Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

BNLS Rijweekend 19 en 20 juli 2025 door Hans van de Burgt
Vandaag om 17:39:28
Br 38 Piko Superen. door Silvolde
Vandaag om 17:32:46
Spoor- en tramweg parafernalia door Eric B
Vandaag om 17:32:02
Mooi weer om buiten te spelen door sncf231e
Vandaag om 17:23:06
Gezocht: foto's NS Ks/Us (nu Klmos) door marco
Vandaag om 17:15:33
Da's Daz 2 door BartvD
Vandaag om 17:06:02
NS 1700 transfers door Roy van Dijk
Vandaag om 17:03:17
Stationsplein Baden Baden door Dion
Vandaag om 17:00:00
Raadplaatje door Klaas Zondervan
Vandaag om 16:56:23
Overstap naar HTM door Jan Bennink
Vandaag om 16:42:59
Gezocht info en foto's van standaard dwarsliggerwagen door marco
Vandaag om 16:39:58
Sfeer op je modelbaan door puntenglijder
Vandaag om 16:39:32
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door puntenglijder
Vandaag om 16:24:09
Dat overkomt mij niet. door Benelux795
Vandaag om 16:07:49
Het einde van de RhB- Chiavenna Stazione Merci door Hollandserhbfan
Vandaag om 15:38:11
Wèhnich - Eén onbeduidend baantje op 1200 bij 1200mm door tothebeach
Vandaag om 15:29:18
lampjes in huizen willekeurig schakelen door Bert55
Vandaag om 15:24:49
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 14:40:06
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 14:28:28
Bentheimer Eisenbahn Stations gebouwen "Laarwald" door Hans Reints
Vandaag om 14:10:16
Alt-Wutachtalbahn 2025 door Hans Grasmaijer
Vandaag om 14:06:48
BR-18.6 Schaal-0. door FritsT
Vandaag om 13:24:11
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Niels64
Vandaag om 13:16:43
Toon hier je (model)TRAM foto's. door R1954
Vandaag om 12:07:17
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door thevandijks
Vandaag om 11:46:46
Verlichting feller, Roco zimo door Klaas Zondervan
Vandaag om 11:46:21
Bezetmelder brug in rolbrug blijft actief als rolbrug gestopt is door Roelof Hartholt
Vandaag om 11:44:44
Centraal Zwitserland: Trein, tram, kabelbaan en gondels. door Hans van de Burgt
Vandaag om 10:52:53
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Bertholdowitsch
Vandaag om 10:41:20
reserve onderdeel gezocht voor Minitrix 12593 BR132 door joespoor
Vandaag om 10:33:18

Auteur Topic: Backertje Blog  (gelezen 23143 keer)

PieterW

• Offline Offline
    • Gemeente Laagstad-Hoogdorp
Re: Backertje Blog
« Reactie #45 Gepost op: 08 August 2008, 10:40:30 »
03:17:06 » ???

Zo vroegertje geworden Mart!

Maar wel heel fraai zo'n goederen stammetje!! Is een heel fraai locje aan het worden. Prachtig!
« Laatst bewerkt op: 08 August 2008, 10:47:48 door PieterW »
Niet iedere kop is een Hondekop

Michiel

• Offline Offline
  • Mitropist
    • Mitropa
« Reactie #46 Gepost op: 08 August 2008, 11:15:42 »
Inderdaad, zeer netjes!

HuubvG

• Offline Offline
« Reactie #47 Gepost op: 08 August 2008, 12:10:59 »
Nou nou, welck eenen teegenslagh kan eenen mensch hebben!? Die frameplaatjes... Aardig dat je zo uitgebreid verslag doet, inclusief foutjes en tegenslag, zodat jezelf en anderen daar weer wat van leren. Hij gaat goed toch? deze ga ik volgen. Als ik het styrenen tijdperk - dat voor mij nog maar net begonnen is - achter de rug heb, moest ik ook maar eens iets met messing gaan doen.
Ik heb al een trein

Ivo tB

• Offline Offline
« Reactie #48 Gepost op: 12 August 2008, 21:27:56 »
Marty,

Hoe staat het met je project? Na al je berichten steeds nieuwsgieriger geworden.

Zonet mijn AD&TE Backer eens opgezocht.

