Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Raadplaatje door Eric B
Vandaag om 21:26:25
lampjes in huizen willekeurig schakelen door Bert55
Vandaag om 21:17:39
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door 741230
Vandaag om 20:44:16
Microstepper motoren voor armseinpalen door AP3737
Vandaag om 20:39:50
Bentheimer Eisenbahn Stations gebouwen "Laarwald" door borotof
Vandaag om 20:26:55
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door Martijn193
Vandaag om 20:06:38
Centraal Zwitserland: Trein, tram, kabelbaan en gondels. door Hans van de Burgt
Vandaag om 20:05:19
"Ein kleines Kalkwerk", een nieuwe tentoonstellingsbaan door 741230
Vandaag om 20:04:49
NS 1700 transfers door Rick
Vandaag om 19:51:29
Overstap naar HTM door GerardvV
Vandaag om 19:50:12
Spooraccessoires in diverse schalen, 3D-geprint. door spoorfreak
Vandaag om 19:48:41
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Falcon10
Vandaag om 19:27:33
BNLS Rijweekend 19 en 20 juli 2025 door MOVisser
Vandaag om 18:59:34
Sfeer op je modelbaan door Frank 123
Vandaag om 18:45:06
Gezocht info en foto's van standaard dwarsliggerwagen door Rob Hagg
Vandaag om 18:40:47
Mooi weer om buiten te spelen door puntenglijder
Vandaag om 18:18:39
Br 38 Piko Superen. door Silvolde
Vandaag om 17:32:46
Spoor- en tramweg parafernalia door Eric B
Vandaag om 17:32:02
Gezocht: foto's NS Ks/Us (nu Klmos) door marco
Vandaag om 17:15:33
Da's Daz 2 door BartvD
Vandaag om 17:06:02
Stationsplein Baden Baden door Dion
Vandaag om 17:00:00
Dat overkomt mij niet. door Benelux795
Vandaag om 16:07:49
Het einde van de RhB- Chiavenna Stazione Merci door Hollandserhbfan
Vandaag om 15:38:11
Wèhnich - Eén onbeduidend baantje op 1200 bij 1200mm door tothebeach
Vandaag om 15:29:18
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 14:40:06
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 14:28:28
Alt-Wutachtalbahn 2025 door Hans Grasmaijer
Vandaag om 14:06:48
BR-18.6 Schaal-0. door FritsT
Vandaag om 13:24:11
Toon hier je (model)TRAM foto's. door R1954
Vandaag om 12:07:17
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door thevandijks
Vandaag om 11:46:46
  

Auteur Topic: BNLS - Werkspoor - Het turquoise dilemma  (gelezen 242754 keer)

Peter Wijshake

  • Offline Offline
  • Berichten: 573
Re: BNLS - Werkspoor - Het turquoise dilemma
« Reactie #450 Gepost op: 15 February 2016, 23:24:58 »
Wat een fraaie film Deetrein! Is dat een privéfilm of is hij ergens op internet te Bewonderen...?

Besselspoor

  • Offline Offline
  • Berichten: 5335
  • Team Mitropa - OHMB
Re: BNLS - Werkspoor - Het turquoise dilemma
« Reactie #451 Gepost op: 15 February 2016, 23:59:29 »
Dit is in elk geval uniek beeldmateriaal  (y). Ik zou dat graag eens op een goede monitor bekijken, maar zo op het eerste gezicht is de 1100 getooid met een groene of blauwgroene bies.  Zeker geen zwart.
RETROBAHN A.G.

roadster36

  • Offline Offline
  • Berichten: 5554
  • Team Mitropa
Re: BNLS - Werkspoor - Het turquoise dilemma
« Reactie #452 Gepost op: 16 February 2016, 00:13:31 »
kun je die film ergens vinden?

Deetrein

  • Offline Offline
  • Berichten: 1656
Re: BNLS - Werkspoor - Het turquoise dilemma
« Reactie #453 Gepost op: 16 February 2016, 00:56:35 »
betreft een DVD-uitgave van: Erfgoedcentrum DIEP Dordrecht uit 2009
Het is een promotiefilm over Dordrecht in 1953.(ca 60 minuten)

Er komt ongeveer 1 minuut aan treinen in voor: een 1100 met Plan D die zojuist de spoorbrug over de Oude Maas gepasseerd is en langs de Havenstraat richting station rijdt.
Daarna zie je die mat '36 :) rijden (gefilmd vanaf de brug naar Zwijndrecht en ten slotte een losse turkooize 1100 over de Moerdijkbrug (zie bijgaande 'still')


mvg, Erich
« Laatst bewerkt op: 16 February 2016, 11:29:44 door Deetrein. Reden: mat \'34 nu mat \'36 »
Geen beter weer dan de brandweer
mijn foto's: https://www.flickr.com/photos/42964111@N07/albums

Peter Wijshake

  • Offline Offline
  • Berichten: 573
Re: BNLS - Werkspoor - Het turquoise dilemma
« Reactie #454 Gepost op: 16 February 2016, 01:09:23 »
Oké dank je wel. Zijn wel schitterende beelden!! (treinstel is overigens een Mat'36, Mat'34 was een diesel [met eenzelfde neus, dat wel])  (y)

janw

  • Offline Offline
  • Berichten: 2210
  • Bruggen-IG:
Re: BNLS - Werkspoor - Het turquoise dilemma
« Reactie #455 Gepost op: 16 February 2016, 01:28:35 »
Ja, geweldige beelden. Zo komt er steeds weer iets nieuws boven!

