Doel:€250.00
Donaties:€0.00

Per saldo:€-250.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-12-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

3 januari NVBS oliebollenrit door marco
Vandaag om 18:06:58
ESU V5 Decoder setting door Blausee-Mitholz
Vandaag om 17:53:17
Lima IRM pimpen door 008200
Vandaag om 17:32:13
upload deleten door Gerrit H
Vandaag om 17:21:33
Raadplaatje door Gerrit H
Vandaag om 17:18:35
Problemen met digikeijs drc1100 lichtset inbouw door Dave.......
Vandaag om 17:05:10
Klein mobiel ontwerp met thema stadsmuren door Slotticar
Vandaag om 17:04:30
Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc) door EddyK
Vandaag om 16:42:31
'Worst Case' materieel voor testen vrije ruimte, etc... door Ronaldk
Vandaag om 16:33:57
contacten roco line wissel door Klaas Zondervan
Vandaag om 16:32:41
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Silvolde
Vandaag om 15:58:47
Rondom Charlois door Alewijn
Vandaag om 15:47:25
Sankt Georgen. door AndrevdG
Vandaag om 15:42:43
Servo's voor de deuren van de Volmer E-lokloods. door Remunj
Vandaag om 15:36:06
US diorama in H0 door Ronald Halma
Vandaag om 15:34:35
Ombouwen Roco 1100 naar digitaal door Peter J K
Vandaag om 15:01:33
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door ES44C4
Vandaag om 14:55:39
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door Wim Vink
Vandaag om 14:32:52
Bouwverslag BlueBrixx BR 01 No.108054 (plusminus 1:18) door MOVisser
Vandaag om 13:24:28
Booster voor de Marklin CS 1 (60212) door KNed
Vandaag om 13:05:27
Modelspoordagen 10 & 11 januari 2026 door tothebeach
Vandaag om 12:45:18
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 12:27:03
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 11:51:16
De (3d) knutsels van Ronald. door DH1-3104
Vandaag om 10:20:24
Yamorc 8116 en MP1 MTB door FredD
Vandaag om 09:56:09
Etalage treinbaan aan de Burgemeester Reigerstraat Utrecht door henk
Vandaag om 09:32:24
Bahnstrecke 5867 door Jelmer
Vandaag om 08:39:19
La vie...Sud-Est; zolderbaan met thema zuidoost Frankrijk door Jelmer
Vandaag om 08:38:23
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Jelmer
Vandaag om 08:17:14
Wat zit er in deze tender? door henk
14 December 2025, 21:38:18
  

Auteur Topic: BNLS - Werkspoor - Het turquoise dilemma  (gelezen 253502 keer)

Peter Wijshake

  • Offline Offline
  • Berichten: 573
Re: BNLS - Werkspoor - Het turquoise dilemma
« Reactie #450 Gepost op: 15 February 2016, 23:24:58 »
Wat een fraaie film Deetrein! Is dat een privéfilm of is hij ergens op internet te Bewonderen...?

Besselspoor

  • Offline Offline
  • Berichten: 5449
  • Team Mitropa - OHMB
Re: BNLS - Werkspoor - Het turquoise dilemma
« Reactie #451 Gepost op: 15 February 2016, 23:59:29 »
Dit is in elk geval uniek beeldmateriaal  (y). Ik zou dat graag eens op een goede monitor bekijken, maar zo op het eerste gezicht is de 1100 getooid met een groene of blauwgroene bies.  Zeker geen zwart.
RETROBAHN A.G.

roadster36

  • Offline Offline
  • Berichten: 5560
  • Team Mitropa
Re: BNLS - Werkspoor - Het turquoise dilemma
« Reactie #452 Gepost op: 16 February 2016, 00:13:31 »
kun je die film ergens vinden?

Deetrein

  • Offline Offline
  • Berichten: 1672
Re: BNLS - Werkspoor - Het turquoise dilemma
« Reactie #453 Gepost op: 16 February 2016, 00:56:35 »
betreft een DVD-uitgave van: Erfgoedcentrum DIEP Dordrecht uit 2009
Het is een promotiefilm over Dordrecht in 1953.(ca 60 minuten)

Er komt ongeveer 1 minuut aan treinen in voor: een 1100 met Plan D die zojuist de spoorbrug over de Oude Maas gepasseerd is en langs de Havenstraat richting station rijdt.
Daarna zie je die mat '36 :) rijden (gefilmd vanaf de brug naar Zwijndrecht en ten slotte een losse turkooize 1100 over de Moerdijkbrug (zie bijgaande 'still')


mvg, Erich
« Laatst bewerkt op: 16 February 2016, 11:29:44 door Deetrein. Reden: mat \'34 nu mat \'36 »
Geen beter weer dan de brandweer
mijn foto's: https://www.flickr.com/photos/42964111@N07/albums

Peter Wijshake

  • Offline Offline
  • Berichten: 573
Re: BNLS - Werkspoor - Het turquoise dilemma
« Reactie #454 Gepost op: 16 February 2016, 01:09:23 »
Oké dank je wel. Zijn wel schitterende beelden!! (treinstel is overigens een Mat'36, Mat'34 was een diesel [met eenzelfde neus, dat wel])  (y)

janw

  • Offline Offline
  • Berichten: 2233
  • Bruggen-IG:
Re: BNLS - Werkspoor - Het turquoise dilemma
« Reactie #455 Gepost op: 16 February 2016, 01:28:35 »
Ja, geweldige beelden. Zo komt er steeds weer iets nieuws boven!

