Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Nieuwe ruimte voor baan na ca. 30 jaar door Frits C
Vandaag om 06:37:17
24e smalspoormodelbouwdagen 30 en 31 augustus 2025 bij Stoomtrein Katwijk Leiden door Ronald Halma
Vandaag om 01:21:11
Terugverende koppeling door Deetrein
Vandaag om 00:27:32
Aanbrengen van (kleine) nummerplaten en dergelijke door Ferdinand Bogman
Vandaag om 00:05:28
Ombouw Hornby LMS Class 2P 4-4-0 naar NS 2100 door Erwin 054
03 August 2025, 23:57:10
NS 9500 scratch build uit Fleischmann BR94 door Erwin 054
03 August 2025, 23:50:40
Vreemd probleem door RobVille
03 August 2025, 23:37:42
Bahnstrecke 5867 door ruudns
03 August 2025, 23:05:00
Wat was jullie allereerste loc? door hervé
03 August 2025, 22:53:51
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
03 August 2025, 22:46:30
Artikelen over de CIWL in Spoorwegjournaal door grossraumwagen
03 August 2025, 22:38:55
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0 door MOVisser
03 August 2025, 22:20:45
Fleischmann Anna ombouw. door Wim Vink
03 August 2025, 22:09:30
Lokpilot 4 defect door spock
03 August 2025, 21:57:09
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Cegielski
03 August 2025, 21:17:19
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
03 August 2025, 21:02:57
Tentoonstelling: Liefs uit Roosendaal door Rsd1000
03 August 2025, 20:33:08
Da's Daz 2 door Huup
03 August 2025, 20:15:23
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Ferdinand Bogman
03 August 2025, 19:57:09
Module vliegveld Jan van Mourik door Modellbahnwagen
03 August 2025, 18:56:12
Antislipband vervangen van Fleischmann 4065 door Albert de Heer
03 August 2025, 18:47:08
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Flevodienst 1976
03 August 2025, 18:30:14
Yamorc:loconet goes loco door Dirk
03 August 2025, 18:24:44
Dordrechtse Dwarsliggerwagens door marco
03 August 2025, 18:06:22
Nederlandse trams in HO tijdperk 3 door Bart van der Meer
03 August 2025, 17:17:10
lampjes in huizen willekeurig schakelen door Ronald Schreuder
03 August 2025, 17:13:17
US diorama in H0 door puntenglijder
03 August 2025, 16:33:32
Aanbrengen nummerschildjes, maar met welke lijm? door FransW
03 August 2025, 16:17:23
Vitrinekast door Hasenwald
03 August 2025, 14:34:01
Verwijderen van het nummer op Roco 1631 – tips gezocht door Ben
03 August 2025, 13:15:07

Poll

Is er intresse om een stichting in het leven te roepen om te proberen de 1607 in de oude staat terug te brengen?

Ja, Ik ben geintresseerd.
Nee, er zijn genoeg van deze loc's op het spoor.
Ik zou ook willen meewerken.
  

Auteur Topic: Stichting NS 1607  (gelezen 38058 keer)

André82

  • Offline Offline
  • Berichten: 937
Re: Stichting NS 1607
« Reactie #45 Gepost op: 04 November 2008, 17:04:40 »
Volgens mij weet diegene niet wat die op zijn hals haald om een 1607 te behouden,met alleen bewaren en opknappen ben je er niet. Te denken val aan de certificaten en dat soort dingen. Kijk maar eens naar de Werkgroep 1501,die heel veel moeite doen om wat loccen op de baan te krijgen!
Op de Dijksgracht zag ik nog een groene Plan V staan,die was ook van een stichting,maar volgens mij is die op sterven na dood!
Dus ik bedoel maar.........

nscargo

  • Offline Offline
  • Berichten: 2765
  • Wederopbouw Opsolder
Re: Stichting NS 1607
« Reactie #46 Gepost op: 04 November 2008, 17:04:44 »
Jos
Je had toch al een 1607 Vlissingen ?
Met de juiste opschriften?
Harm
Pas op. Hier waakt de waakvlam !

Jos B.

  • NS 1607 Vlissingen
  • Offline Offline
  • Berichten: 6439
  • Zal 't gaan, ja!
    • Tramlijn Maastricht-Vaals
Re: Stichting NS 1607
« Reactie #47 Gepost op: 04 November 2008, 17:07:04 »
@ NS Cargo.

