Ik heb het draadje terug gelezen, om te kijken of er iemand problemen had met ontsporen van de rijtuigen, maar zonder resultaat. Rijden jullie niet met de rijtuigen of ben ik nu te kritisch Bernd
Kun je uitleggen wat jouw stukjes styreen precies doen op die plek?
Op de tweede foto de werking van Bernds oplossing: het toegevoegde styreen voorkomt dat bij het uitsteken van de koppelboom de 'vaste' punt van de T uit z'n hoekje komt. De wagens lopen nu goed door R2 bogen, ook een door een S-bocht in R2 (waar ik in mijn keerlus helaas niet onderuit kom, sorry hoor ). Sterker nog, tevoren kon ik niet met 2 kortgekoppelde plan N's aan elkaar rijden wegens voortdurend ontsporen, nu ik nog maar een van beide op deze manier heb aangepast kan dat al wel.Ik heb dus ook de onderzijde van het interieur glad gemaakt (ik vermoed dat dit in feite deel is van de geleiding van de koppelboom), en van de nem-koppelschacht de bovenzijde iets ingenomen, zodat er iets meer ruimte bij die treeplankhouders is. En gat voor de draaikolom van het draaistel iets korter gemaakt, zodat de draaistellen aan de stabilisatienokken raken. Ze rijden nu feilloos.
ik heb minimaal radius van 484r maar soms hoor ik een klik na een bocht of wissel, en dan waggelt er 1 is dit soms hetzelfde probleem?