In 2001 gebouwd. Dit wacht al 7 jaar op afwerking. Misschien open ik wel een draadje met werk in uitvoering 2006, 2007, 2008, .... als tegenhanger van Toon je nieuwe aanwinsten. Er is vast veel moois in aanbouw.

mvg,
Ivo

mvg,
Ivo

*

Floris Dilz

• Nervensäge.
  • Offline Offline
    • belse roestkraam
« Reactie #49 Gepost op: 12 August 2008, 21:40:05 »
ja, er ligt heel wat moois weg te kloeken op 's lands boekenplanken, wel een leuk idee voor een draadje inderdaad  ;)

Blikken Tinus

• Offline Offline
« Reactie #50 Gepost op: 26 September 2008, 12:18:56 »
Hey Marty,

Hier verstop jij dus je Backertjes  ;)

Mooi stuk werk en zo te zien heb jij dadelijk de eerste grote Backer waar we de alom bekende brug mee op kunnen...

Ben je inmiddels al verder? Ik zal asap ook mijn backselen eens op een forum gaan plaatsen.

Groet, Gepke.

Marty

• Offline Offline
  • team Mitropa
    • Team Mitropa
« Reactie #51 Gepost op: 26 September 2008, 14:39:59 »
Jo gepke, Mislukte Utregter  ;D

Ligt inderdaad even stil omdat ik wat andere prios had, en omdat ik niet verder kon, omdat ik het motortje gesloopt has
Inmiddels neiuw motortje gehaald dus kan eigenlijk weer verder.
Ben nu aan het puzelen hoe de metertjes precies moeten, maar dat moet wel lukken met de bijzonder gedetaillerde tekeningen van Erwin  ;) ;D

binnekort ga ik weer verder, en ga ik dat ding helemaal spuitklaar maken na wat test metertjes
Mvg Marty,

ReesCees

• Gast
« Reactie #52 Gepost op: 26 September 2008, 14:41:36 »
.......................en ga ik dat ding helemaal spuitklaar maken....................................................

nee heh

Kees-jan

Marty

• Offline Offline
  • team Mitropa
    • Team Mitropa
« Reactie #53 Gepost op: 26 September 2008, 15:40:48 »
maak uwen borst  maar vast nattig heer Kees  :-*
Mvg Marty,

JaJo

• Offline Offline
  • Spoor-0 & Spoor-1
    • Modeltreinbaan.nl
« Reactie #54 Gepost op: 26 September 2008, 16:17:09 »
Citaat
Jo gepke, Mislukte Utregter

Dat vond ik afgelopen zaterdag in Almere wel meevallen..

Groet Jaap
Groet Jaap
Duits/NL, Spoor-0 en Spoor-1.Tijdperk II en III.
http://www.modeltreinbaan.nl

Marty

• Offline Offline
  • team Mitropa
    • Team Mitropa
« Reactie #55 Gepost op: 26 September 2008, 19:04:17 »
Jaap, sprak hij toen wel ABU ?? ( Aalgemin beschoaf Utregs )  ;D

gepke, cement ton kopen ??  :-*
Mvg Marty,

Blikken Tinus

• Offline Offline
« Reactie #56 Gepost op: 26 September 2008, 21:23:03 »
Marty,

't is ook ântijd froai asdân âchtelijke gladdioale proate as Utregsers  ;D

Ik wilde het voor mezelf bij één dialectische afwijking houden en dat is niet het taaltje waar m'n kinderen tegenwoordig mee thuis komen  ;)

Die bekende cementton? .... staat dat ding nog steeds bij jou? Kun je daar ook witmetalen onderdelen in gieten?  8)

Groeten, Gepke.

Marty

• Offline Offline
  • team Mitropa
    • Team Mitropa
Re:Backertje Blog
« Reactie #57 Gepost op: 11 April 2009, 22:17:15 »
Het heeft een tijdje stil gelegen, maar ben eindelijk weer verder gegaan met het bakkertje
Echter even zonder foto's
Uiterlijk is er nog weinig veranderd, buiten dat ik alle leidingen heb moeten lossolderen en verplaatsen, omdat door nader onderzoek bleek  dat zo'n beetje alle leidingen, handels en metertjes op de verkeerde plek zaten.
Er is daardoor niet veekl meer over van het maagdelijke messing, en ondanks dat ik al het plaatwerk weer mooi glad heb gekregen, ziet het er zonder grondverf dus niet uit.

