Doel:€250.00
Donaties:€118.00

Per saldo:€-132.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 09-04-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

rommenholler gasketelwagens door Falkenberg
Vandaag om 07:52:31
NS/32 door RK
Vandaag om 07:16:03
LS Models 2024 door Martijn193
Vandaag om 06:38:51
wie heeft er ervaring met rijden met werkende schroefkoppeling van Rivarossi? door Dave.......
Vandaag om 02:18:43
Oude metalen trafo's gebruiken....... door frits959
Vandaag om 01:06:08
Cherteau, fictieve Waals industriedorp door Montanbahn
15 april 2024, 23:55:32
25 jaar geleden door Willem1951
15 april 2024, 23:24:31
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2 door Jelmer
15 april 2024, 23:23:19
Wohnzimmer Rbf materieelshow door Robkop
15 april 2024, 23:09:53
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Klaas Zondervan
15 april 2024, 22:56:19
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door Noordernet
15 april 2024, 22:50:08
Mijn Ned. N. Spoorbaan ''Echthoven'' door raymond erdtsieck
15 april 2024, 22:23:35
18 t/m 21 april Intermodellbau '24 Dortmund door Tijdperk||
15 april 2024, 22:16:14
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
15 april 2024, 21:46:35
Frans/Belgisch H0e baantje door NS264
15 april 2024, 21:32:02
Station Roodeschool door Ronaldk
15 april 2024, 21:27:21
Nederland in Z door Mitchell
15 april 2024, 21:05:26
EifelBurgenBahn door Ferdinand Bogman
15 april 2024, 20:54:01
RhB H0m, Albulisch door Boertje
15 april 2024, 20:32:47
Tachowagon door Bert55
15 april 2024, 20:30:53
US diorama in H0 door Frank 123
15 april 2024, 20:28:16
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door BartvD
15 april 2024, 20:07:11
Een stukje Odsherreds Jernbane (OHJ) door tothebeach
15 april 2024, 19:11:38
BMB-Module: “Corfe Castle Station” door Hans van de Burgt
15 april 2024, 19:00:51
Een NS 5500 knutselen door Rob Ellerman
15 april 2024, 18:45:59
Vergelijkings-/conversietabel modelverven door HuubvG
15 april 2024, 18:28:02
Ronald en Wanda's "Southern Comfort" swamp layout! door Ronald Halma
15 april 2024, 15:55:58
Elektrificatie spoorlijnen in Overijssel door Rick
15 april 2024, 15:18:59
Ton bouwt goederenwagens door TonM
15 april 2024, 14:41:40
Kent iemand deze fabrikant? door henk
15 april 2024, 13:32:09
  

Auteur Topic: Plan N van Heris.  (gelezen 186680 keer)

Fons van der Jagt

  • Offline Offline
  • Berichten: 52
Re:Plan N van Heris is er.
« Reactie #405 Gepost op: 23 september 2010, 00:17:50 »
Op laatst was het een rommeltje met rijtuigen in de spitstreinenje . Zie hier een 'diesel' AB plan E

GerardvV

  • Offline Offline
  • Berichten: 3507
  • Enge buur bij de buren
    • Spoorfoto's
Re:Plan N van Heris is er.
« Reactie #406 Gepost op: 23 september 2010, 00:35:46 »
Plan N 20 30 014 (binnenlands nummer)(Heris) met klasseborden voor trein naar Keulen.
Den Haag CS, 23 maart 1981.
klik

Stalen D, Plan N en Duitse rijtuigen,
Rijswijk, 06 december 1980.
klik

Gerard vV
Modelspoor;
http://www.flickr.com/photos/modelspoorvliet/.
Trein1:1;http://www.flickr.com/photos/spoorvliet
Tram 1:1;http://www.flickr.com/photos/tramvliet
172*hier
129* bij buren
Van alle kennis die de geest vergaarde blijkt onzin vaak van meeste waarde

Thowra

  • Offline Offline
  • Berichten: 2578
Re:Plan N van Heris is er.
« Reactie #407 Gepost op: 23 september 2010, 01:51:36 »
Prachtige foto's heren! (y)
Nu weet ik ook meteen naar welk nummer ik het rijtuig ga omnummeren.

Jeroen
We're all riders on this train.

Edde

  • N Bahn BRD 1975-1984, H0 NS Tijdperk IV
  • Offline Offline
  • Berichten: 3084
    • Mijn Flickr pagina
Re:Plan N van Heris is er.
« Reactie #408 Gepost op: 23 september 2010, 06:12:59 »
Hee meneer van der Jagt.
Van u heb ik heel wat mooie foto's in boeken in mijn kast staan (y)
Leuk dat u ons gevonden heeft.
Ken u het topic "19toen" ;) ;D


gr Ed.

