Maar wel met de beperking dat je dan nog niks weet over de plaats waar de loc staat. De centrale weet alleen dat hij "ergens" op de baan staat.
Henk, ik maakte die opmerking omdat je mfx in één zin noemde met Railcom. En Railcom geeft voor zover ik weet wel een plaatsbepaling. Mocht ik dat mis hebben, dan volgt er vanzelf weer een correctie.
Dat je er niets mee wint dat gaf ik zag ik zelf ook al.Maar ik werd net via via er op gewezen dat S88 request driven is en dat vind ik wel vreemd. Waarom moet een centrale de status van een BM opvragen ?Efficienter zou zijn: Start de baan, vraag de status 1 keer compleet op en laat als er iets wijzigt, de bezetmelder zelf melden dat er iets is gewijzigd. Dat kan veel verkeer schelen denk ik.Gr. Remco.
Remco,Jouw S88 systeem werkt ook zo, niet verder vertellen hoor.MvgWim.
Remco, Lissy/TrainController is een systeem wat via de feedback uit een lokdecoder of Lissy zender via infrarot een ontvanger verteld welke lok hij is hoe snel hij gaat en welke richting. En waarschijnlijk nog meer onzin.Alleen die lissy ontvanger staan wel in directe verbinding met de centrale en die lissy ontvanger kun je programmeren zodat er een bepaalde actie wordt ondernomen als een bepaalde lok passeert. Dat gebeurd allemaal via het LocoNet.Peperduur en ongelooflijk moeilijk in te regelen. En absoluut niet flexibel, in vergelijking met een PC en een besturingsprogramma.Maar is dus ook weer niet universeel toepasbaar.En datzelfde probleem is er dus ook met RailCom, is ook niet universeel toepasbaar.MvgWim.