Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Piko NS 5/600 Hippel 2025 door Biesje
Vandaag om 01:03:12
Afscheidsrit ICR rijtuigen 27 september 2025 door Jos B.
Vandaag om 01:01:35
De dingen die je kan maken uit een plaat. door bask185
05 October 2025, 23:41:23
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
05 October 2025, 22:53:58
Mooi weer om buiten te spelen door hervé
05 October 2025, 22:35:03
Zelfbouw HSM stoomloc Argus-Vesta serie door janw
05 October 2025, 21:44:27
Led schakeling ed. door Albert de Heer
05 October 2025, 21:43:07
Bouwbeschrijving mat' 36 ElD-4 van MK-Modelbouwstudio's door Rob Bennis
05 October 2025, 21:05:09
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Besselspoor
05 October 2025, 20:55:24
NS-1000 in spoor-1 door daempfer
05 October 2025, 20:42:19
Au bord de la Cèze door Paul1969
05 October 2025, 19:23:18
Da's Daz 2 door Huup
05 October 2025, 18:47:29
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Thai-Bundesbahn
05 October 2025, 18:35:58
Mijn eerste baan, Hexental in ho. 380x 120cm door Ronald69
05 October 2025, 17:49:16
Spoorwegkanon Leopold Krupp K5 (E) door _Sjors_
05 October 2025, 17:32:31
US diorama in H0 door Wim Vink
05 October 2025, 17:23:46
Modules van Kees Gorter (vervolg) door ca.gorter
05 October 2025, 17:03:11
Korneschans. Een fictief Duits Nederlands grensstation. door DJV
05 October 2025, 16:41:42
't Boemeltje door Huup
05 October 2025, 16:20:13
Scandinavië-IG: Skandinavisk bangården. Voor op Scandinavië gerichte spoorzaken door Loki
05 October 2025, 16:03:43
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Rick
05 October 2025, 15:20:48
Polderbaan(tje) 0,3m2 door GD
05 October 2025, 14:36:26
Bauarbeiten im gange door 741230
05 October 2025, 14:31:05
Bollenwagen, diverse vragen door grossraumwagen
05 October 2025, 14:03:58
Klompentrein door grossraumwagen
05 October 2025, 13:15:21
4 oktober modelspoorbeurs Houten door Martijn193
05 October 2025, 13:11:02
Minibaan Visserskaai H0 door Sikko
05 October 2025, 12:11:02
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
05 October 2025, 11:59:26
Station Roodeschool door Benelux795
05 October 2025, 10:34:41
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door william_2
05 October 2025, 10:18:35
  

Auteur Topic: Booster vraag: Fleischmann 6807 versus Intellibox Power 3  (gelezen 15158 keer)

Marc M

  • Offline Offline
  • Berichten: 646
Re: Booster vraag: Fleischmann 6807 versus Intellibox Power 3
« Reactie #15 Gepost op: 20 November 2007, 21:53:20 »
Maar gisteren reed ik met 1 treintje en opeens starte mijn TwinCenter opnieuw op. Maar het treintje reed wel gewoon door.

Kan dit een aanwijzing zijn dat ik een booster nodig ga hebben ?
Of is dit puur toeval ?

Deze spontane resets heeft mijn TC ook last van. Schijnt een "normaal" probleem te zijn en Intelliboxen hebben er ook last van.  ???

Frans,

3x groen en 1x rood knipperen duidt op een vreemde spanning op de railuitgang. Als ik het goed begrijp betekend dat, dat er al een spanning op het spoor staat bij het inschakelen van de Booster. Dit zou er op kunnen duiden dat een elektrische scheiding niet meer zo functioneert als zou moeten, waardoor er al spanning staat op het gedeelte wat gevoed wordt door de Booster.

Groetjes,

Marc
Groeten, Marc

H0, Tijdperk V/VI, DB-AG, ESU Ecos + Koploper

T2 Gepimpt

  • Offline Offline
  • Berichten: 44
  • Twin-center H0 DCC Fleischmann, Roco, Hamo
Re: Booster vraag: Fleischmann 6807 versus Intellibox Power 3
« Reactie #16 Gepost op: 21 November 2007, 00:17:57 »
Hallo Marc,

Wat jij verteld klopt inderdaad (volgens de handleiding) en had ik dit al getest de booster doet het zelfs zonder aansluiting op de rail. Compleet los van alle onderdelen of rail.
Zonder aansluiting van de centrale blijft de booster nog 3x groen en 1x rood geven. Vandaar dat het voor mij zo wazig is.   ??? Misschien dat iemand een oplossing weet. Ik kan er niet uit komen want fleischmann verteld hier niets over. De dichtsbijzijnde leverancier die ik heb zit in Groningen en moet ik mijn booster 2 maanden missen. Het enige wat ze zeggen breng maar langs dan sturen wij hem door naar Fleischmann. Conclusie is 3 tot 4 mnd missen. Dan kan ik beter een nieuwe kopen heb ik gelijk weer spanning op de baan. Of ligt de fout bij mijn Centrale die geen comando's aan de booster door geeft. Is dit misschien ook te testen.

