Wie echt niet op een stalen d kan wachten, kan op Houten wel terecht voor een Philotrain bij hoe heettie ook alweer.
Mooi plaatje. Gelukkig zijn de stalen d's nooit met een logo mishandeld.Wie echt niet op een stalen d kan wachten, kan op Houten wel terecht voor een Philotrain bij hoe heettie ook alweer. 300 euro zoiets, eventueel ook met kortkoppelmechaniek en nem-wielen.
@Illya; het is zo te zien inderdaad een Gls, en ik vermoed dat het een 1600-proeftrein betreft. Hiervoor werden destijds ook Gls-en gebruikt, beladen met bakken grind (!). Ik kan me herinneren dat de deuren altijd op een kiertje stonden bij deze treinen. Achteraf sla je je tegen het hoofd dat je daarvan geen foto hebt gemaakt, maar ja, film was duur voor een 19-jarige die net ging studeren.
Ik verbaasde me overigens wel over de combinatie met ICR, was het glad vergeten dat ze nog een tijdje samen hadden gereden en meende me te herinneren dat op deze foto's K's en N'en stonden.
Ja hoor, Mispoes was me weer voor.
Wel een leuke tip overigens voor LS models: een versie met en een versie zonder deze leiding.
Ah, mooi, dan hoef ik die dus niet te maken als ik hem laat lopen met plan K en plan N. Maar stiekem zal deze dan ook wel eens te zien zijn met ICR en dan maar zonder leiding. Om er nu nog meer stalen D's voor te maken wordt me iets te gek.