Post49

  • Offline Offline
  • Berichten: 1114
  • NS Tijdperk II-B / III-A&B Vlaardingen
Re: BNLS - Werkspoor - Het turquoise dilemma
« Reactie #456 Gepost op: 16 February 2016, 05:23:47 »
Is Mat '35 volgens mij. Maar doet er niet zo toe.
Het draadje heeft weer een nieuwe dimensie gekregen :D.
Gr. Erik.
Een goeie knoeiert is nog altijd een halve vakman!

Peter Wijshake

  • Offline Offline
  • Berichten: 573
Re: BNLS - Werkspoor - Het turquoise dilemma
« Reactie #457 Gepost op: 16 February 2016, 07:43:09 »
Is Mat '35 volgens mij.

Een scherpe blik! Ik kende zo weinig kleurenfoto's van Mat'35 in dienst... Maar nou je het zegt zou dat best wel eens zo kunnen zijn!

Peter

Tomasso

  • Offline Offline
  • Berichten: 6055
Re: BNLS - Werkspoor - Het turquoise dilemma
« Reactie #458 Gepost op: 16 February 2016, 07:54:49 »
En een 1700 onder stoom zo te zien, leuk zeg!

Verstuurd vanaf mijn GT-I9295 met Tapatalk

Spoor 0 adept

janw

  • Offline Offline
  • Berichten: 2233
  • Bruggen-IG:
Re: BNLS - Werkspoor - Het turquoise dilemma
« Reactie #459 Gepost op: 16 February 2016, 07:58:32 »
Is Mat '35 volgens mij.

Mat. '35 had drie lichtjes boven de ramen. En ik zie volgens mij ook die 2 x dubbele schuifdeur vlak bij elkaar, die typisch is voor mat. 36.
« Laatst bewerkt op: 16 February 2016, 08:04:42 door janw »

Peter Wijshake

  • Offline Offline
  • Berichten: 573
Re: BNLS - Werkspoor - Het turquoise dilemma
« Reactie #460 Gepost op: 16 February 2016, 13:06:00 »
Mat. '35 had drie lichtjes boven de ramen. En ik zie volgens mij ook die 2 x dubbele schuifdeur vlak bij elkaar, die typisch is voor mat. 36.

Nou... aanvankelijk wel ja, maar dat derde licht is later dicht gemaakt. Dus alleen aan de neus is het verschil tussen '35 en '36 dan niet meer te zien. Het verschil zit 'm dan in de zijwanden. '35 had gedeelte schuiframen (die zijn meen ik deel wel te zien op de still) en de plaatsing van de deuren. zoals je aangeeft. De mC (Ck) had de deuren ook dicht bij elkaar zitten... Maar goed we dwalen af  ;D

janw

  • Offline Offline
  • Berichten: 2233
  • Bruggen-IG:
Re: BNLS - Werkspoor - Het turquoise dilemma
« Reactie #461 Gepost op: 16 February 2016, 13:20:45 »
Leuk, afdwalen  ;D
Nou... aanvankelijk wel ja, maar dat derde licht is later dicht gemaakt.

Ik heb daar nog nooit een foto van gezien bij de Hoek-van-Hollanders; ik ken wel de 206 in 1955 (RH 11/83 p. 9) en de 202 in 1958 (Electr. Tr. in NL p. 124), allebei met 3 lichten.

Maar bovendien, het screenshot is scherp genoeg om de deurgrepen te zien; dat zijn zulke van aan die dubbele schuifdeuren, niet de klapdeurgrepen van de HvH-ers. Dus echt mat. 36.

Peter Wijshake

  • Offline Offline
  • Berichten: 573
Re: BNLS - Werkspoor - Het turquoise dilemma
« Reactie #462 Gepost op: 16 February 2016, 13:25:45 »




Plaatje afkomstig uit de NVBS beeldbank
« Laatst bewerkt op: 17 February 2016, 13:45:41 door Bert van Gelder. Reden: Om te antwoorden de REAGEER-knop gebruiken, niet de CITAAT-knop a.u.b! »

Peter Wijshake

  • Offline Offline
  • Berichten: 573
Re: BNLS - Werkspoor - Het turquoise dilemma
« Reactie #463 Gepost op: 16 February 2016, 13:27:35 »
Voort in Elektrische Treinen deel 1 op pagina 164 onder ook de 204 met twee bovenlichten...

janw

  • Offline Offline
  • Berichten: 2233
  • Bruggen-IG:
Re: BNLS - Werkspoor - Het turquoise dilemma
« Reactie #464 Gepost op: 16 February 2016, 13:34:58 »
Ja, overtuigend. Wat dat betreft kan het dus wel.

En het koersbord: ik zie heel veel mat' 36 met een koersbord op die plek onder het tweede raam, maar (nog) geen beeld van mat. 35 met een koersbord daar.
« Laatst bewerkt op: 16 February 2016, 13:44:31 door janw »