Dat klopt, dat is een Märklin omgebouwd naar gelijkstroom.
Alleen vertrouw ik het ding niet zo.

Daarom gaat er ook een Roco loc in deze uitvoering mee.
Heb ik nog een reserve achter de hand.


Jos.
De Langste Modelreizigerstrein van Europa is een feit

En was 1680 cm Lang
(Rotterdam, 2009)

Mispoes

  • Huiskat van Benelux en vriend van de Biljettencentrale.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8987
  • Hengelooo 1:160
Re: Stichting NS 1607
« Reactie #48 Gepost op: 04 November 2008, 17:11:59 »
Wie durft hier het woord MVV over zijn lippen te halen??

Rijtuigpaint
Das Pausenbrot schmiert Westfalen mir.

Bart Mestrom

  • Offline Offline
  • Berichten: 1495
Re: Stichting NS 1607
« Reactie #49 Gepost op: 04 November 2008, 17:13:39 »
Ik vind dat we ver off-topic zitten.

Rijtuigpaint

  • Gast
Re: Stichting NS 1607
« Reactie #50 Gepost op: 04 November 2008, 17:16:29 »
FC Limburg ook goed!

@ Bart: ja, ver off-topic ja.

R. Paint

@ Poes: (je ziet aan die handen dat er vaak mee gepoetst en geveegd wordt...........)

Private SNAFU

  • Offline Offline
  • Berichten: 1744
  • Member of the 1(to)87 gang
    • project "Nijkerk:87"
Re: Stichting NS 1607
« Reactie #51 Gepost op: 04 November 2008, 17:51:57 »
Gert, jij hebt in elk geval geen kaartje nodig!



Prijsvraag!
Degene die als eerste via PB mij kan vertellen wiens hand dit is wint een Dirk van de Broekroktas vol spoorwegvideo's.

Da's de hand van chris...

Gr,
Bart
Website
NS - IVa (1968 - 1978) / Koploper / LocoNet / IB+ProfiBoss / Modulebouw

Robin

  • Bahnhoofd
  • Offline Offline
  • Berichten: 496
  • Treinbewaking
    • Mijn Voorlopige Baanplan
Re: Stichting NS 1607
« Reactie #52 Gepost op: 04 November 2008, 17:55:41 »
Ehm, Bart...

Het is niet de hand van Chris en ook niet van God. Verdere oplossingen zenden via PM graag om deze draad niet verder te vervuilen.
De bouw van de TheoRhätische Bahn begint binnenkort...

rail4marcel

  • Offline Offline
  • Berichten: 5278
    • grootspoorfoto's
Re: Stichting NS 1607
« Reactie #53 Gepost op: 04 November 2008, 18:46:14 »
@j.Beckers ik weet wel dat de 16 en 1800 gelijk zijn hoor :P Alleen heeft de 1800 nu een airco wat ook weer een pro is. Verder zijn ze beter onderhouden. Dus ik denk dat als er een loc bewaard blijft dat sowieso een 1800 of een 1700 is. Maar ja als je genoeg mensen vind kun je de loc kopen en in je achtertuin zetten als die uit dienst gaat. Als hij toch niet hoeft te rijden.
Voor grootspoorfoto's zie site

Nijboer

  • Offline Offline
  • Berichten: 659
  • Klein maar fijn N-spoor en een knipoog naar Z.
Re: Stichting NS 1607
« Reactie #54 Gepost op: 04 November 2008, 19:09:13 »
Wat is de reden dat een 1600 uit 1981 nu al gesloopt dreigt te worden?
Hij kan niet in het buitenland op het spoor, maar koplopers en andere stellen ook niet.
Met een aantal wagens kun je met een 1600 een reizigerstrein formeren, dus bespaar je
de aanschaf van nieuw materieel.. Of kan ik opmaken dat NS gewoon te veel locs heeft?
Ik ben geen NS insider, maar ik krijg er gewoon geen gevoel bij waarom een universele, dus flexibel in te zetten loc als de 1600 bij NS aan het verdwijnen is. 

