Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

De Projecten van RetroJack door Wim Vink
Vandaag om 23:44:53
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Wim Vink
Vandaag om 23:44:07
Locverlichting dmv micro-LEDS door Mar-Cas
Vandaag om 23:43:09
Brawa goederenwagen Kassel ( Cassel ) h0 door spoorzeven
Vandaag om 23:27:20
Ronald doet de Fork Challenge! door Ronald Halma
Vandaag om 22:57:24
Bezetmelder brug in rolbrug blijft actief als rolbrug gestopt is door Karst Drenth
Vandaag om 22:55:21
Raadplaatje door Klaas Zondervan
Vandaag om 22:26:35
LTM 51 Garratt op basis van Harry Kaffa† ets door orientexpress
Vandaag om 21:51:08
Mooi weer om buiten te spelen door sncf231e
Vandaag om 21:43:07
digitaal veranderd in 15 jaar door Ronaldk
Vandaag om 21:34:32
Fleischmann Profi-koppeling voor Märklin 1139 door Bahn-AG
Vandaag om 21:21:53
Sikje 225 door Huup
Vandaag om 21:21:34
Toon hier je (model)TRAM foto's. door R1954
Vandaag om 20:38:43
Big Scale Trains - NS SLT in H0 door arnaud-ns/htm
Vandaag om 20:00:46
Rocky Rail 6400 door gtw6016
Vandaag om 19:57:35
Station Roodeschool door Eric B
Vandaag om 19:28:50
Locatie van foto gezocht door odaoda
Vandaag om 19:13:38
Aachenau West door Silvolde
Vandaag om 18:49:20
Spoorwegmuseum krimpt collectie in door Bob11
Vandaag om 17:54:17
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door Mispoes
Vandaag om 16:29:07
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Railpassie
Vandaag om 16:19:54
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Ben
Vandaag om 16:14:37
Piko 2025 door spoorijzer
Vandaag om 16:04:09
Fleischmania Nostalgia door hervé
Vandaag om 15:16:54
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Vroeger
Vandaag om 14:48:54
ongeremde Sikken/wagens in goederentreinen door Blausee-Mitholz
Vandaag om 13:51:12
Lima plan E bankjes door grossraumwagen
Vandaag om 13:46:28
Modules van Kees Gorter (vervolg) door ca.gorter
Vandaag om 12:51:41
Railpro 607 door henk
Vandaag om 12:47:11
Ombouw Hornby LMS Class 2P 4-4-0 naar NS 2100 door Erwin 054
Vandaag om 12:17:39
  

Auteur Topic: RTM met uitbreiding naar Scharendijke  (gelezen 111464 keer)

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Offline Offline
  • Berichten: 12444
    • sleutelspoor
Re:Plannen uitbreiding RTM o.a. naar naar Scharendijke
« Reactie #90 Gepost op: 07 July 2011, 20:12:58 »
Donderdag 7 juli 20.30 uur

Passage van de doorlaat in de dam


Donkere wolken boven Schouwen-Duivenland

Als alles in de ballast ligt ziet het er een stuk beter uit zalk maar zegge.

Dit is geen slordigheid van de aannemer of van de harde wind, Nee dit is het werk van de lieve jeugt die nu in grote getalen op het eiland (met name aan de kop van Scharendijke)op de campings zijn neer gestreken. Na inname van de nodige versnaperingen worden er overal kleine en grote (tot aan gewapende overvallen toe) vernielingen aangericht.
SK
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Offline Offline
  • Berichten: 12444
    • sleutelspoor
Re:Plannen uitbreiding RTM o.a. naar naar Scharendijke
« Reactie #91 Gepost op: 08 July 2011, 15:18:09 »
Vrijdag 8 juli 2011


Hier had ik het dus gisteren over. Vandaag is er weer een nieuwe lading aangekomen.

en zo kent Scharendijke (dank zij enkele eigenwijze autobestuurders) ook zijn files.

De eerste rails na het tunneltje


Tot Maandag.
SK
« Laatst bewerkt op: 08 July 2011, 15:48:41 door Sobat Kras »
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Offline Offline
  • Berichten: 12444
    • sleutelspoor
Re:Plannen uitbreiding RTM o.a. naar naar Scharendijke
« Reactie #92 Gepost op: 11 July 2011, 14:16:08 »
Daar het vandaag een rustdag in de Tour is, even op de Dam wezen kijken.

Het eerste wat mij opviel is de snackkar die weer een plaatsje op de doorlaat heeft gekregen. De aannemer heeft tijdelijk een "terras"voor hem gemaakt.

Het tweede wat opviel was de Hermandat die met twee man(vrouw) aanwezig was op de doorlaat.


Wat zij daar deden? Het was weer eens mooi weer en dan gaan we visvergunningen controleren en, uiteraard, bekeuren.

Ook het tramspoor kent zijn gelaste delen.

Een verse voorraad nieuwe bielsen.

Rechtsvoor het voetgangerstunneltje wat aan het eind van de week van spoor zal worden voorzien.

Bij het einpunt word de grond uitgegraven tbv het nieuwe perron wat in de midden zal verschijnen.


