Ondertussen heb ik nog geen goede verklaring gelezen voor het verdwijnen van de tweede klasse aanduiding op de Plan N's.Niemand die de reden weet?mvg,Gert
Ook de foto's uit de boeken als 'De Nederlandse Spoorwegen in kleur 1978 - 1985' (zie foto 95 en 100) e.a. wijzen uit, dat Plan N (en Plan K) in 1980 nog gewoon mét klasseborden reden...Peter
Rond 1980 is bij plan K en N een deursluitingsmechaniek aangebracht gelijk de duitse rijtuigen. Hierbij kwam aan de binnenzijde een grote plastic deurklink die met een 5 km/h relais was verbonden. Boven de 5 km/h was de deur van de binnenzijde niet meer te openen. (wel vanaf de buitenzijde, dit was een uic eis) hierbij zijn waarschijnlijk ook de gele stickers aangebracht. Bron: matblad rond 1980
plan N 014 + plan K 083 te Den Helder op 25-09-1983 (Nico mèt 2e klasbord tot aan het eind dus)