Geen goede reclame voor Marklin lijkt mij.
Als je er een rekensommetje op loslaat, valt het denk ik best mee.Stel, het heeft 5 jaar gereden. 5×8=40 uur per week.40 uur×5 jaar×365,25 dagen= 73050 uur rijden.
Als je er een rekensommetje op loslaat, valt het denk ik best mee.Stel, het heeft 5 jaar gereden. 5×8=40 uur per week.40 uur×5 jaar×365,25 dagen= 73050 uur rijden.En nu verzinnen we even een zeer intensieve modelspoorhobbyist.Hij werkt de hele week, en kan 's avonds 1 uur per dag met zijn treinen rijden. In het weekend rijdt hij 7,5 uur per dag, wat op een wekelijks totaal van 20 uur uitkomt. Als de baan in Merklingen er 5 jaar heeft gelegen, kan deze modelspoorhobbyist 10 jaar vooruit met zijn baan!!! Zonder de keren te tellen dat hij op vakantie is, een verjaardag o.i.d. heeft. En het lijkt me dat je na 10 jaar wel weer eens een andere baan wilt!Ik zou voor de grap eens uitrekenen hoeveel rijtijd er verstrijkt, dan kijken welk deel van het jaar (september-mei?). Reken dan eens uit hoe lang het zou duren voor je puco's versleten zijn.MVG, Robin
Ander rekensommetje: 8 x 5 = 40 uur per week, x 52 weken = 2080, x 5 jaar = 10400 uur.
Op hun website (http://www.modellbahnshow.de/) hebben ze overigens nog niet door dat ze naar 2 rail zijn overgeschakeld. Foto's met puco's, je kan je eigen Marklintrein laten rijden en het logo van de firma staan er allemaal nog op.Dat klopt! Er is nog wel een gastenspoor aanwezig. Hierop kun je eigen (meegebrachte) trein laten rijden. AC & DC op Marklin k-rails via een Control Unit. De rest van de baan is allemaal gelijkstroom.