Mvg,
Frans


RoSoft

  • Offline Offline
  • Berichten: 1446
  • Alleen de waarheid ligt in het midden.
Re: Booster vraag: Fleischmann 6807 versus Intellibox Power 3
« Reactie #17 Gepost op: 21 November 2007, 00:48:17 »
Frans, misschien dat je in een schema kunt aangegeven hoe het aangesloten zit. Dan kan er misschien een antwoord gegeven worden.
Nu is het wel heel erg koffiedik kijken.

Mvg
Wim.
Marklin Digital 6020/21/27, 6051, Märklin 6021+UHL 63820, Lenz Digital Plus, Intellibox LocoBuffer II, MRDirect, DDW 6604 Booster, VB6.0 Delphi 6.0 Eigen Software: Perrongeluk, RoSoft, PT.

T2 Gepimpt

  • Offline Offline
  • Berichten: 44
  • Twin-center H0 DCC Fleischmann, Roco, Hamo
Re: Booster vraag: Fleischmann 6807 versus Intellibox Power 3
« Reactie #18 Gepost op: 21 November 2007, 17:49:11 »
Hallo Wim,

Ik hoop dat je de schema zo binnen krijgt en dat jij een eventuele oplossing weet.




Heb je vragen hoor ik het wel.

Mvg,

Frans
« Laatst bewerkt op: 21 November 2007, 17:53:17 door BR55 »

RoSoft

  • Offline Offline
  • Berichten: 1446
  • Alleen de waarheid ligt in het midden.
Re: Booster vraag: Fleischmann 6807 versus Intellibox Power 3
« Reactie #19 Gepost op: 21 November 2007, 19:03:07 »
Frans, ik mis de allerbelangrijkste aansluiting, namelijk de aansluiting van de Common-Ground. Oftewel de TC en de booster of de beide trafo's moeten via één aansluiting met elkaar verbonden zijn.

Mvg
Wim.



Marklin Digital 6020/21/27, 6051, Märklin 6021+UHL 63820, Lenz Digital Plus, Intellibox LocoBuffer II, MRDirect, DDW 6604 Booster, VB6.0 Delphi 6.0 Eigen Software: Perrongeluk, RoSoft, PT.

Marc M

  • Offline Offline
  • Berichten: 646
Re: Booster vraag: Fleischmann 6807 versus Intellibox Power 3
« Reactie #20 Gepost op: 21 November 2007, 19:14:10 »
Het grappige is dat hier in de handleiding van het Twin-Booster totaal niet over wordt gesproken. Terwijl op de site van Fleischmann het volgende document staat:

http://fleischmann.de/images/informationen/Technik-Info-Booster.pdf

Hierin staat de door Wim aangegeven verbinding duidelijk aangegeven.

Marc
Groeten, Marc

H0, Tijdperk V/VI, DB-AG, ESU Ecos + Koploper

T2 Gepimpt

  • Offline Offline
  • Berichten: 44
  • Twin-center H0 DCC Fleischmann, Roco, Hamo
Re: Booster vraag: Fleischmann 6807 versus Intellibox Power 3
« Reactie #21 Gepost op: 21 November 2007, 20:05:34 »
Hallo Wim,

Beide heren bedankt voor de tekeningen zeer duidelijk ik heb het gelijk geprobeerd, helaas helpt het niet  :( de aansluiting laat ik natuurlijk zitten.
Geen problemen meer met de wisselende polariteit. :D

Ik denk dat deze aansluiting zeker zinvol is vanuit meerdere oogpunten gezien. En lost het misschien ook de reset probleem op.

Heb jij nog meer ideen zodat wij er misschien uit kunnen komen.

Wat ik zo raar vind de loks rijden gewoon door maar zijn niet te besturen totdat ze weer in een andere stroomcircuit komen.

De magneetartikelen werken ook nog steeds niet. Dit zijn wel FMZ bouwstenen. Ze werken wel op de Centrale en voorheen ook op de booster.

Verder heb ik de booster helemaal van de baan losgekoppeld en doet hij nog steeds hezelfde.

MVG,

Frans

RoSoft

  • Offline Offline
  • Berichten: 1446
  • Alleen de waarheid ligt in het midden.
Re: Booster vraag: Fleischmann 6807 versus Intellibox Power 3
« Reactie #22 Gepost op: 21 November 2007, 21:21:29 »
Frans,

Ik vermoed dat de booster welke staat te knipperen, kapot is. De eindversterker zal overleden zijn.
Opsturen zal de enige oplossing zijn.

Mvg
Wim
Marklin Digital 6020/21/27, 6051, Märklin 6021+UHL 63820, Lenz Digital Plus, Intellibox LocoBuffer II, MRDirect, DDW 6604 Booster, VB6.0 Delphi 6.0 Eigen Software: Perrongeluk, RoSoft, PT.

T2 Gepimpt

  • Offline Offline
  • Berichten: 44
  • Twin-center H0 DCC Fleischmann, Roco, Hamo
Re: Booster vraag: Fleischmann 6807 versus Intellibox Power 3
« Reactie #23 Gepost op: 21 November 2007, 22:08:01 »
Hallo Wim,

Dat vermoeden had ik ook al, wat mij echter verbaast is dat er wel treinen over de baan kunnen rijden.