Jeroen Water

  • Offline Offline
  • Berichten: 5141
  • NS tijdperk IV (1973/1974)
    • Flickr Fotostream Jeroen Water
Re:Plan N van Heris is er.
« Reactie #409 Gepost op: 23 september 2010, 07:44:35 »
Bart, ik heb de rijtuigen bewust buiten op de foto gezet, dus zonder flitser.

Nog even over de uitlevering van de rijtuigen: ik heb van een winkelier in het westen van het land begrepen dat de importeur de rijtuigen persoonlijk wil bezorgen bij de winkels en dat hij nu in het buitenland verblijft. Winkels die nog geen Plan N hebben, zullen deze week als het goed is dan ook niet bevoorraad worden, dat start volgens deze winkelier vanaf volgende week weer. Betreffende winkel in het westen had ze ook nog niet binnen.

Jeroen 
Bouwt aan Ermehuizen met het dienstregelingsjaar 1973/1974

Mispoes

  • Huiskat van Benelux en vriend van de Biljettencentrale.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8819
  • Hengelooo 1:160
Re:Plan N van Heris is er.
« Reactie #410 Gepost op: 23 september 2010, 08:51:14 »
Plan N 20 30 014 (binnenlands nummer)

Volgens mij is dat buurland, binnenland werd 20 37 014. Mooie foto's Gerard! (y)
Das Pausenbrot schmiert Westfalen mir.

Ben

  • Offline Offline
  • Berichten: 5799
Re:Plan N van Heris is er.
« Reactie #411 Gepost op: 23 september 2010, 09:11:29 »


Hallo Jeroen,

Zie ik hier M* k-rail? Heb je de wielen vervangen en zo ja door welke, kun je je ervaring delen?

Levert Heris 3rail wielen en/of is er een omruilservice bij de winkelier?

Gr, Ben.

Jeroen Water

  • Offline Offline
  • Berichten: 5141
  • NS tijdperk IV (1973/1974)
    • Flickr Fotostream Jeroen Water
Re:Plan N van Heris is er.
« Reactie #412 Gepost op: 23 september 2010, 09:18:23 »
Hoi Ben,

Ja, je ziet het goed, het materieel staat hier op pukkeltjesspoor, aangezien ik een pukkeltjesrijder ben. Ik heb de assen nog niet vervangen. In beginsel (ik heb er nog niet veel mee gereden), rijden ze goed met DC wielen op K-rail. Toch wil ik AC assen onder de rijtuigen hebben, omdat ik dit nodig heb voor mijn detectie van het materieel. Ik moet nog gaan uitzoeken welke assen er onder passen en vervolgens ook goed rijden.

Jeroen
Bouwt aan Ermehuizen met het dienstregelingsjaar 1973/1974

Thowra

  • Offline Offline
  • Berichten: 2578
Re:Plan N van Heris is er.
« Reactie #413 Gepost op: 23 september 2010, 09:18:44 »
Mispoes wrote:
Citaat
Volgens mij is dat buurland, binnenland werd 20 37 014. Mooie foto's Gerard!

Frank als ik de gegevens mag geloven die Chris op zijn site heeft gezet gaat dit om het rijtuig van voor de verbouwing in 1982.
Toen werd het nummer verschoven naar rechts toe. Het nummer werd ook veranderd naar 37 dit in de plaats van 30.
Dus het nummer die Gerard heeft vermeldt moet dan wel kloppend zijn. Tenzij ik me vergis? Misschien was er nog een rijtuig in omloop met het nummer 014?  
50 84 20-30 014-2
Desbetreffende foto is geschoten op 23 maart 1981.  :)

Jeroen
« Laatst bewerkt op: 23 september 2010, 09:25:02 door Thowra »
We're all riders on this train.

Chris

  • Offline Offline
  • Berichten: 18591
    • Het Groterdam Project
Re:Plan N van Heris is er.
« Reactie #414 Gepost op: 23 september 2010, 11:08:54 »
Heren

Voor wisselstroom assen kan ik PIKO 56061 10.3 mm aanraden.

Mispoes

  • Huiskat van Benelux en vriend van de Biljettencentrale.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8819
  • Hengelooo 1:160
Re:Plan N van Heris is er.
« Reactie #415 Gepost op: 23 september 2010, 11:20:32 »
Jeroen, volgens mij begrijpen wij elkaar deze keer niet.