Wat ik wel voor elkaar heb gekregen is de tandwieltjes mooi ronddraaiend gekregen zonder horten en stoten.
Dit heeft zeker 4 avonden zweet en gevloek gekost maar het draaide soepel.
Ondertussen ahd ik het tweede motortje waarover ik eerder vertelde ook alweer naar de Mashimahemel geholpen door met iets  te veel kracht het wormpje erop te drukken
Maar Erwin vond mij zo zielig dat hij een nieuwe mashima opstuurde inclusief gemonteerd wormpje erop, hulde en top service  :).
kreeg de motor er niet goed op
deze moet namelijk iets uiit het midden van het fframe geplaatst worden en vastgezet met secondelijm.
Probeer dat maar eens recht te doen, een rond motortje op 2 messing randjes van 0.6 mm, geen doen.
In het midden zou geen probleem zijn, maar dan mist het wormpje contact met het eerste tandwieltje.
Oplossing: gewoon een plaatje messing wat over is van de fret op het frame lijmen en je hebt een plateau voor je motortje, en precies op de goede hoogte en je kan schuiven wat je wil, zodat de worm altijd exact boven het tandwiel zit.
Sublieme oplossing van mezelf vond ik wel
2 draadjes uit de trafo zo op de motort, en de wielen gingen draaien....EUREKA, voor het eerst in mijn leven werkt iets naar behoren.
Motortje en asjes vastgezet aan het frame met secondelijm...wel de GEL gebuiken, de dunne si zo dun dat je in een poep en een zucht al je wielen en tandwielen hebt vastgelijmd, dus mijn tip, gebruik altijd GEL, die is voor mensen zoals ik ( zo A technisch als een Muilezel) nog beheersbaar.

Volgende uitdaging, voor het eerst zelf een decoder aansluiten, sterker nog, dit was voor het eerst dat ik een echte decoder in mijn handen had.
Even de site van Zimo nakijken of ik niet wart draadjes op de verkeerde plekken zou duwen, maar zelfs voor mij was het begrijpelijk kost.
Maar eerst nog even de asjes voorzien van een druppeltje naaimasjienolie, uit van die flesjes waar je niks uitkrijgt en opeens een hele plens.....
Dus met een sateprikker de olie van mn werktafel gevist en op de asjes gedruppeld, de rest van de olie ruim ik zo wel op.......dat was dus blunder nummer zoveel, let zo maar op  >:(

Decoder aangeslloten zoals tekening aangaf, alleen gingen de draadjes niet naar "gleise"  maar rechtstreeks naar de draadkes van de Multimaus
Kwam uit een startset, dus mijn bakkertje heet op de maus nu even BR218, maar hij deed het wel...zooooo mooi langzaam voor en achteruit.
Gau vastzetten op de motor met een foamtapje en ik kon de dradjes gaan vast solderen.
foek hel damned.... schuift de decoder in de olie  >:( >:( >:(.
op zicht zat er alleen een druppel op zon zwart blokkie, dus ff schoonvegen en weer verder...........
Ik weet niet, maar hij kan nog maar 1 richting op, snelheid gaat van snel naar langzaam naar topspeed naar gelang ik de knop naar rechts draai, linksom doet ie helemaal niks
Als ik wat wil doen in de instellingen van de decoder krijg ik elke keer de melding error 1, oftewel, Programmeren wordt niet ondersteund.
ben dus bang dat ik met mijn handigheid nu na 2 motortjes ook mijn eerste MX620 vermoord heb.

en ik had er zo'n lekkere vaart in, nu moet ik um weer in de hoek gooien tot ik dat probleem weer heb opgelost.
Dus een vervolg in dit blogje zal wel weer een tijdje op zich laten wachten, ga wel weer boompies draaien ofzo  :-\
Mvg Marty,

Marty

• Offline Offline
  • team Mitropa
    • Team Mitropa
« Reactie #58 Gepost op: 11 April 2009, 23:33:57 »
Overigans, mocht iemand bovenstaand probleem met decoder bekend voorkomen, zeg het gerust hoor  :)
heb het hele forum afgestruind maar ben eht nog niet tegengekomen in een draadje
Mvg Marty,

Floris Dilz

• Nervensäge.
  • Offline Offline
    • belse roestkraam
« Reactie #59 Gepost op: 12 April 2009, 09:48:41 »
k vind t wel vreemd, olie zou isolerend moeten werken dus die decoder zou er in theorie niets van moeten merken... maar ik heb nog nooit een decoder in de olie verzopen eigenlijk. Wel op andere manieren kapot gemaakt.  (y)