Ik heb een sterke voorkeur voor kleine(re) banen met een hoge detaileringsgraad, goed verlicht en afgewerkt met een achtergrond.Mooi afgewerkte micro lay-outs, of een tikje groter, ter inspiratie van mensen die geen meters zolder ter beschikking hebben.Iets in spoor 0, 0n30/0m/0e, van dezelfde hoge kwaliteit als de 0 baan met Amerikaans thema van dit jaar.
Waarom zouden buitenlandse banen uit het buitenland moeten komen?
Wat mij nog steeds heel erg opvalt, en wat dus voor mij een criterium is om de beurs als geheel te beoordelen, is de totale kale vlakte waar je voor staat, gezien vanaf de punt van het "officiele commerciele gedeelte".Die kale vlakte strekt zich ook nog eens naar boven uit. Wat een kale bedoening.Dus zou mijn criterium niet de betwistbaarheid van het mooie zijn, maar of de banen een achtergrond hebben van laten we zeggen minimaal 1.60 meter, gekoppeld aan een verlichting van de baan. Wat je nu zag was dat met name die banen die dat wel hadden aan de zijkanten stonden opgesteld, wat de vlakte alleen maar accentueerde, de paar uitzonderingen daargelaten.. Dus alle banen met achtergrond naar het midden en de lege vlaktes naar de achterkant van de zaal, of in de volgende zaal.Een andere mogelijkheid, misschien vanuit de organisatie, zou zijn schotten te plaatsen, zodat er wat meer knusheid, gezelligheid kan ontstaan. Een lege zaal (voor het oog) ter grootte van een voetbalstadion is niet bepaald aanlokkelijk, dat moet gebroken worden, tenzij er gezaalvoetbald wordt.In de hoogte (wat een foeilelijke ongezellige boel is die hoogte toch) zou bijvoorbeeld door vlaggen, vaandels, of misschien zelfs gewone stroken doek een compactere ruimte gesuggereerd kunnen worden. Maakt de hele zaak veel aantrekkelijker, dempt het geluid wat, ook al is het maar suggestie. En gezien de totale ruimte: compacter maken, desnoods door een deel af te zetten (met hoge schotten dus). We hoeven niet op Houtense manier langs elkaar te dringen, maar de in mijn ogen te ruime opzet van nu maakt dat je niet langer blijft dan nodig is. Stom toch, het zou precies andersom kunnen zijn: gaat hij nou al dicht, ik vind het net zo gezellig.En die andere hal ? Ach ja. Mijn mening mag bekend verondersteld worden.(Voor de eerlijkheid: ik heb notabene ook nog wat gekocht)Maarten.