Overzicht van de werkzaamheden op maandag de 11e juli

Het eindwissel lag even in de weg en moest plaats maken voor het perronbouw.
Morgen verder,
SK
« Laatst bewerkt op: 11 July 2011, 16:45:59 door Sobat Kras »
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

C_Jabaaij

  • Offline Offline
  • Berichten: 959
  • Eschburg
Re:Plannen uitbreiding RTM o.a. naar naar Scharendijke
« Reactie #93 Gepost op: 11 July 2011, 15:18:39 »
Overzicht van de werkzaamheden op maandag de 10e juli

Morgen verder,
SK

In Dordrecht is het vandaag maandag de 11e, andere tijdszone daar in Scharendijke?  ;D

Koos Jabaaij
“Je gaat het pas zien als je het door hebt”

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Offline Offline
  • Berichten: 12444
    • sleutelspoor
Re:Plannen uitbreiding RTM o.a. naar naar Scharendijke
« Reactie #94 Gepost op: 11 July 2011, 16:44:11 »
Ja dat heb je als je om de west woond ;D
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

Nederduitsemeester

  • Offline Offline
  • Berichten: 3465
Re:Plannen uitbreiding RTM o.a. naar naar Scharendijke
« Reactie #95 Gepost op: 11 July 2011, 17:46:22 »
..Foto..
Het eerste wat mij opviel is de snackkar die weer een plaatsje op de doorlaat heeft gekregen. De aannemer heeft tijdelijk een "terras"voor hem gemaakt.

Hmmm, ik krijg visioenen van met spoed opruimende snackkarklanten om ruimte te maken voor de stoomtram ;D. Mooi verslag overigens (y).
'11-22* '12-19* '13-17* & 1xER Totaal 58*

De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....

Groeten, Erwin

Kras

  • Offline Offline
  • Berichten: 107
Re:Plannen uitbreiding RTM o.a. naar naar Scharendijke
« Reactie #96 Gepost op: 11 July 2011, 23:43:32 »
hier is het ook maanday 11 july ;D
Met vriendelijke groeten / Bon vent à tous / Best Regards / Tanti Saluti / Mit freundlichen Grüßen / Saludos / Saudações / Hopi kumindamentu / Med vänlig hälsning / Ystävällisin terveisin / Beste Wense / Me Xairetismous / Vennlig hilsen / Sve Naj Bolje

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Offline Offline
  • Berichten: 12444
    • sleutelspoor
Re:Plannen uitbreiding RTM o.a. naar naar Scharendijke
« Reactie #97 Gepost op: 12 July 2011, 12:48:38 »


DANKZIJ UW BIELS GAAT NU HET SPOOR TOT SCHARENDIJKE VERDER DOOR
De vorige actie werd een groot succes, er werden niet minder dan 2041 bielsen verkocht. Daarom mogen wij verwachten dat belangstellenden opnieuw een bijdrage zullen leveren om een of meerdere biels(en) te adopteren .
Als een deelnemer zijn bijdrage heeft gestort op Rabo-rekening 351200800 of Postbank-rekening 392134 ontvangt hij een certificaat met vermelding van het (of de) bielsnummer(s). De betreffende biels wordt voorzien van een nummerplaatjes, men kan zijn "eigen dwarsligger(s)" altijd weer terugvinden in de baan
De baanverlenging van totaal ca 2000 meter houdt een kostbare investering in voor RTM.
DE KOSTEN VAN ÉÉN BIELS BEDRAGEN DIT MAAL 20,- EURO.

Voor meer informatie, ga naar de site van de RTM http://www.rtm-ouddorp.nl/
SK
« Laatst bewerkt op: 12 July 2011, 12:50:09 door Sobat Kras »
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Offline Offline
  • Berichten: 12444
    • sleutelspoor
Re:Plannen uitbreiding RTM o.a. naar naar Scharendijke
« Reactie #98 Gepost op: 12 July 2011, 14:50:59 »
Dinsdag 12 juli 2011

De eerste vormen van het perron komen te voorschijn.
Het moet wel goed waterpas en vertikaal staan.

Opvullen met schoon zand

De kant van het perron die we waarschijnlijk nooit meer te zien krijgen

Als je een spoorploeg nodig hebt............................

Morgen weer verder.
SK
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

dwem

  • Offline Offline
  • Berichten: 813
Re:Plannen uitbreiding RTM o.a. naar naar Scharendijke
« Reactie #99 Gepost op: 13 July 2011, 12:12:48 »
Dinsdag 12 juli 2011
Het moet wel goed waterpas en vertikaal staan.

Waterpas en in het lood zal je bedoelen :-)

Dirk

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Offline Offline
  • Berichten: 12444
    • sleutelspoor
Re:Plannen uitbreiding RTM o.a. naar naar Scharendijke
« Reactie #100 Gepost op: 13 July 2011, 14:33:44 »
Je heb gelijk. Dit plaatje hoorde er nog bij :).

SK
« Laatst bewerkt op: 13 July 2011, 17:15:43 door Sobat Kras »
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Offline Offline
  • Berichten: 12444
    • sleutelspoor
Re:Plannen uitbreiding RTM o.a. naar naar Scharendijke
« Reactie #101 Gepost op: 13 July 2011, 14:43:21 »
Woensdag 13 juli de eerste herfstdag van dit jaar!

