Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Wat was jullie allereerste loc? door marctrein
Vandaag om 20:43:35
De Hasseberg (spoor nul op 9mm) door spoorijzer
Vandaag om 20:36:11
Da's Daz 2 door spoorijzer
Vandaag om 20:35:44
Wèhnich - Eén onbeduidend baantje op 1200 bij 1200mm door spoorijzer
Vandaag om 20:30:34
lampjes in huizen willekeurig schakelen door Bert55
Vandaag om 20:18:33
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Sven
Vandaag om 20:17:22
Artikelen over de CIWL in Spoorwegjournaal door odaoda
Vandaag om 19:48:24
Bahnstrecke 5867 door Frank 123
Vandaag om 19:47:50
Aachenau West door wob
Vandaag om 19:45:03
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
Vandaag om 19:43:16
Dordrechtse Dwarsliggerwagens door edwin1974
Vandaag om 19:35:27
DE II van DKM opnieuw bedraden. door Huup
Vandaag om 19:34:29
Schets Weistra regeling met arduino UNO door keesg
Vandaag om 19:04:13
Vreemd probleem door spock
Vandaag om 18:53:02
Mooi weer om buiten te spelen door sncf231e
Vandaag om 18:21:43
Prestige Models : ervaringen door willyTEE
Vandaag om 16:58:06
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wies
Vandaag om 16:56:48
Lokpilot 4 defect door spock
Vandaag om 16:12:46
Ombouw Hornby LMS Class 2P 4-4-0 naar NS 2100 door vpeters1984
Vandaag om 16:08:38
Nieuwe ruimte voor baan na ca. 30 jaar door ruudns
Vandaag om 16:05:18
Roco 1100 verwijderen koppeling nem schacht door Dick55
Vandaag om 15:44:02
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Ronald Halma
Vandaag om 14:40:16
24e smalspoormodelbouwdagen 30 en 31 augustus 2025 bij Stoomtrein Katwijk Leiden door Ronald Halma
Vandaag om 14:39:19
Schwarzburg-Neuffen-Bahn door Ronald Halma
Vandaag om 14:38:13
Fleischmann Profi rails aan Roco Line rails zonder bedding koppelen door Ferdinand Bogman
Vandaag om 14:37:17
Camp 3 door Ronald Halma
Vandaag om 14:35:52
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door 1200blauw
Vandaag om 13:51:41
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0 door nighttrain1
Vandaag om 13:39:42
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
Vandaag om 13:22:20
Heroplage Artitec Plan W? door André82
Vandaag om 12:33:36
  

Auteur Topic: FLEISCHMANN EN ROCO na de overname  (gelezen 5458 keer)

vervallen

  • de LAATSTE loodjes!
  • Offline Offline
  • Berichten: 656
FLEISCHMANN EN ROCO na de overname
« Gepost op: 26 September 2008, 11:17:36 »
Dit heb ik vandaag voor jullie gelezen, eens kijken wat er verder van komt.



Op zich geen slecht bericht dacht ik,
Frederico

Jos B.

  • NS 1607 Vlissingen
  • Offline Offline
  • Berichten: 6439
  • Zal 't gaan, ja!
    • Tramlijn Maastricht-Vaals
Re: FLEISCHMANN EN ROCO na de overname
« Reactie #1 Gepost op: 26 September 2008, 11:22:57 »
Klinkt niet slecht.Maar Roco Is op techniek en Detail erg goed.
Bij Fleischmann vind ik de techniek nu weer wat minder, maar de details zijn ook zeker niet slecht te noemen.

Maar ik vermoed dat de samenwerking meer met distributie te maken heeft.
En dat kan waarschijnlijk ook voor de modelspoorder goed uitpakken.
De Langste Modelreizigerstrein van Europa is een feit

En was 1680 cm Lang
(Rotterdam, 2009)

nederbelg

  • Offline Offline
  • Berichten: 1452
  • Tijdperk IV, NS, vishaken en blauwe banen.
    • http://www.msvleuven.be/
Re: FLEISCHMANN EN ROCO na de overname
« Reactie #2 Gepost op: 26 September 2008, 11:48:00 »
Fleischmann is goed in stomers,
 en Roco is goed in elektrische en diesellocomotieven.

