Dag beste mensen,Vandaag ben ik mij aan het orienteren geweest op digitale modelbaan aansturing. Ik heb van veel fabrikanten info gelezen maar ik heb nog een aantal vragen die ik hier graag wil stellen:1) Kan alles wat DCC compatible is zo maar op andere DCC compatible spullen worden aangesloten? Zou ik dus een Roco lokMaus op een TwinCenter kunnen aansluiten o.i.d?
2) De Intellibox Basic heeft "Gleichzeitig steuerbare Adressen = 32" volgens http://www.uhlenbrock.de/3/index.htm. Dus als ik 32 wissels (of meer) heb kan ik geen trein meer aansturen? Of tellen wissels niet mee?
3) N.a.v. voorgaande vraag: Hoe vergroot ik het aantal tegelijkertijd aangestuurde decoders (adressen)? Hoe is "tegelijkertijd" gedefinieerd in DCC?
4) Uit nieuwsgierigheid: Waarom zien de Intellibox en de Twin center er bijna het zelfde uit?
5) Is het mogelijk om uit te lezen welke trein in welk blok staat? Ik las enkel iets bij Lenz hier over maar er is nog geen software voor? Is er wellicht iets anders hier voor?
6) Ik wil 4 eind stations en 1 doorgaand station met zo'n 10 treinen aansturen via een microcontroller (volledig automatisch met waarschijnlijk zelf geschreven software) en er dan misschien af en toe zelf met de hand een trein tussen laten rijden. Als iemand tips kan geven over hiervoor in het bijzonder goed bruikbare apparatuur dan hoor ik dat graag.Vincent.
6) Ik wil 4 eind stations en 1 doorgaand station met zo'n 10 treinen aansturen via een microcontroller (volledig automatisch met waarschijnlijk zelf geschreven software) en er dan misschien af en toe zelf met de hand een trein tussen laten rijden. Als iemand tips kan geven over hiervoor in het bijzonder goed bruikbare apparatuur dan hoor ik dat graag.