Er zijn weer ladingen ballast aangekomen op de Middelplaat

Hier moet de ballast nog uitgevakt worden.

Hier moet het cunet wat dieper uitgegraven worden anders is/word de oprit te steil

Toekomsig overpad

Tnnel onder de dam door. Hier stopt het railwerk voorlopig tot dat (vrijdag) de stootplaten zijn aangebracht. Kijken in de richting Scharendijke

en hier in de richting Middelplaat.

Het lassen gaat ondanks de regen en kou gewoon door.

Het eindpunt aan de Repart

Het is woensdag=rijdag dus het Ms Grevelingen gaat weer passagiers halen/afzetten voor de tram
SK

« Laatst bewerkt op: 13 July 2011, 15:19:19 door Sobat Kras »
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

zuylen

  • Offline Offline
  • Berichten: 4517
Re:Plannen uitbreiding RTM o.a. naar naar Scharendijke
« Reactie #102 Gepost op: 13 July 2011, 17:59:42 »
Is het uiteindelijk de bedoeling de rails in de toekomst nog een stuk te verlengen?
Andre
zuylen is helaas in januari 2025 overleden

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Offline Offline
  • Berichten: 12444
    • sleutelspoor
Re:Plannen uitbreiding RTM o.a. naar naar Scharendijke
« Reactie #103 Gepost op: 14 July 2011, 15:02:37 »
Nu het buiten toch herfst geworden is, zware regenbuien met een harde wind, staat het werk op de dam op een laag pitje. Tijd voor een stukje geschiedenis.

 Voordat de eerste spade de grond in ging, werd er lang nagedacht over de plaatst waar en de manier waarop de Brouwersdam zou moeten worden gemaakt. De Brouwersdam moest in ieder geval de eilanden Goeree en Schouwen beschermen. Daartoe moest de dam zo westelijk mogelijk komen te liggen. Nadat de voor- en nadelen van vier trajecten tegen elkaar afgewogen waren, werd voor het 605 km lange traject gekozen waarbij de dam via Schouwen naar de zandplaat Middelplaat loopt en vanaf daar via de volgende zandbank, de Kabbelaarsplaat, naar Goeree. Op 25 september 1962 werd dit traject door de overheid goedgekeurd.

De klus begon, na het treffen van voorbereidingen in de werkhavens, met het opspuiten van de Middelplaat en de Kabbelaarsbank. Twee grote stroomgaten, het Springersdiep in het noorden en het Brouwershavense Gat in het zuiden, zijn op verschillende manieren gedicht. Voor het zuidelijke stroomgat is de kabelbaan ingezet die ook bij de aanleg van de Haringvlietdam is gebruikt.  Waterstaat leverde een gedetailleerd bestek aan en kocht alle materialen in." Dat wilde nog wel eens voor problemen zorgen. Er is veel met mijnsteen gewerkt. De bedoeling is dat de stenen tussen de 80 en 200 kilo zwaar zouden zijn. Maar in de praktijk bleken er veel grotere stenen tussen te zitten, soms tot 500 kilo zwaar. Normaal was zo'n schip teruggestuurd naar België. Maar uiteindelijk kwam er altijd weer een oplossing. In dit geval kwamen er twee mannen uit de steengroeve opdraven. De dijkwerkers ter plaatse hadden zonder resultaat ingehakt op die te zware blokken en zonder resultaat. De mannen uit de grove wisten met één tik van een hamertje de stenen te splijten. Dat was een lust om te zien.
De caissons van het noordelijke deel werden in de haven van Bommenede gemaakt. Om de 68-meter lange gevaartes naar de dam in wording te slepen, moesten geulen worden uitgebaggerd. Het zand werd weer gebruikt voor de bouw van de dam. Door het werk aan de zeegaten veranderde de land- en Zeekaarten. Zelfs het weer veranderde volgens de eilandbewoners Onweersbuien bleven hangen in plaats van dat ze overdreven.
De Grevelingen was in 1971 afgesloten van de Noordzee en zou zonder ingrijpen langzaam zoet zijn geworden. Men wilde het Grevelingenmeer echter zout houden. In 1978 werd daarom een sluis in de dam gebouwd. De sluis bestaat uit 2 betonnen kokers van elk 195 meter lengte en een even lange vissluis. Voor de plaatsing van de sluizen moest een stuk van de Brouwersdam worden afgebroken. Dit stuk moest later weer gerepareerd worden.

Het gedeelte van de dam dat door de caissons is afgesloten.
SK
« Laatst bewerkt op: 14 July 2011, 17:49:49 door Sobat Kras »
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Offline Offline
  • Berichten: 12444
    • sleutelspoor
Re:Plannen uitbreiding RTM o.a. naar naar Scharendijke
« Reactie #104 Gepost op: 14 July 2011, 17:41:46 »
Is het uiteindelijk de bedoeling de rails in de toekomst nog een stuk te verlengen?
Andre
Kan je iets duidelijker zijn in je vraagstelling aub.
SK
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.