Ik wil overigens even kwijt dat de toon in dit draadje me stoort, alhoewel de voors en tegens duidelijk zijn.




rail4marcel

  • Offline Offline
  • Berichten: 5278
    • grootspoorfoto's
Re: Stichting NS 1607
« Reactie #55 Gepost op: 04 November 2008, 19:12:31 »
De NS wil overgaan op treinstellen dat is al een trent die al langer aan de gang is. Zo gaan binnen een korte tijd de ICK's buiten dienst. Ook de ICL zijn geleased zodat ze over een paar jaar weer terug kunnen. OOk is het nog niet zeker over de DDM-1 serie blijft bestaan. Als al deze series eruit gaan is er voor de 1800 geen werk meer. Misschien nog een enkele voor de internationale berlijntrein en wat overbrengingen maar voor de rest niks. Ze kunnen niet met ICRm rijden want die hebben een stuurstand waar alleen een 1700 aan kan. Waar dan ook al een overschot in is als de ICK en ICL eruit gaan. Oftewel de NS heeft over een paar jaar dus al in de nabije toekomst geen 1800 meer nodig en veel minder 1700.
Voor grootspoorfoto's zie site

André82

  • Offline Offline
  • Berichten: 937
Re: Stichting NS 1607
« Reactie #56 Gepost op: 04 November 2008, 20:04:50 »
Wat is de reden dat een 1600 uit 1981 nu al gesloopt dreigt te worden?
Hij kan niet in het buitenland op het spoor, maar koplopers en andere stellen ook niet.
Met een aantal wagens kun je met een 1600 een reizigerstrein formeren, dus bespaar je
de aanschaf van nieuw materieel.. Of kan ik opmaken dat NS gewoon te veel locs heeft?
Ik ben geen NS insider, maar ik krijg er gewoon geen gevoel bij waarom een universele, dus flexibel in te zetten loc als de 1600 bij NS aan het verdwijnen is. 

Ik wil overigens even kwijt dat de toon in dit draadje me stoort, alhoewel de voors en tegens duidelijk zijn.
De eerste 1600'en staan alweer een tijdje aan de kant (de 1618 geloof ik al een jaar of acht) NSR is nu ook bezig om zijn 1800'en af te voeren (1841 staat al aan de kant) de andere zullen langzaam volgen. Als alle locs gesloopt zal er weer een tekort zijn,zo gaat het altijd bij de spoorwegen.
« Laatst bewerkt op: 04 November 2008, 20:06:43 door andré »

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 8491
  • Spoor N
Re: Stichting NS 1607
« Reactie #57 Gepost op: 04 November 2008, 21:16:30 »
Wat is de reden dat een 1600 uit 1981 nu al gesloopt dreigt te worden?
Hij kan niet in het buitenland op het spoor, maar koplopers en andere stellen ook niet.
Met een aantal wagens kun je met een 1600 een reizigerstrein formeren, dus bespaar je
de aanschaf van nieuw materieel.. Of kan ik opmaken dat NS gewoon te veel locs heeft?
Ik ben geen NS insider, maar ik krijg er gewoon geen gevoel bij waarom een universele, dus flexibel in te zetten loc als de 1600 bij NS aan het verdwijnen is. 
Dat de loc niet in het buitenland kan rijden heeft weinig te maken met de buitendienststelling, 1700'n blijven immers in dienst. Je voorstel om met een aantal wagons een trein samen te stellen heeft de NS al gedaan met de trek-duwstammen ICRm met 1700. ;) Door de komende uitstroom van het ICK en ICL is er minder behoefte aan locs, waardoor de oudste exemplaren weggaan.

Overigens is een universele loc niet meer nodig na de splitsing van de goederen en reizigersdivisie van de NS.
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

Robin

  • Bahnhoofd
  • Offline Offline
  • Berichten: 496
  • Treinbewaking
    • Mijn Voorlopige Baanplan
Re: Stichting NS 1607
« Reactie #58 Gepost op: 04 November 2008, 21:18:22 »
kunnen ze niet een getrokken trein als de ICK Venlo-Den Haag maken met DDM'etjes? en dan een stuurstandje ervoor natuurlijk.
De bouw van de TheoRhätische Bahn begint binnenkort...

rail4marcel

  • Offline Offline
  • Berichten: 5278
    • grootspoorfoto's
Re: Stichting NS 1607
« Reactie #59 Gepost op: 04 November 2008, 21:19:24 »
Misschien is er nog wel een goederenvervoerder die intresse heeft in de 1800. Aangezien ze bijna hetzelfde is als een 1600 ook nog is goed onderhouden en leuk voor het personeel er zit airco in.
Voor grootspoorfoto's zie site