Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Project seaside Germany
door
Tjalling
Vandaag
om 15:36:13
Big Scale Trains - NS SLT in H0
door
Pauldg
Vandaag
om 15:33:53
waterwagens
door
stootblok
Vandaag
om 15:22:43
Piko NS 5/600 Hippel 2025
door
Blausee-Mitholz
Vandaag
om 15:15:30
Fleischmann rijtuig 5896
door
ArjanB
Vandaag
om 15:15:17
Franse lantaarnijzers in 1:87 gezocht
door
TonM
Vandaag
om 15:10:09
Tankinstallaties voor dieseltreinen
door
Joz
Vandaag
om 15:07:25
Materieel verzameling van Michiel(NDS)
door
neudalhausenstadbahn
Vandaag
om 14:55:36
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
Jelmer
Vandaag
om 14:28:44
Minibaan Visserskaai H0
door
Sikko
Vandaag
om 13:44:42
C12c rijtuig
door
spoorijzer
Vandaag
om 13:39:10
Op Zuid (NL H0)
door
spoorijzer
Vandaag
om 13:35:20
Ik ben aan het opruimen.
door
hervé
Vandaag
om 13:33:31
slechte stroomafname bij ROCO RH310 7120013
door
erbink
Vandaag
om 13:24:17
Rondje door Lissabon met Lijn 28
door
Basmans
Vandaag
om 13:24:12
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes
door
Vislijn
Vandaag
om 12:34:45
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen
door
bollen neus
Vandaag
om 12:04:05
Au bord de la Cèze
door
Basmans
Vandaag
om 11:56:14
De bouw van mijn modelbaan in Thailand
door
Thai-Bundesbahn
Vandaag
om 11:35:31
MODELSPOOR by MTD - 2025 - 18 & 19 oktober 2025 in Edegem (B)
door
Lucien
Vandaag
om 11:33:10
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
Jelmer
Vandaag
om 10:09:06
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots
door
spoorijzer
Vandaag
om 10:01:43
Modules van Kees Gorter (vervolg)
door
ca.gorter
Vandaag
om 09:34:31
Acme nieuwe ICNG
door
arnaud-ns/htm
Vandaag
om 09:33:30
LS Models/Lemke CityNightLine samenstelling??
door
Rick
Vandaag
om 08:05:02
Zelfbouw HSM stoomloc Argus-Vesta serie
door
MathynK
Vandaag
om 07:31:01
Een leuke vrachtwagen
door
ArjanB
Vandaag
om 01:18:15
Palisade Canyon
door
RobVille
06 October 2025, 22:37:58
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor
door
Schachbrett
06 October 2025, 22:36:59
Gekke/vreemde/rare filmpjes en video's met treinen erin.
door
Jeronimos
06 October 2025, 20:52:06
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Vraag en antwoord
|
Algemeen
|
Contactprobleem Marklin 2258 kruising
« vorige
volgende »
Print
Pagina's:
1
2
Vorige
-
1
[
2
]
Omlaag
Auteur
Topic: Contactprobleem Marklin 2258 kruising (gelezen 12852 keer)
santerdam
Offline
Berichten: 3865
Re: Contactprobleem Marklin 2258 kruising
«
Reactie #15 Gepost op:
03 August 2008, 15:16:17 »
Als je naar deze foto kijkt, lijkt het dat het probleem niet zozeer ontstaat door 'n enkele individuele puko. Het gaat om de combinatie van twee puko's op een korte afstand. Iedere hoge geisoleerde puko heeft wellicht nut - ze hebben alleen geen rekening gehouden met wisselstraten.
Gelogd
Klaas Zondervan
Offline
Berichten: 26822
Re: Contactprobleem Marklin 2258 kruising
«
Reactie #16 Gepost op:
03 August 2008, 15:23:33 »
Citaat van: santerdam op 03 August 2008, 15:16:17
Iedere hoge geisoleerde puko heeft wellicht nut ....
Ik blijf me toch afvragen wat dat nut dan kan zijn. Als je bedenkt dat de sleper sowieso altijd spanning moet houden, dan moet je alle puko's van metaal maken.
Gelogd
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
Geluk, dat is vooraan staan als de overweg gesloten is.
santerdam
Offline
Berichten: 3865
Re: Contactprobleem Marklin 2258 kruising
«
Reactie #17 Gepost op:
03 August 2008, 15:47:10 »
Het blijft me bezighouden, waarom de puko extra hoog is gemaakt. Je kunt zien dat de kruising een groot 'vlak' vormt, die wat hoger ligt. Zou de sleper daar 'plat' op liggen, dan remt het vrij fors af.
De hoge puko tilt de voorkant van de sleper extra hoog op, de achterkant gaat dus wat naar beneden en blijft contact maken. Vervolgens passeer je de kruising met slects 1 aanraakpunt - dat remt minder. En na het passeren van de kruising 'duikt' de voorkant van de sleper sneller naar beneden, zodat opnieuw contact maakt achter de kruising.
Ik geef toe, het is een kromme theorie - een beetje van "beter er overheen te vliegen dan te slepen'.
Het commentaar van Klaas deelt ik - een sleper is gemaakt om contact te maken. Daar moet je dus voor zorgen, niet voor het omgekeerde.
Sander
Gelogd
V200
Offline
Berichten: 41
Re: Contactprobleem Marklin 2258 kruising
«
Reactie #18 Gepost op:
03 August 2008, 15:51:32 »
Je zou ook eens aan de onderkant moeten kijken. Daar kan ik nu geen plaatje van laten zien, maar volgens mij heeft het te maken met de manier waarop Märklin de + en - stroomdoorvoer geregeld heeft.
Dick
Gelogd
N spoor - ECoS 1 - Koploper - Peco 55
Tijdperk III en IV - NS en DB
Blausee_Mitholz
Gast
Re: Contactprobleem Marklin 2258 kruising
«
Reactie #19 Gepost op:
03 August 2008, 16:12:23 »
De reden van de kunststof pukko is dat Märklin door die biels de twee railsstaven via een stripje verbonden heeft. Het stripje loopt dus door de biels. Een Metalen puko zou dus sluiting veroorzaken.
Nog maals in mijn ogen is de oplossing de kunststof puko wegsnijden zodat de sleper de andere metalen puko's raakt. Simpeler kan het niet.
Mvg, Johan
Gelogd
Ben
Offline
Berichten: 6806
Re: Contactprobleem Marklin 2258 kruising
«
Reactie #20 Gepost op:
03 August 2008, 16:18:28 »
Ah, op die fiets. Dan werkt mijn gaatje boor en nagel verhaal dus niet.
Gelogd
Print
Pagina's:
1
2
Vorige
-
1
[
2
]
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Vraag en antwoord
|
Algemeen
|
Contactprobleem Marklin 2258 kruising