Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Wat was jullie allereerste loc? door Entity
Vandaag om 19:43:40
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Ben
Vandaag om 19:40:22
Da's Daz 2 door Huup
Vandaag om 19:38:15
24e smalspoormodelbouwdagen 30 en 31 augustus 2025 bij Stoomtrein Katwijk Leiden door MOVisser
Vandaag om 19:28:31
Fleischmann Anna ombouw. door Erwin 054
Vandaag om 19:15:10
NS 9500 scratch build uit Fleischmann BR94 door Erwin 054
Vandaag om 19:10:57
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Frank 123
Vandaag om 19:06:40
Module vliegveld Jan van Mourik door Modellbahnwagen
Vandaag om 18:56:12
Antislipband vervangen van Fleischmann 4065 door Albert de Heer
Vandaag om 18:47:08
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Flevodienst 1976
Vandaag om 18:30:14
Yamorc:loconet goes loco door Dirk
Vandaag om 18:24:44
Dordrechtse Dwarsliggerwagens door marco
Vandaag om 18:06:22
Nederlandse trams in HO tijdperk 3 door Bart van der Meer
Vandaag om 17:17:10
lampjes in huizen willekeurig schakelen door Ronald Schreuder
Vandaag om 17:13:17
US diorama in H0 door puntenglijder
Vandaag om 16:33:32
Aanbrengen van (kleine) nummerplaten en dergelijke door FransW
Vandaag om 16:19:29
Aanbrengen nummerschildjes, maar met welke lijm? door FransW
Vandaag om 16:17:23
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door MarcNL
Vandaag om 15:21:46
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0 door NS264
Vandaag om 14:49:58
Vitrinekast door Hasenwald
Vandaag om 14:34:01
Verwijderen van het nummer op Roco 1631 – tips gezocht door Ben
Vandaag om 13:15:07
Mooi weer om buiten te spelen door Eric B
Vandaag om 13:02:12
Sounddecoder in Roco BR101 door bellejt
Vandaag om 12:29:42
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door Eric B
Vandaag om 11:37:31
Van British Railways Class 58 naar ACTS 5814 in 0 door RobbertJan
Vandaag om 10:55:10
Allereerste lok(je) door henk
Vandaag om 10:39:29
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Hans Reints
Vandaag om 10:37:30
Noorwegen - interessante spoorzaken langs vakantieroute door martijnhaman
Vandaag om 10:34:01
Bauarbeiten im gange door puntenglijder
Vandaag om 09:32:05
Aachenau West door puntenglijder
Vandaag om 07:48:44
  

Auteur Topic: Artitec Plan W rijtuigen  (gelezen 312968 keer)

Huup

  • Offline Offline
  • Berichten: 8525
  • May your coffee kick in before reality does.
Re:Artitec Plan W rijtuigen
« Reactie #840 Gepost op: 28 March 2009, 18:39:17 »
Met Fleischmann kortkoppelingen komen de buffers van E en W weliswaar niet tegen elkaar, maar de balgen wel. Zonder enige aanpassing, welteverstaan.

Gr/H

cor_b

  • at ,t moar exact 1:87 is
  • Offline Offline
  • Berichten: 2833
  • Doornvliet CS 1975 t/m 1995
Re:Artitec Plan W rijtuigen
« Reactie #841 Gepost op: 29 March 2009, 10:32:22 »
Ik hen een paar foto,s gemaakt van de KK aanpassing.




de W,s gekoppelt na de aanpassing.



Dit heb ik ook bij de plan E,s gedaan.



Cor


Remco.

  • Offline Offline
  • Berichten: 6325
Re:Artitec Plan W rijtuigen
« Reactie #842 Gepost op: 29 March 2009, 10:35:17 »
Het mag gezegd worden Cor dat dat er erg strak uitziet  (y) Netjes gedaan ;D

Gr. Remco.

NS 1100

  • Offline Offline
  • Berichten: 1484
Re:Artitec Plan W rijtuigen
« Reactie #843 Gepost op: 29 March 2009, 19:25:30 »
Met Fleischmann kortkoppelingen komen de buffers van E en W weliswaar niet tegen elkaar, maar de balgen wel. Zonder enige aanpassing, welteverstaan.

Gr/H

Huibert, ik heb net 2 plan E rijtuigen van Fleischmann Profi koppelingen voorzien, maar helaas komen de balgen dan echt niet tegen elkaar! Tijdens het rijden wordt het gat zelfs groter, in vergelijking met de Roco kortkoppelingen... :-\

Huup

  • Offline Offline
  • Berichten: 8525
  • May your coffee kick in before reality does.
Re:Artitec Plan W rijtuigen
« Reactie #844 Gepost op: 29 March 2009, 20:56:52 »
Uh, ik sprak over E en W.....
De gapende gaten waardoor  reizigers voor Gerard kunnen spelen zijn er werkelijk niet. Tuurlijk, bij vrijwel alle rijtuigen die ik heb, zit een kier die varieert naar gelang het daar achter slepende treingewicht. De enige rijtuigen bij welke dat niet voorkomt (van mìjn rijtuigen dan, he), zijn de ICR's van LSM. En dat komt niet door de koppelinghouders, de koppeling oid, maar puur door de verende buisbalgen. Valt dus eigenlijk buiten de hier besproken categorie (koppelingen en koppelinghouders), maar is zeker aanbevelenswaard voor.... buisbalgrijtuigen!
Enne... ook bij hen zet de rijtuigafstand uit....

