Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Pfarrerwinkel bahn door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 00:23:24
ICR-rijtuigen, voor welk merk ga je? LSmodels, PBmodels, Exact Train of Piko? door Huup
Vandaag om 00:22:25
Rangeren met een pec door Huup
Vandaag om 00:16:57
Overweg aanrijding Meteren donderdag 30 okt door BrightonBelle
30 October 2025, 23:25:16
Lodewickshaven door Wim Vink
30 October 2025, 23:11:40
Raadplaatje door Lars Smelter
30 October 2025, 23:00:20
Roco 1200 DCC Sound ratelende aandrijving. door spock
30 October 2025, 23:00:03
Fleischmann SGMm Deurrubbers? door Duikeend
30 October 2025, 22:58:17
Piko NS 5/600 Hippel 2025 door prutser
30 October 2025, 22:44:17
Station Roodeschool door Benelux795
30 October 2025, 22:43:46
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door RetroJack
30 October 2025, 22:18:36
De Projecten van RetroJack door RetroJack
30 October 2025, 22:13:40
Märklin 2025 door Modellbahnwagen
30 October 2025, 22:01:23
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
30 October 2025, 21:41:33
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Klaas Zondervan
30 October 2025, 21:39:30
US diorama in H0 door Spoor010
30 October 2025, 21:39:03
Big Scale Trains - NS SLT in H0 door Mitchell
30 October 2025, 21:35:10
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Karben
30 October 2025, 21:27:58
Rondom Charlois door Arjen52
30 October 2025, 21:23:10
mDDM, waarom 3 draaistellen? door Duvel
30 October 2025, 20:40:07
NS 8100 in 0 door rolfm
30 October 2025, 20:22:16
Wat spoor 1 brouwsels door Frits C
30 October 2025, 20:20:29
PPM kranen van Strukton door Eric B
30 October 2025, 19:37:07
vrijgavecode z21 centrale door AlbertG
30 October 2025, 18:43:56
Bauarbeiten im gange door MaraNCS
30 October 2025, 18:05:28
Fotodijkje en fotodiorama door Eric B
30 October 2025, 17:59:44
Lasersnijder voor karton door Frits C
30 October 2025, 17:41:28
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
30 October 2025, 17:07:25
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
30 October 2025, 16:57:43
ACME 2024 met NS ICNG! door VAM65
30 October 2025, 16:47:56
  

Auteur Topic: BNLS - Werkspoor - Het turquoise dilemma  (gelezen 250410 keer)

Peter Wijshake

  • Offline Offline
  • Berichten: 573
Re: BNLS - Werkspoor - Het turquoise dilemma
« Reactie #450 Gepost op: 15 February 2016, 23:24:58 »
Wat een fraaie film Deetrein! Is dat een privéfilm of is hij ergens op internet te Bewonderen...?

Besselspoor

  • Offline Offline
  • Berichten: 5408
  • Team Mitropa - OHMB
Re: BNLS - Werkspoor - Het turquoise dilemma
« Reactie #451 Gepost op: 15 February 2016, 23:59:29 »
Dit is in elk geval uniek beeldmateriaal  (y). Ik zou dat graag eens op een goede monitor bekijken, maar zo op het eerste gezicht is de 1100 getooid met een groene of blauwgroene bies.  Zeker geen zwart.
RETROBAHN A.G.

roadster36

  • Offline Offline
  • Berichten: 5553
  • Team Mitropa
Re: BNLS - Werkspoor - Het turquoise dilemma
« Reactie #452 Gepost op: 16 February 2016, 00:13:31 »
kun je die film ergens vinden?

Deetrein

  • Offline Offline
  • Berichten: 1661
Re: BNLS - Werkspoor - Het turquoise dilemma
« Reactie #453 Gepost op: 16 February 2016, 00:56:35 »
betreft een DVD-uitgave van: Erfgoedcentrum DIEP Dordrecht uit 2009
Het is een promotiefilm over Dordrecht in 1953.(ca 60 minuten)

Er komt ongeveer 1 minuut aan treinen in voor: een 1100 met Plan D die zojuist de spoorbrug over de Oude Maas gepasseerd is en langs de Havenstraat richting station rijdt.
Daarna zie je die mat '36 :) rijden (gefilmd vanaf de brug naar Zwijndrecht en ten slotte een losse turkooize 1100 over de Moerdijkbrug (zie bijgaande 'still')


mvg, Erich
« Laatst bewerkt op: 16 February 2016, 11:29:44 door Deetrein. Reden: mat \'34 nu mat \'36 »
Geen beter weer dan de brandweer
mijn foto's: https://www.flickr.com/photos/42964111@N07/albums

