Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0
door
Hans van de Burgt
Vandaag
om 13:31:50
't Boemeltje
door
Sam
Vandaag
om 13:26:11
Nieuwe ruimte voor baan na ca. 30 jaar
door
NS264
Vandaag
om 13:22:05
Met welke tang knip je verenstaal?
door
Montanbahn
Vandaag
om 13:14:53
Göhrener Viaduct
door
saskia
Vandaag
om 13:07:45
Hoe een Train-O-Matic lokdecoder voorzien van een lang adres ?
door
bellejt
Vandaag
om 12:58:15
Bauarbeiten im gange
door
741230
Vandaag
om 12:42:50
booster vraag
door
1200blauw
Vandaag
om 12:42:01
Van British Railways Class 58 naar ACTS 5814 in 0
door
jan47
Vandaag
om 12:41:51
ICM 4444 op basis van Marklin 37421
door
ES44C4
Vandaag
om 12:20:47
BR-18.6 Schaal-0.
door
FritsT
Vandaag
om 12:11:32
De fabriek - Spoor 0
door
Ronald Halma
Vandaag
om 11:52:05
Waldbrunn an der Veluwe. Romantiek in H0 (2R)
door
Jeronimos
Vandaag
om 11:42:25
Wat was jullie allereerste loc?
door
puntenglijder
Vandaag
om 10:43:11
Update: baan in de tropen
door
Eric v C
Vandaag
om 10:41:52
Op zoek naar ns-seinvleugels in ho
door
Hans Reints
Vandaag
om 10:30:51
Modelbaan Beltheim.
door
Hollandserhbfan
Vandaag
om 10:25:33
Grootspoor in Frankrijk
door
Wouter W
Vandaag
om 10:09:15
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's
door
Montanbahn
Vandaag
om 09:01:55
Terugverende koppeling
door
Trein033
Vandaag
om 08:29:02
BMB-Module: “Corfe Castle Station”
door
MOVisser
Vandaag
om 08:22:44
Her-(her-)beginnen
door
Ronaldk
Vandaag
om 08:02:11
Noorwegen - interessante spoorzaken langs vakantieroute
door
Benjamin92
Vandaag
om 01:36:24
Acherntal 2.0 H0 TP III/IV
door
Joz
Vandaag
om 00:04:18
Module vliegveld Jan van Mourik
door
Wim Vink
06 August 2025, 22:36:12
Spoor op industrieterrein Lage Weide
door
Vislijn
06 August 2025, 22:02:52
US diorama in H0
door
741230
06 August 2025, 21:07:12
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots
door
741230
06 August 2025, 21:06:11
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen
door
Montanbahn
06 August 2025, 15:46:25
LS Models CIWL LX slaapwagens
door
willyTEE
06 August 2025, 15:33:50
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Vraag en antwoord
|
Algemeen
|
Contactprobleem Marklin 2258 kruising
« vorige
volgende »
Print
Pagina's:
1
2
Vorige
-
1
[
2
]
Omlaag
Auteur
Topic: Contactprobleem Marklin 2258 kruising (gelezen 12642 keer)
santerdam
Offline
Berichten: 3865
Re: Contactprobleem Marklin 2258 kruising
«
Reactie #15 Gepost op:
03 August 2008, 15:16:17 »
Als je naar deze foto kijkt, lijkt het dat het probleem niet zozeer ontstaat door 'n enkele individuele puko. Het gaat om de combinatie van twee puko's op een korte afstand. Iedere hoge geisoleerde puko heeft wellicht nut - ze hebben alleen geen rekening gehouden met wisselstraten.
Gelogd
Klaas Zondervan
Offline
Berichten: 26685
Re: Contactprobleem Marklin 2258 kruising
«
Reactie #16 Gepost op:
03 August 2008, 15:23:33 »
Citaat van: santerdam op 03 August 2008, 15:16:17
Iedere hoge geisoleerde puko heeft wellicht nut ....
Ik blijf me toch afvragen wat dat nut dan kan zijn. Als je bedenkt dat de sleper sowieso altijd spanning moet houden, dan moet je alle puko's van metaal maken.
Gelogd
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
Geluk, dat is vooraan staan als de overweg gesloten is.
santerdam
Offline
Berichten: 3865
Re: Contactprobleem Marklin 2258 kruising
«
Reactie #17 Gepost op:
03 August 2008, 15:47:10 »
Het blijft me bezighouden, waarom de puko extra hoog is gemaakt. Je kunt zien dat de kruising een groot 'vlak' vormt, die wat hoger ligt. Zou de sleper daar 'plat' op liggen, dan remt het vrij fors af.
De hoge puko tilt de voorkant van de sleper extra hoog op, de achterkant gaat dus wat naar beneden en blijft contact maken. Vervolgens passeer je de kruising met slects 1 aanraakpunt - dat remt minder. En na het passeren van de kruising 'duikt' de voorkant van de sleper sneller naar beneden, zodat opnieuw contact maakt achter de kruising.
Ik geef toe, het is een kromme theorie - een beetje van "beter er overheen te vliegen dan te slepen'.
Het commentaar van Klaas deelt ik - een sleper is gemaakt om contact te maken. Daar moet je dus voor zorgen, niet voor het omgekeerde.
Sander
Gelogd
V200
Offline
Berichten: 41
Re: Contactprobleem Marklin 2258 kruising
«
Reactie #18 Gepost op:
03 August 2008, 15:51:32 »
Je zou ook eens aan de onderkant moeten kijken. Daar kan ik nu geen plaatje van laten zien, maar volgens mij heeft het te maken met de manier waarop Märklin de + en - stroomdoorvoer geregeld heeft.
Dick
Gelogd
N spoor - ECoS 1 - Koploper - Peco 55
Tijdperk III en IV - NS en DB
Blausee_Mitholz
Gast
Re: Contactprobleem Marklin 2258 kruising
«
Reactie #19 Gepost op:
03 August 2008, 16:12:23 »
De reden van de kunststof pukko is dat Märklin door die biels de twee railsstaven via een stripje verbonden heeft. Het stripje loopt dus door de biels. Een Metalen puko zou dus sluiting veroorzaken.
Nog maals in mijn ogen is de oplossing de kunststof puko wegsnijden zodat de sleper de andere metalen puko's raakt. Simpeler kan het niet.
Mvg, Johan
Gelogd
Ben
Offline
Berichten: 6714
Re: Contactprobleem Marklin 2258 kruising
«
Reactie #20 Gepost op:
03 August 2008, 16:18:28 »
Ah, op die fiets. Dan werkt mijn gaatje boor en nagel verhaal dus niet.
Gelogd
Print
Pagina's:
1
2
Vorige
-
1
[
2
]
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Vraag en antwoord
|
Algemeen
|
Contactprobleem Marklin 2258 kruising