Even een aanvulling (welkom of niet):Achter de Hoven is officiëel niet een echt station maar een soort van halte. De werknemers van de melk fabriek,meel fabriek & de blik fabriek maken hier het meeste gebruik van. De meeste werknemers kwamen van buiten de stad en liepen meestal op klompen. De lijn Leeuwarden-Groningen kreeg al gauw de bijnaam Klompentrein lijn. Dit is ook de enige lijn die meeste recht heeft om die naam te dragen.Greetz:Menno
......De treinen stonden of in Leeuwarden of Groningen over tot de volgende dienst of gingen gedurende de dag(deel) door.Greetz:Menno
Blijkbaar reden de 'oude' (of echte?) klompenteinen tot de zomerdienst van 1962. In OdR 1962/3 wordt namelijk gemeld dat alle treinen op Groningen - Leeuwarden vanaf dan zouden worden gereden door oude DEIII, onder andere afkomstig van de Maaslijn waar nieuwe DEIII die diensten overnam. De voorplaat van dat nummer laat overigens een 2200 met 'hete stoof' en drie DB-rijtuigen zien in Winschoten. Zal nog eens verder zoeken naar informatie maar nu eerst een terrasje pakken