Combineer dat straks en je hebt een prima product (gamma)

DCC, NS, Koploper, Loconet Tijdperk IV

Timo de Porto

  • Offline Offline
  • Berichten: 266
Re: FLEISCHMANN EN ROCO na de overname
« Reactie #3 Gepost op: 26 September 2008, 12:04:13 »
Roco mooie loks, fleischmann mooie loks, beide maar een enkele mooie wagon, daarvoor moet je bij een merk met een B beginnend zijn... wel een zeer intressante combinatie, ik hoop dat ze SAMEN leuke dingen gaan uitbrengen, en dat ze nou eindelijk eens zo verstandig zijn om ALLE FL* en ROCO loks fabrieksaf te voorzien van een stekkertje, en niet zo'n fl* nen stekkertje met 6 polen op een rij, want dat werkt niet (haha, grappig...), want daar kun je geen andere decoder in stoppen, en dat moet je zo'n 45 euro kosten barrel van fleischmann nemen!

ikzelf hoop op wat meer stoom uit tp 1/2, en een aantal mooiere couperijtuigen, die van fl* en roco nu, dat is net aan aanvaardbaar.

wel wens ik ze natuurlijk succes, en ik hoop ook dat ze met wat leuke goedkope startsetjes het publiek weer weten te bereiken, een startset voor de prijs van een playstation game zou kunnen helpen!

Timo

Dion

  • powerd by Uhlenbrock & Esu
  • Offline Offline
  • Berichten: 6046
  • stationsplein Baden-Baden
    • stationsplein Baden Baden
Re: FLEISCHMANN EN ROCO na de overname
« Reactie #4 Gepost op: 26 September 2008, 16:08:17 »
Hoop dat ze goed samenwerken en niet alleen in het logistic gebeuren.

Het combineren van elkaars goed punten lijkt mij dat dit wel zal gaan gebeuren.

Wat ze "samen" gaan uitbrengen zien we wel op den duur verschijnen.

Dion

@Timo, als je de merken Fleischmann en Roco noemd mag je van mij best het merk beginnend met een B ook voluit noemen.
Wat dat merk betreft deel ik je menig wel, alleen wel erg beperkt aan rijtuig modelen buiten bepaalde periodes.

« Laatst bewerkt op: 26 September 2008, 16:12:17 door dion »
groetjes Dion

sander1985

  • Offline Offline
  • Berichten: 1867
  • Team Mitropa *
    • -- Team Mitropa --
Re: FLEISCHMANN EN ROCO na de overname
« Reactie #5 Gepost op: 26 September 2008, 16:42:51 »
ik hoop dat ze SAMEN leuke dingen gaan uitbrengen, en dat ze nou eindelijk eens zo verstandig zijn om ALLE FL* en ROCO loks fabrieksaf te voorzien van een stekkertje, en niet zo'n fl* nen stekkertje met 6 polen op een rij, want dat werkt niet (haha, grappig...), want daar kun je geen andere decoder in stoppen, en dat moet je zo'n 45 euro kosten barrel van fleischmann nemen!

Euh, timo, er zijn genoeg goedkopere alternatieven daarvoor hoor. Ik weet zo niet welk merk ik in mn flm p8 heb zitten maar het is zeker geen decoder van 45 euro en ook niet van FLM.

Verder hoorde ik van mn winkelier ook positieve berichten voor het bestellen bij de firma's. Een laag minimumbestelbedrag en combinatiebestellingen voor beide merken gelden daarvoor ook. Voordeel voor ons (de klant) als je eens wat besteld heb je het waarschijnlijk sneller doordat de winkelier niet eerst moet wachten op voldoende bestellingen  of veel erbij moet bestellen voor z'n voorraad.

Sander
Bouw: OHMB - Krommeveer
In de planning: een stukje Gouda

Shinkansen200

  • Offline Offline
  • Berichten: 162
  • ありがとうございました新幹線200系!
Re: FLEISCHMANN EN ROCO na de overname
« Reactie #6 Gepost op: 26 September 2008, 17:25:13 »
Citaat
en niet zo'n fl* nen stekkertje met 6 polen op een rij, want dat werkt niet (haha, grappig...), want daar kun je geen andere decoder in stoppen, en dat moet je zo'n 45 euro kosten barrel van fleischmann nemen!

ehm, ik weet niet hoor, maar ik heb gewoon een Locpilot V3 DCC in mijn Fleischmann Plan-V Zitten, alleen met een NEM651 stekkertje i.p.v NEM652, was iets meer dan 28 euro kwijt (zelfde als normale LP3).
Tokaido/Sanyo Shinkansen 1987-1999 (schaal N)

Timo de Porto

  • Offline Offline
  • Berichten: 266
Re: FLEISCHMANN EN ROCO na de overname
« Reactie #7 Gepost op: 27 September 2008, 09:48:46 »
das een andere discussie... maar ik heb nog geen 6 op een rij stekkertjes op een decoder gezien, enkel in een andere vorm!

