampje heb ik het iets aangepast om hem dicht te laten zijn, beetje variatie is wel leuk.
Zit alleen nog na te denken wat de makkelijkste manier is om er een te vernummeren.

Zo dat was het weer voor zover, beetje telegramstijl maar ik ben nou eenmaal geen verhalenverteller, helaas.

(grote foto's door verslepen naar adresbalk of linkermuisknop bij firefox)

Groeten Stephan.
« Laatst bewerkt op: 04 December 2009, 22:44:35 door prutser »

Johan Vermij

  • Welkom in het Digitale Stoomtijdperk
  • Offline Offline
  • Berichten: 1285
Re:De Langebaan.
« Reactie #33 Gepost op: 04 December 2009, 22:44:37 »
Era II / III British N-gauge - Graham Farish, Peco
Edinburgh Haymarket - North British Distillery

prutser

  • Offline Offline
  • Berichten: 6700
  • Spaar ze allemaal.
Re:De Langebaan.
« Reactie #34 Gepost op: 04 December 2009, 22:46:11 »
Dat is de Bachmann NS 4329, helaas wel in schaal 1:76, maar een echte Nederlandse lok (nou ja Engelse austerity) en goed betaalbaar.
En toevallig was de 4329 de laatste stoomlok die nog actief in dienst is geweest, beetje wissels in R'dam sneeuwvrij maken, maar toch.
Stephan.
« Laatst bewerkt op: 04 December 2009, 22:51:35 door prutser »

Johan Vermij

  • Welkom in het Digitale Stoomtijdperk
  • Offline Offline
  • Berichten: 1285
Re:De Langebaan.
« Reactie #35 Gepost op: 04 December 2009, 22:48:58 »
helaas wel in schaal 1:76

Heb te maken met dezelfde afwijking. Wil ook die mooie treintjes van Graham Farish hebben, maar da's ook niet 1:160 maar Engels N  (1:148) :-X
Era II / III British N-gauge - Graham Farish, Peco
Edinburgh Haymarket - North British Distillery

Klapwijkbaan

  • Offline Offline
  • Berichten: 57
    • Klapwijkbaan - het leven op het spoor in 1:87
Re:De Langebaan.
« Reactie #36 Gepost op: 04 December 2009, 22:50:59 »
Ziet er erg fraai uit, ben benieuwd hoe het verder gaat, ga zo door  (y)
Het leven op het spoor in 1:87 - https://klapwijkbaan.nl

NS264

  • En maar rijden over het asfalt, kilometers.Sinds kort ook met langer materieel.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8914
    • Midland
Re:De Langebaan.
« Reactie #37 Gepost op: 04 December 2009, 22:56:28 »
Hallo,

Dat hoogte verschil blijft in Nederland lastig. En dat spuitwerk lukt dus aardig, welke set gebruik je?

Gr Ns2400,Koen
« Laatst bewerkt op: 04 December 2009, 23:05:10 door NS2400 »
Voor meer interactie (komt ten einde)voor topic Voorbereiding bouw Swalbenburg: volg Instagram@swalbenburg_moba_n#
Eagles

prutser

  • Offline Offline
  • Berichten: 6700
  • Spaar ze allemaal.
Re:De Langebaan.
« Reactie #38 Gepost op: 05 December 2009, 21:06:07 »
Spuitwerk lukt aardig ja, maar ik leer toch nog steeds beter met dat ding omgaan, beetje experimenteren.
Het is niet zo'n high tech apparaat maar gewoon een AB 128 van http://www.everythingairbrush.com/acatalog/Suction_Feed.html slangetje wat erbij zit is een waardeloos stijf ding maar voor de rest voldoet het goed.

Groet Stephan.

