Nu ben ik lekker verder gegaan met mijn tweede punt.Die ik gewoon met de natte spons elke keer schoon veegde.Maa r nu neem die punt ook helemaal geen tin meer op.Hij ziet er ook helemaa verbrand uit, en schoon vegen lukt niet meer???
Tevens kan je een 'pannenspons' gebruiken om je bout schoon te houden.
Soldeerboutsponsjes zijn er voor gemaakt; daar zit geen "schuurlaag" op. Je kunt die veilig gebruiken.
een tippie... neem een TIPPY
Hele gekke vraag, maar is het misschien lood-vrij tin? Dit maakt bij te hoge temperatuur je punt donker-grijs tot zwart. Als je een regelbaar station hebt, dan je bout zo rond de 350 a 360 graden houden. Tevens helpt het om veel tin op je bout te laten smelten zodat je punt 'schoon brandt'.Tevens kan je een 'pannenspons' gebruiken om je bout schoon te houden. Dit werkt beter dan de bijgeleverde sponsjes. Ook de volgorde van gebruik kan verschil maken. Veeg de punt pas schoon bij gebruik, en niet voordat je hem in de houder plaatst. Op deze manier blijft er tin achter op de punt waardoor deze bij loodvrij-tin niet 'donker grijs' wordt als je hem niet gebruikt.mvg,Robin
Oh, wat grappig zo'n ding. Moet je dat vaak verversen?
wat bedoelen jullie met vertinnen van een punt?
eeuuhh.. tin laten smelten op de soldeerstift?mvg,Robin