In mijn geval was het de laatste booster die vanuit het stopcontact als eerste stroom kreeg en daardoor ook stuk ging omdat bij het inschakelen als eerste stroom kreeg, ....
Waren de andere boosters dan nog niet ingeschakeld? Of bedoel je te zeggen dat hij het eerste stroom kreeg omdat hij het dichtst bij het stopcontact zit? In dat geval kun je ervanuit gaan dat dat niks uitmaakt. Elektriciteit is zo snel dat zelfs een afstand van kilometers in dit opzicht niks uitmaakt.
Overigens heb ik de indruk dat veel van deze "professionele" apparaten zeer mager zijn gedimensioneerd.
Waarschijnlijk wel te verhelpen door een ringleiding: van het laatste apparaat gewoon terug naar de schakelaar.
Niet helemaal juist, in een serie geschakeld systeem krijgt de eerste bij inschakelen een oplazer of het nu inductie of gewoon weerstand is. ... blijkt de eerste van de serie toch keer op keer stuk te gaan doordat er momentaan 600 Volt op staat bij het inschakelen.
Iets dergelijks zal best kunnen optreden bij parallel geschakelde apparaten waar een trafo in zit. Waarschijnlijk wel te verhelpen door een ringleiding: van het laatste apparaat gewoon terug naar de schakelaar.
Leg uit? Die 600V staat over de hele serie, niet over 1 component.Ik snap niet waar je heen wilt. De stekkerdozen waarin de boosters geprikt zijn, is gewoon een parallelle doorlus van voeding. Alle boosters zitten parallel op het voedingssysteem (stekkerdozen).
Die gelijkspanning serieschakeling kan pas gaan werken als er stroom loopt en meteen na het inschakelen staat er nog vrij hard 0 (nul) Volt aan de andere zijde van de eerste lamp.
Waren de andere boosters dan nog niet ingeschakeld?
Ik begrijp niet precies hoe de situatie is, maar ik vermoed dat je gedachtengang strijdig is met de wetten van Kirchoff.
In mijn geval 4 schakelaars en als je dan deze schakelaars een voor een aanzet te beginnen bij de versterker en dan naar de eerst volgende booster enz dan kun je ook zien als bv bij booster 2 de korsluiting optreed dat die dan op deze tafel moet zitten.Misschien denk ik te veel maar laat jullie mening horen.Dit is overigen de eerste maal dat ik wat kapot heb wat iets meer waarde heeft in de 7 jaar dat ik met roco digitaal rijdtafkloppen....