Mark Verheulen

  • Offline Offline
  • Berichten: 639
  • Staatsspoor "Kikker"
Re:De Langebaan.
« Reactie #39 Gepost op: 06 December 2009, 14:06:29 »
heb je nog meer foto's vind deze baan namelijk prachtig (y) (y) (y)'

Mark

NS264

  • En maar rijden over het asfalt, kilometers.Sinds kort ook met langer materieel.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8914
    • Midland
Re:De Langebaan.
« Reactie #40 Gepost op: 06 December 2009, 23:41:32 »
Spuitwerk lukt aardig ja, maar ik leer toch nog steeds beter met dat ding omgaan, beetje experimenteren.
Het is niet zo'n high tech apparaat maar gewoon een AB 128 van http://www.everythingairbrush.com/acatalog/Suction_Feed.html slangetje wat erbij zit is een waardeloos stijf ding maar voor de rest voldoet het goed.

Groet Stephan.

Juist, zo'n set heb ik ook aangeschaft. Gebruik je er een compressor bij of drijfgasbus?
Groet NS2400, Koen
Voor meer interactie (komt ten einde)voor topic Voorbereiding bouw Swalbenburg: volg Instagram@swalbenburg_moba_n#
Eagles

JAB van Ree

  • Offline Offline
  • Berichten: 3796
    • Stichting Historisch Dieselmaterieel
Re:De Langebaan.
« Reactie #41 Gepost op: 07 December 2009, 10:10:06 »
Spuitwerk lukt aardig ja, maar ik leer toch nog steeds beter met dat ding omgaan, beetje experimenteren.
Het is niet zo'n high tech apparaat maar gewoon een AB 128 van http://www.everythingairbrush.com/acatalog/Suction_Feed.html slangetje wat erbij zit is een waardeloos stijf ding maar voor de rest voldoet het goed.

Ik was tot dezelfde conclusie gekomen... daarom maar bij ASA een flexibele slang met snelkoppelingen gehaald, werkt super! Die dunne slangetjes knijpen bovendien de luchttoevoer behoorlijk.
1:1 Locomotor, Plan C/E/L/U/W en 2200 prutser, G1206 bestuurder
1:87 verzamelaar NS periode 1968-heden

prutser

  • Offline Offline
  • Berichten: 6700
  • Spaar ze allemaal.
Re:De Langebaan.
« Reactie #42 Gepost op: 07 December 2009, 22:46:01 »
Mark; ik kan nog wel wat foto's maken er is echter maar een paar meter een klein beetje af waar de gebouwen nog afgewerkt moeten worden en nog zonder bomen en lantaarnpalen e.d.

Koen; mijn compressor heb ik zelf in elkaar geprutst van een oude olievrije expansieautomaatcompressor met pressostaat en drukvat (zonder membraam), van mijn werk overgehouden, was gratis en werkt voor de airbrush prima, (foto).

JAB; ik gebruik nu het slangetje dat bij zo'n revell beginnerssetje met luchtbusje zat (staat op de foto van de compressor)

Groet Stephan.
« Laatst bewerkt op: 07 December 2009, 22:49:59 door prutser »

prutser

  • Offline Offline
  • Berichten: 6700
  • Spaar ze allemaal.
Re:De Langebaan.
« Reactie #43 Gepost op: 14 January 2010, 23:14:39 »
Tja, nou zit ik te dubben.

dit


dit


of dit


Het rechterspoor is een doodlopend perronspoor, het linkerspoor is doodlopend goederenspoor en de middelste twee zijn doorgaande sporen.

Het verschil is de positie van het eilandperron, mijn voorkeur gaat uit tussen 1 of 2 sporen tussen de perrons, ik gebruik geen loopbrug of tunnel dus ze moeten wel een beetje veilig de sporen kunnen oversteken en nou weet ik niet of je onbewaakt 3 sporen kunt oversteken, 2 misschien nog wel en 1 doodlopend stopspoor zeker, de baan is gesitueerd in de jaren vijftig.

Heeft iemand een goed idee?

Stephan.

Remco.

  • Offline Offline
  • Berichten: 6325
Re:De Langebaan.
« Reactie #44 Gepost op: 14 January 2010, 23:17:46 »
Persoonlijk zou ik gaan voor optie 1, maar ik rij wat later :)

In jouw situatie zou ik gaan voor optie 2.

Optie 3 vind ik niet zo mooi, met 1 spoor ingesloten op rechts.

Gr. Remco.