Als blijkt dat het de eindtrap is dan zal ik deze bij een electronica winkel kunnen kopen. Verder is het alleen maar SMD techniek en wordt mij dit te gortig om te repareren. Ook kan het de relais zijn die ik niet hoor schakelen.

En hoe kan ik zeker zijn dat het niet de uitgang van de centrale is. Om te voorkomen dat mijn nieuwe booster wordt opgeblazen. Is dit te testen????

MVG,
Frans

RoSoft

  • Offline Offline
  • Berichten: 1446
  • Alleen de waarheid ligt in het midden.
Re: Booster vraag: Fleischmann 6807 versus Intellibox Power 3
« Reactie #24 Gepost op: 21 November 2007, 22:13:55 »
En waarom zouden er relais moeten schakelen dan??

Die relais zijn denk ik voor de keerlus optie van de booster.

Staan alle schakelaartjes wel in de juiste stand??

Mvg
Wim.
Marklin Digital 6020/21/27, 6051, Märklin 6021+UHL 63820, Lenz Digital Plus, Intellibox LocoBuffer II, MRDirect, DDW 6604 Booster, VB6.0 Delphi 6.0 Eigen Software: Perrongeluk, RoSoft, PT.

T2 Gepimpt

  • Offline Offline
  • Berichten: 44
  • Twin-center H0 DCC Fleischmann, Roco, Hamo
Re: Booster vraag: Fleischmann 6807 versus Intellibox Power 3
« Reactie #25 Gepost op: 21 November 2007, 23:10:54 »
Hallo Wim,

Daar kan je wel eens gelijk in hebben.

Volgens mij heb ik ze alle vier goed staan, alles staat op UIT.

Ik heb nog anders gebrobeerd maar mag niet baten.

Wim mijn conclusie is dat de booster echt stuk is en ik op zoek ga naar een andere. Mocht er iemand wezen die een losse print heeft dan is dat ook welkom. Kan ik hem zo in de boosterkast bouwen.

Wim bedankt voor de moeite en informatie en wat stuk is, IS Stuk het zij zo.

Met vriendelijke groet,

Frans

RoSoft

  • Offline Offline
  • Berichten: 1446
  • Alleen de waarheid ligt in het midden.
Re: Booster vraag: Fleischmann 6807 versus Intellibox Power 3
« Reactie #26 Gepost op: 21 November 2007, 23:18:38 »
Toch nog een vraagje,
Op welke booster aansluiting heb je de booster aangesloten, de 5 polige of de 3 polige?
En als je de vijf polige gebruikt hoe zit dan de aansluit kabel aangesloten op de Booster en de TC?

Mvg
Wim.
Marklin Digital 6020/21/27, 6051, Märklin 6021+UHL 63820, Lenz Digital Plus, Intellibox LocoBuffer II, MRDirect, DDW 6604 Booster, VB6.0 Delphi 6.0 Eigen Software: Perrongeluk, RoSoft, PT.

T2 Gepimpt

  • Offline Offline
  • Berichten: 44
  • Twin-center H0 DCC Fleischmann, Roco, Hamo
Re: Booster vraag: Fleischmann 6807 versus Intellibox Power 3
« Reactie #27 Gepost op: 22 November 2007, 00:06:27 »
Hallo Wim,

Dit vind ik positief jij geeft niet snel op.

De stekkers richten allebei naar boven zowel van de centrale als de booster. Het gaat om de vijf polige stekkers. Als het de drie polige was geweest had ik geen FMZ magneetartikelen aan kunnen sluiten.

MVG,
Frans

PS,
Ik zie met regelmaat de power 6 booster scheelt maar een paar tientjes of wordt dat te risicovol op mijn H0 baan.
« Laatst bewerkt op: 22 November 2007, 00:11:21 door BR55 »

Dion

  • powerd by Uhlenbrock & Esu
  • Offline Offline
  • Berichten: 6054
  • stationsplein Baden-Baden
    • stationsplein Baden Baden
Re: Booster vraag: Fleischmann 6807 versus Intellibox Power 3
« Reactie #28 Gepost op: 22 November 2007, 12:11:06 »
Hallo Frans,

Op de site van Uhlenbrock staat speciaal vermeld dat de power 6 niet geschikt is voor HO.
In hoevere dit precies juist is weet ik niet, maar ze zullen het er niet voor niets bijzetten.

Dion
groetjes Dion

Klaas Zondervan

  • Offline Offline
  • Berichten: 26818
    • Pagina van klaas
Re: Booster vraag: Fleischmann 6807 versus Intellibox Power 3
« Reactie #29 Gepost op: 22 November 2007, 12:34:46 »
Waarom dat zo is staat in het Power 6 handboek. De power 6 levert te veel stroom, zodat bij een kortsluiting je rails en/of wielen beschadigd kunnen worden.

Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
Geluk, dat is vooraan staan als de overweg gesloten is.