Die aanloopstroom (piek) kan best wel wat hoger zijn dan de continue stroom.
...Toch worden ULN2803A's massaal gebruikt, terwijl de specs niet tot 1A gaan...
Over de zelfinductie van de spoelen zou ik me helemaal niet druk maken. Als je uitgaat van de ohmse weerstand dan zit je altijd safe. De totale impedantie kan nl. nooit kleiner worden dan de ohmse weerstand. Dus de stroom kan nooit groter worden dan volgt uit spanning en weerstand.
Ik kan de meting nog wel even herhalen met een afgevlakte gelijkspanning als ik je daarmee gerust kan stellen. Nog voorkeur voor een spanningswaarde?
Ik verwacht eigenlijk geen spectaculaire verandering, aangezien het schakelen met wisselspanning ook binnen de tijdsduur van 1 "bult" voorbij is.
PvE,Wat is de reden om de ULN2803A te gebruiken? Als je losse Darlingtons gebruikt, b.v. de BD679, dan heb je 4A collectorstroom beschikbaar. Dan zijn je zorgen in één klap over.
Dat is niet helemaal zoals ik electronica geleerd heb; zet maar een condensator parallel aan de inductie+weerstand, en zet er een puls op. Dan kan de stroom wel hoger worden...
Maar hoe zit het nu met het stroomverbruik van de Roco 46020 wisselaandrijvingen ?