Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Brawa goederenwagen Kassel ( Cassel ) h0
door
Prutsert
Vandaag
om 22:15:54
Raadplaatje
door
V200-G2000
Vandaag
om 22:12:00
Bezetmelder brug in rolbrug blijft actief als rolbrug gestopt is
door
Roelof Hartholt
Vandaag
om 22:09:31
LTM 51 Garratt op basis van Harry Kaffa† ets
door
orientexpress
Vandaag
om 21:51:08
Mooi weer om buiten te spelen
door
sncf231e
Vandaag
om 21:43:07
digitaal veranderd in 15 jaar
door
Ronaldk
Vandaag
om 21:34:32
Fleischmann Profi-koppeling voor Märklin 1139
door
Bahn-AG
Vandaag
om 21:21:53
Sikje 225
door
Huup
Vandaag
om 21:21:34
Locverlichting dmv micro-LEDS
door
Mark D.
Vandaag
om 21:06:08
Toon hier je (model)TRAM foto's.
door
R1954
Vandaag
om 20:38:43
Big Scale Trains - NS SLT in H0
door
arnaud-ns/htm
Vandaag
om 20:00:46
Rocky Rail 6400
door
gtw6016
Vandaag
om 19:57:35
Station Roodeschool
door
Eric B
Vandaag
om 19:28:50
Locatie van foto gezocht
door
odaoda
Vandaag
om 19:13:38
Aachenau West
door
Silvolde
Vandaag
om 18:49:20
Spoorwegmuseum krimpt collectie in
door
Bob11
Vandaag
om 17:54:17
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N
door
Mispoes
Vandaag
om 16:29:07
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
Railpassie
Vandaag
om 16:19:54
Vijfhuis (v.h. Frotterdam)
door
Ben
Vandaag
om 16:14:37
Piko 2025
door
spoorijzer
Vandaag
om 16:04:09
De Projecten van RetroJack
door
RetroJack
Vandaag
om 15:24:22
Fleischmania Nostalgia
door
hervé
Vandaag
om 15:16:54
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
Vroeger
Vandaag
om 14:48:54
ongeremde Sikken/wagens in goederentreinen
door
Blausee-Mitholz
Vandaag
om 13:51:12
Lima plan E bankjes
door
grossraumwagen
Vandaag
om 13:46:28
Modules van Kees Gorter (vervolg)
door
ca.gorter
Vandaag
om 12:51:41
Railpro 607
door
henk
Vandaag
om 12:47:11
De bouw van mijn modelbaan in Thailand
door
puntenglijder
Vandaag
om 12:34:49
Ombouw Hornby LMS Class 2P 4-4-0 naar NS 2100
door
Erwin 054
Vandaag
om 12:17:39
365 "Het is weekend foto's"
door
MOVisser
Vandaag
om 12:15:59
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Vraag en antwoord
|
Ombouwen
|
1637-->1837
« vorige
volgende »
Print
Pagina's: [
1
]
Omlaag
Auteur
Topic: 1637-->1837 (gelezen 5407 keer)
Olaf
Offline
Berichten: 871
1637-->1837
«
Gepost op:
18 August 2008, 21:51:08 »
Recent was ik voor de Roco 1600-superij (
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=8170.15
) op zoek naar een 'gare' kap en kon voor nop een kap van de rode 1637 krijgen, met lichte schade aan het dak. Eenmaal in huis bleek de schade reuze mee te vallen en was het eigenlijk zonde om de kap
echt
te slopen. Het transfersetje voor de 1637 van Kleinspoor, waar ook het nummer 1
8
37 en stadswapens van Amersfoort in zitten, lag hier al een paar jaar in de la en dat kwam nu mooi van pas.
Het potje met Commandant nr. 5 werd tevoorschijn gehaald om de opschriften van de kap te verwijderen. Dit autopolijstmiddel gebruik ik al vele jaren naar volle tevredenheid. Topje van een wattenstaafje in het spul dopen en rustig over de te verwijderen opschriften wrijven.
Zodra alle opschriften weg zijn het spul met een doekje of een stukje toiletpapier wegvegen.
De echte 1637 had in eerste instantie nummers van het gebruikelijk lettertype, maar dan in het wit, later werden dit nummers van het modernere type. Het nummer 1837 was dus ook van het modernere soort, maar die in het setje van Kleinspoor zijn juist van het oude soort. Niet correct dus, maar gelukkig bleken de grote cijfers op de zijkanten van de Railionrode 6400'en dezelfde afmetingen te hebben.
Tijdens de omnummering van de loc in 2001 in Maastricht werd een één zijde (links) het witte NS-logo vanwege schade vernieuwd. Hierbij werd een logo geplakt dat iets kleiner was, van het formaat dat ook op rijtuigen en treinstellen te vinden is.
Daarna de nummertjes op de neuzen nog even doen en de 1837 in de tussenuitvoering is klaar.
Gelogd
Meer NS in spoor 1!
rail4marcel
Offline
Berichten: 5277
Re: 1637-->1837
«
Reactie #1 Gepost op:
18 August 2008, 21:53:40 »
Super mooi dit. Ik wil het zelf ook nog ooit is doen. Ik heb namelijk nooit de 1637 gezien alleen de 1837. En in cargo rood is hij toch wel erg fraai.
Gelogd
Voor grootspoorfoto's zie
site
Print
Pagina's: [
1
]
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Vraag en antwoord
|
Ombouwen
|
1637-->1837