Remco,Helaas mis. Koploper kan ook met 1 bezetmelder werken; echter zelf zou ik dit niet doen, maar dat is een tweede....Misschien ook verstanding om echte Koploper vragen op het Koploperforum te stellen; daar zit zeker de kennis.Mvg,Paul.
BezetmeldpuntenKoploper moet weten waar een trein zich bevindt om hem automatisch te kunnen besturen. Hiervoor moeten in debaan bezetmeldpunten worden ingebouwd, die in feite de 'ogen' van het programma zijn. Koploper heeft in principegenoeg aan 2 bezetmelders per blok. De 'oude' methode van 3 bezetmelders per blok wordt natuurlijk nog gewoonondersteund. Je kunt hier meer over lezen in een apart hoofdstuk »Page 254.
Op basis van deze tekst concludeer ik dat er dus minimaal 2 BM's nodig zijn. Op basis daarvan zullen velen met mij datzelfde concluderen denk ik
het voordeel van BNLS is dat het hier niet uitmaakt wat je gebruikt of je nu 2-rail, 3-rail, analoog, digitaal, Dinamo, Koploper, beginner, gevorderde, expert, N of H0 etc etc bent/is/rijdt, je bent welkom om je probleem te delen en samen te werken aan een oplossing
duik maar even in de Koploper handleiding vanaf bladzijde 257. Het verhaal over de dynamische blokken.
in een schaduwstation is "netjes" remmen niet interessant want niemand ziet het.Dave en Sander spreken elkaar tegen over Koploper, dus heren deskundigen, even éénduidig de vraag van Timo beantwoorden:"kan ik in een schaduwstation werken met slechts één terugmelder per blok?"Groet, Anne W