Gr/H

ad.M

  • Offline Offline
  • Berichten: 752
Re:Artitec Plan W rijtuigen
« Reactie #845 Gepost op: 29 March 2009, 21:42:05 »
Huibert, ik heb net 2 plan E rijtuigen van Fleischmann Profi koppelingen voorzien, maar helaas komen de balgen dan echt niet tegen elkaar! Tijdens het rijden wordt het gat zelfs groter, in vergelijking met de Roco kortkoppelingen... :-\

Kijk voor de oplossing maar eens bij het draadje over de Plan E van Artitec. Op de foto zie je wat je ook bij de W's kunt doen.

Mvg Ad

ad.M

  • Offline Offline
  • Berichten: 752
Re:Artitec Plan W rijtuigen
« Reactie #846 Gepost op: 29 March 2009, 21:44:56 »
Deze foto bedoel ik



Mvg Ad

cor_b

  • at ,t moar exact 1:87 is
  • Offline Offline
  • Berichten: 2833
  • Doornvliet CS 1975 t/m 1995
Re:Artitec Plan W rijtuigen
« Reactie #847 Gepost op: 30 March 2009, 10:24:24 »
Bij de plan W is dat niet nodig wel bij de E,s.
Als je de KK houder inkort is dat bij de W,s voldoende.

Cor

ad.M

  • Offline Offline
  • Berichten: 752
Re:Artitec Plan W rijtuigen
« Reactie #848 Gepost op: 01 April 2009, 18:47:32 »
Niet met je eens Cor, kijk nog maar eens goed.

Trek maar eens aan de de rijtuigen als ze gekoppelt zijn.

Ad

Huup

  • Offline Offline
  • Berichten: 8525
  • May your coffee kick in before reality does.
Re:Artitec Plan W rijtuigen
« Reactie #849 Gepost op: 01 April 2009, 20:43:31 »
Trek aan willekeurig welk rijtuig indien gekoppeld. Altijd afstand. Die ruimte geven de kortkoppelmechanismen standaard.

Groet,

Huibert

cor_b

  • at ,t moar exact 1:87 is
  • Offline Offline
  • Berichten: 2833
  • Doornvliet CS 1975 t/m 1995
Re:Artitec Plan W rijtuigen
« Reactie #850 Gepost op: 01 April 2009, 21:31:57 »
Heb het geprobeerd, maar ik trek de W,s bijna niet uit elkaar.
Vandaag weer proefritten gemaakt ,1100 4x E en 2x W ze bleven goed aan elkaar de vouw en buisbalgen.

Cor

1606

  • Offline Offline
  • Berichten: 140
Re:Artitec Plan W rijtuigen
« Reactie #851 Gepost op: 03 April 2009, 16:53:56 »
Vandaag kreeg ik een Plan-W binnen die zo uit de doos kwam:



De draaistellen, inclusief NEM-schachten, zitten onder een of ander grijs goedje. Daarnaast mist er ook nog een onderdeeltje. Bij de eindcontrole van Artitec heeft dus iemand weer lekker zitten slapen...

Nu is dit niet de eerste keer dat ik een ondeugdelijk product, waar ze wel vorstelijk voor laten betalen, van Artitec heb mogen ontvangen. Mijn Plan-E restauratie had een duidelijk scheef vastgelijmde schoorsteen.

Het moge duidelijk zijn dat ik grote vraagtekens begin te zetten bij de eindcontrole van Artitec.

Groeten,
Gertjan.

Thowra

  • Offline Offline
  • Berichten: 2579
Re:Artitec Plan W rijtuigen
« Reactie #852 Gepost op: 03 April 2009, 16:58:48 »
Dat vaalgrijze goedje ben ik ook wel benieuwd naar. Mijn geel/blauwe en Benelux Plan W hebben dit ook namelijk. Wat mij wel opviel is dat de latere varianten hier geen last van hebben en gewoon diepzwart zijn zoals het hoort. Raar is het wel. Dus wie het weet mag het zeggen... graag zelfs.

Jeroen
We're all riders on this train.

Chris

  • Offline Offline
  • Berichten: 18620
    • Het Groterdam Project
Re:Artitec Plan W rijtuigen
« Reactie #853 Gepost op: 03 April 2009, 17:24:18 »
Geen idee wat het is, maar ik had het ook.
Met een tandenborstel heb ik het er afgepoetst.

1606

  • Offline Offline
  • Berichten: 140
Re:Artitec Plan W rijtuigen
« Reactie #854 Gepost op: 03 April 2009, 18:36:18 »
Met alle respect, maar bij een model van dik €50,- moet het niet nodig zijn om met een tandenborstel aan de gang te gaan. Zoiets moet direct uit de doos gewoon in orde zijn.

Gertjan.