Post49

  • Offline Offline
  • Berichten: 1116
  • NS Tijdperk II-B / III-A&B Vlaardingen
Re: BNLS - Werkspoor - Het turquoise dilemma
« Reactie #456 Gepost op: 16 February 2016, 05:23:47 »
Is Mat '35 volgens mij. Maar doet er niet zo toe.
Het draadje heeft weer een nieuwe dimensie gekregen :D.
Gr. Erik.
Een goeie knoeiert is nog altijd een halve vakman!

Peter Wijshake

  • Offline Offline
  • Berichten: 573
Re: BNLS - Werkspoor - Het turquoise dilemma
« Reactie #457 Gepost op: 16 February 2016, 07:43:09 »
Is Mat '35 volgens mij.

Een scherpe blik! Ik kende zo weinig kleurenfoto's van Mat'35 in dienst... Maar nou je het zegt zou dat best wel eens zo kunnen zijn!

Peter

Tomasso

  • Offline Offline
  • Berichten: 6049
Re: BNLS - Werkspoor - Het turquoise dilemma
« Reactie #458 Gepost op: 16 February 2016, 07:54:49 »
En een 1700 onder stoom zo te zien, leuk zeg!

Verstuurd vanaf mijn GT-I9295 met Tapatalk

Spoor 0 adept

janw

  • Offline Offline
  • Berichten: 2210
  • Bruggen-IG:
Re: BNLS - Werkspoor - Het turquoise dilemma
« Reactie #459 Gepost op: 16 February 2016, 07:58:32 »
Is Mat '35 volgens mij.

Mat. '35 had drie lichtjes boven de ramen. En ik zie volgens mij ook die 2 x dubbele schuifdeur vlak bij elkaar, die typisch is voor mat. 36.
« Laatst bewerkt op: 16 February 2016, 08:04:42 door janw »

Peter Wijshake

  • Offline Offline
  • Berichten: 573
Re: BNLS - Werkspoor - Het turquoise dilemma
« Reactie #460 Gepost op: 16 February 2016, 13:06:00 »
Mat. '35 had drie lichtjes boven de ramen. En ik zie volgens mij ook die 2 x dubbele schuifdeur vlak bij elkaar, die typisch is voor mat. 36.

Nou... aanvankelijk wel ja, maar dat derde licht is later dicht gemaakt. Dus alleen aan de neus is het verschil tussen '35 en '36 dan niet meer te zien. Het verschil zit 'm dan in de zijwanden. '35 had gedeelte schuiframen (die zijn meen ik deel wel te zien op de still) en de plaatsing van de deuren. zoals je aangeeft. De mC (Ck) had de deuren ook dicht bij elkaar zitten... Maar goed we dwalen af  ;D

janw

  • Offline Offline
  • Berichten: 2210
  • Bruggen-IG:
Re: BNLS - Werkspoor - Het turquoise dilemma
« Reactie #461 Gepost op: 16 February 2016, 13:20:45 »
Leuk, afdwalen  ;D
Nou... aanvankelijk wel ja, maar dat derde licht is later dicht gemaakt.

Ik heb daar nog nooit een foto van gezien bij de Hoek-van-Hollanders; ik ken wel de 206 in 1955 (RH 11/83 p. 9) en de 202 in 1958 (Electr. Tr. in NL p. 124), allebei met 3 lichten.

Maar bovendien, het screenshot is scherp genoeg om de deurgrepen te zien; dat zijn zulke van aan die dubbele schuifdeuren, niet de klapdeurgrepen van de HvH-ers. Dus echt mat. 36.

Peter Wijshake

  • Offline Offline
  • Berichten: 573
Re: BNLS - Werkspoor - Het turquoise dilemma
« Reactie #462 Gepost op: 16 February 2016, 13:25:45 »




Plaatje afkomstig uit de NVBS beeldbank
« Laatst bewerkt op: 17 February 2016, 13:45:41 door Bert van Gelder. Reden: Om te antwoorden de REAGEER-knop gebruiken, niet de CITAAT-knop a.u.b! »

Peter Wijshake

  • Offline Offline
  • Berichten: 573
Re: BNLS - Werkspoor - Het turquoise dilemma
« Reactie #463 Gepost op: 16 February 2016, 13:27:35 »
Voort in Elektrische Treinen deel 1 op pagina 164 onder ook de 204 met twee bovenlichten...

janw

  • Offline Offline
  • Berichten: 2210
  • Bruggen-IG:
Re: BNLS - Werkspoor - Het turquoise dilemma
« Reactie #464 Gepost op: 16 February 2016, 13:34:58 »
Ja, overtuigend. Wat dat betreft kan het dus wel.

En het koersbord: ik zie heel veel mat' 36 met een koersbord op die plek onder het tweede raam, maar (nog) geen beeld van mat. 35 met een koersbord daar.
« Laatst bewerkt op: 16 February 2016, 13:44:31 door janw »