Het nummer van Gerard klopt wel, ik denk alleen niet dat het de binnenlandversie is maar buurlandversie.
Das Pausenbrot schmiert Westfalen mir.

Jeroen Water

  • Offline Offline
  • Berichten: 5141
  • NS tijdperk IV (1973/1974)
    • Flickr Fotostream Jeroen Water
Re:Plan N van Heris is er.
« Reactie #416 Gepost op: 23 september 2010, 11:48:51 »
Heren

Voor wisselstroom assen kan ik PIKO 56061 10.3 mm aanraden.

Dank U! Gaan we die eens proberen!

Jeroen
Bouwt aan Ermehuizen met het dienstregelingsjaar 1973/1974

GerardvV

  • Offline Offline
  • Berichten: 3507
  • Enge buur bij de buren
    • Spoorfoto's
Re:Plan N van Heris is er.
« Reactie #417 Gepost op: 23 september 2010, 13:31:59 »
Het nummer van Gerard klopt wel, ik denk alleen niet dat het de binnenlandversie is maar buurlandversie.

Was er wel verschil tussen binnen en buurlandversie voor 1981?, volgens mij niet want dat zou dan uit de nummers moeten blijken. Alles was 20 30 001-031 als zitrijtuig. Als ligrijtuig was dit 50 40 001-031, alles met overslaan van 09-10, 19-20 en 29-30 natuurlijk.
Overigens was de reden van vernummering van 30 naar 37 een wijziging in het verwarmingssysteem.
GerardvV
Modelspoor;
http://www.flickr.com/photos/modelspoorvliet/.
Trein1:1;http://www.flickr.com/photos/spoorvliet
Tram 1:1;http://www.flickr.com/photos/tramvliet
172*hier
129* bij buren
Van alle kennis die de geest vergaarde blijkt onzin vaak van meeste waarde

Ben

  • Offline Offline
  • Berichten: 5799
Re:Plan N van Heris is er.
« Reactie #418 Gepost op: 23 september 2010, 13:34:50 »
Dank U! Gaan we die eens proberen!


Hallo Jeroen,

Die Piko's zijn peperduur. :(

Pak dan deze wielen, daar heb ik goede ervaringen mee met LSModels rijtuigen. Prima bestel en verzendservice.

Gr, Ben.

Mispoes

  • Huiskat van Benelux en vriend van de Biljettencentrale.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8819
  • Hengelooo 1:160
Re:Plan N van Heris is er.
« Reactie #419 Gepost op: 23 september 2010, 13:46:44 »
Was er wel verschil tussen binnen en buurlandversie voor 1981?, volgens mij niet want dat zou dan uit de nummers moeten blijken. Alles was 20 30 001-031 als zitrijtuig. Als ligrijtuig was dit 50 40 001-031, alles met overslaan van 09-10, 19-20 en 29-30 natuurlijk.
Overigens was de reden van vernummering van 30 naar 37 een wijziging in het verwarmingssysteem.
GerardvV

Na de opknapbeurt van 1982 waren de N's niet meer toegelaten in de buurlanden, alleen in NL. Dat de 014 op jouw foto met het koersbord "Köln" getooid was zegt genoeg, het rijtuig zat toen nog in de buurlanddienst. Als ik tijd heb zal ik de HOV's er dit weekend op na slaan maar misschien kan onze rijtuiggoeroe Martijn Haman al eerder uitsluitsel geven.

Ik moet bekennen dat ik de Nico's niet bewust op Gvc-Vl-Köln heb meegemaakt, laat staan dat ik de UIC-rasters heb bekeken. In 1983 (a.s. zaterdag exact 27 jaar na dato) heb ik op een zondagmiddag uitgebreid in Den Helder plan K en N bekeken. Wat mij opviel was dat veel oude nummers weer tevoorschijn warengekomen en ik meen toenb geconstateerd te hebben dat de rijtuigen niet meer buiten NL waren toegelaten. Ik neem aan dat het verwarmingssysteem is vereenvoudigd nadat de rijtuigen uit de buurlanddienst zijn teruggetrokken. Buurland is nog geen buitenland, maar dat weet je denk ik wel.

Als ik naar de modellen kijk wordt ik bevestigd door Heris. Overigens een klein foutje ontdekt in de set 12: deelnummers zijn niet onderstreept...
« Laatst bewerkt op: 23 september 2010, 15:53:14 door Mispoes »
Das Pausenbrot schmiert Westfalen mir.