Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Encyclopedie
Help
Zoek
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€128.00
Per saldo:
€-122.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 16-04-2024
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
LS Models 2024
door
Martijn193
Vandaag
om 06:59:04
Van Biervliet/B Models 2019, nieuws van de fabrikant
door
Corné81
Vandaag
om 06:07:34
Korneschans. Een fictief Duits Nederlands grensstation.
door
DJV
Vandaag
om 05:08:38
Vijfhuis (v.h. Frotterdam)
door
barry1972
Vandaag
om 01:52:03
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
bigboynl
Vandaag
om 01:23:06
Decals voor een Roco 64892 DSG Speisewagen
door
frits959
Vandaag
om 01:22:36
Einde Koemo ballast ???
door
Ronald69
Vandaag
om 01:14:28
Keerlusmodule Digikeijs DR5013 gaat na willekeurig aantal rondes op kortsluiting
door
Bert_Apd
Vandaag
om 00:57:40
Frans/Belgisch H0e baantje
door
NS264
Vandaag
om 00:44:46
Kleine Baan in H0 (≤ 0.5m²)
door
NS264
Vandaag
om 00:19:08
h0 diorama USA “The Paintshops”
door
Whis
Vandaag
om 00:08:34
Ronald en Wanda's "Southern Comfort" swamp layout!
door
class 37
Vandaag
om 00:06:03
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots
door
defender
19 april 2024, 23:05:17
Haandrecht materieel
door
orientexpress
19 april 2024, 23:02:39
EifelBurgenBahn
door
Frank 123
19 april 2024, 23:01:42
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor
door
Schachbrett
19 april 2024, 23:00:45
Traintastic - modelbaan besturingssoftware (gratis en open source)
door
bask185
19 april 2024, 22:27:47
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N
door
raymond erdtsieck
19 april 2024, 22:23:17
Laag-Baarlo
door
Benelux795
19 april 2024, 22:22:31
Een stukje Odsherreds Jernbane (OHJ)
door
gdh
19 april 2024, 21:51:42
US diorama in H0
door
Wim Vink
19 april 2024, 21:38:59
IC-trein naar Berlijn in model, welke rijtuigen?
door
Michiel 80
19 april 2024, 20:49:29
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
johanw
19 april 2024, 20:31:36
La Fabrique (1:87, 0,16m2)
door
tothebeach
19 april 2024, 20:02:10
Cranicher Altbahn
door
Arjen52
19 april 2024, 19:47:50
BMB 00-Modulebaan, BMB-Rijdagen en BMB-Deelname aan Beurzen & Evenementen
door
Hans van de Burgt
19 april 2024, 19:41:34
Aachenau West
door
MichielB
19 april 2024, 18:48:39
Jeugdsentiment (show je oude treintjes)
door
thonis
19 april 2024, 18:36:00
Openen Lima Hondekop
door
Mispoes
19 april 2024, 17:59:32
Piko 2200 (52686)+ uhlenbrock 76420(?)
door
Ben
19 april 2024, 16:14:12
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Vraag en antwoord
|
Algemeen
|
Contactprobleem Marklin 2258 kruising
« vorige
volgende »
Print
Pagina's:
1
2
Vorige
-
1
[
2
]
Omlaag
Auteur
Topic: Contactprobleem Marklin 2258 kruising (gelezen 11517 keer)
santerdam
Offline
Berichten: 3865
Re: Contactprobleem Marklin 2258 kruising
«
Reactie #15 Gepost op:
03 augustus 2008, 15:16:17 »
Als je naar deze foto kijkt, lijkt het dat het probleem niet zozeer ontstaat door 'n enkele individuele puko. Het gaat om de combinatie van twee puko's op een korte afstand. Iedere hoge geisoleerde puko heeft wellicht nut - ze hebben alleen geen rekening gehouden met wisselstraten.
Gelogd
Klaas Zondervan
Offline
Berichten: 25274
Re: Contactprobleem Marklin 2258 kruising
«
Reactie #16 Gepost op:
03 augustus 2008, 15:23:33 »
Citaat van: santerdam op 03 augustus 2008, 15:16:17
Iedere hoge geisoleerde puko heeft wellicht nut ....
Ik blijf me toch afvragen wat dat nut dan kan zijn. Als je bedenkt dat de sleper sowieso altijd spanning moet houden, dan moet je alle puko's van metaal maken.
Gelogd
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
santerdam
Offline
Berichten: 3865
Re: Contactprobleem Marklin 2258 kruising
«
Reactie #17 Gepost op:
03 augustus 2008, 15:47:10 »
Het blijft me bezighouden, waarom de puko extra hoog is gemaakt. Je kunt zien dat de kruising een groot 'vlak' vormt, die wat hoger ligt. Zou de sleper daar 'plat' op liggen, dan remt het vrij fors af.
De hoge puko tilt de voorkant van de sleper extra hoog op, de achterkant gaat dus wat naar beneden en blijft contact maken. Vervolgens passeer je de kruising met slects 1 aanraakpunt - dat remt minder. En na het passeren van de kruising 'duikt' de voorkant van de sleper sneller naar beneden, zodat opnieuw contact maakt achter de kruising.
Ik geef toe, het is een kromme theorie - een beetje van "beter er overheen te vliegen dan te slepen'.
Het commentaar van Klaas deelt ik - een sleper is gemaakt om contact te maken. Daar moet je dus voor zorgen, niet voor het omgekeerde.
Sander
Gelogd
V200
Offline
Berichten: 41
Re: Contactprobleem Marklin 2258 kruising
«
Reactie #18 Gepost op:
03 augustus 2008, 15:51:32 »
Je zou ook eens aan de onderkant moeten kijken. Daar kan ik nu geen plaatje van laten zien, maar volgens mij heeft het te maken met de manier waarop Märklin de + en - stroomdoorvoer geregeld heeft.
Dick
Gelogd
Maak binnenkort de overstap van H0 naar N spoor.
Blausee_Mitholz
Gast
Re: Contactprobleem Marklin 2258 kruising
«
Reactie #19 Gepost op:
03 augustus 2008, 16:12:23 »
De reden van de kunststof pukko is dat Märklin door die biels de twee railsstaven via een stripje verbonden heeft. Het stripje loopt dus door de biels. Een Metalen puko zou dus sluiting veroorzaken.
Nog maals in mijn ogen is de oplossing de kunststof puko wegsnijden zodat de sleper de andere metalen puko's raakt. Simpeler kan het niet.
Mvg, Johan
Gelogd
Ben
Offline
Berichten: 5817
Re: Contactprobleem Marklin 2258 kruising
«
Reactie #20 Gepost op:
03 augustus 2008, 16:18:28 »
Ah, op die fiets. Dan werkt mijn gaatje boor en nagel verhaal dus niet.
Gelogd
Print
Pagina's:
1
2
Vorige
-
1
[
2
]
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Vraag en antwoord
|
Algemeen
|
Contactprobleem Marklin 2258 kruising