Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Project seaside Germany
door
Ronald Halma
Vandaag
om 19:30:50
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
door
Gerrit H
Vandaag
om 19:17:08
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N
door
Mispoes
Vandaag
om 19:16:31
Vraag over vervangmotor Lima-locomotief
door
Pauldg
Vandaag
om 19:14:07
Da's Daz 2
door
Huup
Vandaag
om 19:06:44
Materieel verzameling van Michiel(NDS)
door
spoorijzer
Vandaag
om 18:53:13
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen
door
bollen neus
Vandaag
om 18:52:43
Fleischmania Nostalgia
door
spoorijzer
Vandaag
om 18:51:29
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
Besselspoor
Vandaag
om 18:50:58
TAMS PZS-2.2
door
bask185
Vandaag
om 18:49:53
mDDM, waarom 3 draaistellen?
door
spoorijzer
Vandaag
om 18:46:14
Yet Another Servo Decoder
door
bask185
Vandaag
om 18:42:48
Retrobahn goes to the States: Bergamot Creek
door
hervé
Vandaag
om 18:28:25
15 November Modelspoorbeurs en Houten digitaal
door
maartenvdb
Vandaag
om 18:23:36
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost.
door
FritsT
Vandaag
om 17:45:25
Zoutkamp 1921 - 1942, Het plan
door
ArjanB
Vandaag
om 17:22:10
Problemen met rookgenerator KM1 materiaal in spoor 1
door
Biesje
Vandaag
om 16:55:39
Bf Kibronn
door
Jelmer
Vandaag
om 16:51:50
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's
door
Eric B
Vandaag
om 15:58:10
Rondom Charlois
door
Alewijn
Vandaag
om 15:23:17
Seinen programeren met de Pro-Link naar de 10837 dec.
door
n-driver
Vandaag
om 15:08:20
Minibaan Visserskaai H0
door
hervé
Vandaag
om 15:05:38
Schroefkoppeling voor H0.
door
Bahn-AG
Vandaag
om 14:58:20
Had de NS4903 rangeerlicht?
door
marco
Vandaag
om 14:31:18
Crème daken mitropa rijtuigen epoche 2
door
Bahn-AG
Vandaag
om 14:26:37
De bouw van mijn modelbaan in Thailand
door
Thai-Bundesbahn
Vandaag
om 14:24:31
Roco modellen op aliexpress
door
Dirk
Vandaag
om 14:18:55
Ervaringen met veilingsites enzo (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc).
door
Gerrit H
Vandaag
om 13:43:32
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes
door
R v/d Hoven
Vandaag
om 13:29:20
Ermehuizen, dienstregelingsjaar 1973/1974
door
spoorijzer
Vandaag
om 12:53:02
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Vraag en antwoord
|
Ombouwen
|
1637-->1837
« vorige
volgende »
Print
Pagina's: [
1
]
Omlaag
Auteur
Topic: 1637-->1837 (gelezen 5490 keer)
Olaf
Offline
Berichten: 874
1637-->1837
«
Gepost op:
18 August 2008, 21:51:08 »
Recent was ik voor de Roco 1600-superij (
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=8170.15
) op zoek naar een 'gare' kap en kon voor nop een kap van de rode 1637 krijgen, met lichte schade aan het dak. Eenmaal in huis bleek de schade reuze mee te vallen en was het eigenlijk zonde om de kap
echt
te slopen. Het transfersetje voor de 1637 van Kleinspoor, waar ook het nummer 1
8
37 en stadswapens van Amersfoort in zitten, lag hier al een paar jaar in de la en dat kwam nu mooi van pas.
Het potje met Commandant nr. 5 werd tevoorschijn gehaald om de opschriften van de kap te verwijderen. Dit autopolijstmiddel gebruik ik al vele jaren naar volle tevredenheid. Topje van een wattenstaafje in het spul dopen en rustig over de te verwijderen opschriften wrijven.
Zodra alle opschriften weg zijn het spul met een doekje of een stukje toiletpapier wegvegen.
De echte 1637 had in eerste instantie nummers van het gebruikelijk lettertype, maar dan in het wit, later werden dit nummers van het modernere type. Het nummer 1837 was dus ook van het modernere soort, maar die in het setje van Kleinspoor zijn juist van het oude soort. Niet correct dus, maar gelukkig bleken de grote cijfers op de zijkanten van de Railionrode 6400'en dezelfde afmetingen te hebben.
Tijdens de omnummering van de loc in 2001 in Maastricht werd een één zijde (links) het witte NS-logo vanwege schade vernieuwd. Hierbij werd een logo geplakt dat iets kleiner was, van het formaat dat ook op rijtuigen en treinstellen te vinden is.
Daarna de nummertjes op de neuzen nog even doen en de 1837 in de tussenuitvoering is klaar.
Gelogd
Meer NS in spoor 1!
rail4marcel
Offline
Berichten: 5277
Re: 1637-->1837
«
Reactie #1 Gepost op:
18 August 2008, 21:53:40 »
Super mooi dit. Ik wil het zelf ook nog ooit is doen. Ik heb namelijk nooit de 1637 gezien alleen de 1837. En in cargo rood is hij toch wel erg fraai.
Gelogd
Voor grootspoorfoto's zie
site
Print
Pagina's: [
1
]
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Vraag en antwoord
|
Ombouwen
|
1637-->1837