Timo

Klaas Zondervan

  • Offline Offline
  • Berichten: 26675
    • Pagina van klaas
Re: FLEISCHMANN EN ROCO na de overname
« Reactie #8 Gepost op: 27 September 2008, 09:56:35 »
... maar ik heb nog geen 6 op een rij stekkertjes op een decoder gezien,
Dan moet je toch eens wat meer rondstruinen op de websites van decoderfabrikanten.
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
Geluk, dat is vooraan staan als de overweg gesloten is.

v140

  • Offline Offline
  • Berichten: 584
Re: FLEISCHMANN EN ROCO na de overname
« Reactie #9 Gepost op: 27 September 2008, 11:28:57 »
En anders raak je de draad tussen decoder en stekker nog wel ergens kwijt in bepaalde modellen.
Mijn Fleischmann br 95 heeft een esu lopi v3 met 6 polige stekker aan een draadverbinding welke ik gewoon kon wegwerken in het model.

gr Ron
Gr. Ron

Timo de Porto

  • Offline Offline
  • Berichten: 266
Re: FLEISCHMANN EN ROCO na de overname
« Reactie #10 Gepost op: 27 September 2008, 12:27:39 »
fleischmann lijkt hier erg bewust verwarring te scheppen, ik heb nl in het boekje van m'n lok staan dat de stekker nem 362 is, terwijl de decoder nem 651 is, waarna ik nu wel decoders heb gevonden op decodershop. meteen maar 2 lenz gold's besteld, net zo duur, 10x beter als de fl* versie...

en weer wordt de blik in de modelspoorwereld iets verwijdt!

Timo

Klaas Zondervan

  • Offline Offline
  • Berichten: 26675
    • Pagina van klaas
Re: FLEISCHMANN EN ROCO na de overname
« Reactie #11 Gepost op: 27 September 2008, 12:30:48 »
....dat de stekker nem 362 is, terwijl de decoder nem 651 is,
Schop je nou zelf geen verwarring? NEM 362 gaat over de koppelingsschacht, dat heeft weinig met de decoder te maken.
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
Geluk, dat is vooraan staan als de overweg gesloten is.

Timo de Porto

  • Offline Offline
  • Berichten: 266
Re: FLEISCHMANN EN ROCO na de overname
« Reactie #12 Gepost op: 27 September 2008, 12:50:45 »
nee, dat haal ik zo uit het betreffende boekje vandaan, ik was al op sites aan het zoeken naar nem 362 stekkers, ik had geen idee dat het over de schacht van de koppeling ging...

dat mogen fleischmann en roco wel samen gaan ontwikkelen, een goeie kortkopeling die de goeie eigenschappen van zowel de roco, als de fleischmann variant heeft, en die niet bij ieder verkeerd liggend railtje losspringt.

enniewee, we moeten maar weer terug ON topic gaan, straks komt er nog een moderator met een verwijder tooltje...

Timo

nscargo

  • Offline Offline
  • Berichten: 2765
  • Wederopbouw Opsolder
Re: FLEISCHMANN EN ROCO na de overname
« Reactie #13 Gepost op: 27 September 2008, 15:58:47 »
Dit is volkomen speculaas maar nadat Roco had ontkend dat ze met een plan V of plan T bezig waren, maar wel toe gaven dat ze met een ander nederlands treinstel zouden komen, zou het best kunnen dat ze met een sprinter 3 zouden komen.
Fleischmann heeft al een tweedelige, dus de stap om een drie delige te maken is dan niet zo groot.
Nogmaals speculaas, maar het zou kunnen....
Harm
Pas op. Hier waakt de waakvlam !

Chris2412

  • Offline Offline
  • Berichten: 1533
  • Machinist internationaal Lineas Nl
Re: FLEISCHMANN EN ROCO na de overname
« Reactie #14 Gepost op: 27 September 2008, 19:02:11 »
ik heb zelf het flauwe vermoeden dat Roco met plan U gaat uitkomen.
Het geluid hebben ze al vanuit de Ram/DE IV. Alleen een enkel motergeluid dan natuurlijk. ::)

maar wie is dan de firma die met de plan T gaat komen? ???


groetjes Chris
De beste manier om een trein te halen is om de vorige net te missen