Wim, ik zou niet te gauw zeggen dat het geen Koploperprobleem is. Volgens de vraagsteller volgt de centrale wel goed de bezetmeldingen, maar komen ze in Koploper niet goed door. Dan zou het ook nog in de communicatie tussen centrale en Koploper kunnen zitten. Dus als het geen echt Koploperprobleem is, dan zit het er toch wel dicht tegenaan.
- Baudrate verlaagd naar 19200
Wim,ik ben nog niet echt overtuigd, want hoe verklaar je dan dat de Tams centrale wel de goede bezetmeldingen toont?Maar je hebt gelijk dat het koffiedik kijken blijft zolang de vraagsteller zich niet meldt met nadere informatie.
Marijn, heb je de Tams al getest op een normale COM-poort i.p.v. via USB?USB <-> RS-232 converter-chips kunnen in bepaalde gevallen problemen geven (zie Koploperforum).Ik weet niet welke converter-chip door de firma Tams gebruikt wordt en welke driver-versie hiervoor meegeleverd wordt. Wat ik wel weet is dat dit te achterhalen is en de laatste driver-versie te downloaden is bij de fabrikant van deze chip.Maar vooralsnog zou ik eerst eens kijken wat je bevindingen zijn op een echte COM-poort.Groetjes,Dave
En heb je niet gedetecteerde stukken in je baan zitten voor de punten waar het soms misgaat?MvgWim.
Klaas, de Tams centrale gebruikt hetzelfde protocol als een Intellibox of Twin-Center om met Koploper te praten, namelijk namelijk het P50Xa en P50Xb, dus daar zal dan hetzelfde probleem moeten voorkomen.Waarschijnlijk gaat het altijd fout bij dezelfde treinen, met een bepaalde lengte tenopzichte van het detectie gedeelte.Maar zolang de vraagsteller geen reactie geeft blijft het koffiedik kijken.Maar dat de oorzaak in of bij koploper ligt sluit ik uit.MvgWim.
Als de centrale wel de goede bezetmeldingen toont kan het ook zo zijn dat in koploper de bezetmeld punten opgegeven in blokken niet in de juiste volgorde worden bereden. Voorbeeld willekeurig blok eerste meldpunt in werkelijkheid nr 10 het tweede punt nr 16. Opgeven in de database bij dat blok als eerste nr 16 en als tweede nummer 10. Zoiets kan ook nog het geval zijn. Maar zoals gezegd geen reactie is ook geen oplossing voor de vraagsteller.MvgWim.