Komen er dit najaar wellicht wat 1:100 Roco's voor een schappelijk prijsje op 't Marktplaatsje... Toch begin ik bij het lezen van dit nieuws een beetje te balen dat ik onderhand al 2 jaar op de DE1 van hetzelfde merk zit te wachten
Maar wat wil je ? Een langverwachtte DE I a la LSModels ICR ?
Is het niet beter om eerst een project af te ronden alvorens aan ander, nieuw project op te starten . Of parallel te laten lopen zonder het eerste project in vertraging te brengen. Artitec begint een beetje ongeloofwaardig over te komen.
Ik kan wel leven met een of twee afwerkings foutjes
Doe maar even op marktplaats zoeken op een zekere C.H.P
Dat vraag ik mij ook af. Ik heb een afbeelding van een W2 met blauwe banen (en dus comp.nr.) in 1969. Ik weet dus niet of ze af-fabriek met blauwe banen werden geleverd. Het verschil met W1 zou dan zijn: rijtuignummer uiterst rechts (W2) i.p.v. in het midden (W1).
In "Spoor- en Trammaterieel in Nederland" van Nieuwenhuis en Stoer (1982) staat een NS-foto van W2 zonder reclamebanen, echter ook zonder compunummer. Ik vermoed dat dit dus een afleveringsfoto is.
In "De stalen getrokken rijtuigen der Nederlandse Spoorwegen" (1980) van van Wijck Jurriaanse staat een bedrijfsfoto van 5 april '69 mèt compunr èn reclamebanen. Hebben ze zonder gereden, dan toch erg kort.
Waarom denk je dat dit een W2 is? Volgens NJvWJ heeft W2 geen 4100-nummers gekend, ik ga er van uit dat dit een W1 is.