Peter Wijshake

  • Offline Offline
  • Berichten: 573
Re: BNLS - Werkspoor - Het turquoise dilemma
« Reactie #454 Gepost op: 16 February 2016, 01:09:23 »
Oké dank je wel. Zijn wel schitterende beelden!! (treinstel is overigens een Mat'36, Mat'34 was een diesel [met eenzelfde neus, dat wel])  (y)

janw

  • Offline Offline
  • Berichten: 2225
  • Bruggen-IG:
Re: BNLS - Werkspoor - Het turquoise dilemma
« Reactie #455 Gepost op: 16 February 2016, 01:28:35 »
Ja, geweldige beelden. Zo komt er steeds weer iets nieuws boven!

Post49

  • Offline Offline
  • Berichten: 1114
  • NS Tijdperk II-B / III-A&B Vlaardingen
Re: BNLS - Werkspoor - Het turquoise dilemma
« Reactie #456 Gepost op: 16 February 2016, 05:23:47 »
Is Mat '35 volgens mij. Maar doet er niet zo toe.
Het draadje heeft weer een nieuwe dimensie gekregen :D.
Gr. Erik.
Een goeie knoeiert is nog altijd een halve vakman!

Peter Wijshake

  • Offline Offline
  • Berichten: 573
Re: BNLS - Werkspoor - Het turquoise dilemma
« Reactie #457 Gepost op: 16 February 2016, 07:43:09 »
Is Mat '35 volgens mij.

Een scherpe blik! Ik kende zo weinig kleurenfoto's van Mat'35 in dienst... Maar nou je het zegt zou dat best wel eens zo kunnen zijn!

Peter

Tomasso

  • Offline Offline
  • Berichten: 6052
Re: BNLS - Werkspoor - Het turquoise dilemma
« Reactie #458 Gepost op: 16 February 2016, 07:54:49 »
En een 1700 onder stoom zo te zien, leuk zeg!

Verstuurd vanaf mijn GT-I9295 met Tapatalk

Spoor 0 adept

janw

  • Offline Offline
  • Berichten: 2225
  • Bruggen-IG:
Re: BNLS - Werkspoor - Het turquoise dilemma
« Reactie #459 Gepost op: 16 February 2016, 07:58:32 »
Is Mat '35 volgens mij.

Mat. '35 had drie lichtjes boven de ramen. En ik zie volgens mij ook die 2 x dubbele schuifdeur vlak bij elkaar, die typisch is voor mat. 36.
« Laatst bewerkt op: 16 February 2016, 08:04:42 door janw »

Peter Wijshake

  • Offline Offline
  • Berichten: 573
Re: BNLS - Werkspoor - Het turquoise dilemma
« Reactie #460 Gepost op: 16 February 2016, 13:06:00 »
Mat. '35 had drie lichtjes boven de ramen. En ik zie volgens mij ook die 2 x dubbele schuifdeur vlak bij elkaar, die typisch is voor mat. 36.

Nou... aanvankelijk wel ja, maar dat derde licht is later dicht gemaakt. Dus alleen aan de neus is het verschil tussen '35 en '36 dan niet meer te zien. Het verschil zit 'm dan in de zijwanden. '35 had gedeelte schuiframen (die zijn meen ik deel wel te zien op de still) en de plaatsing van de deuren. zoals je aangeeft. De mC (Ck) had de deuren ook dicht bij elkaar zitten... Maar goed we dwalen af  ;D

janw

  • Offline Offline
  • Berichten: 2225
  • Bruggen-IG:
Re: BNLS - Werkspoor - Het turquoise dilemma
« Reactie #461 Gepost op: 16 February 2016, 13:20:45 »
Leuk, afdwalen  ;D
Nou... aanvankelijk wel ja, maar dat derde licht is later dicht gemaakt.

Ik heb daar nog nooit een foto van gezien bij de Hoek-van-Hollanders; ik ken wel de 206 in 1955 (RH 11/83 p. 9) en de 202 in 1958 (Electr. Tr. in NL p. 124), allebei met 3 lichten.

Maar bovendien, het screenshot is scherp genoeg om de deurgrepen te zien; dat zijn zulke van aan die dubbele schuifdeuren, niet de klapdeurgrepen van de HvH-ers. Dus echt mat. 36.

Peter Wijshake

  • Offline Offline
  • Berichten: 573
Re: BNLS - Werkspoor - Het turquoise dilemma
« Reactie #462 Gepost op: 16 February 2016, 13:25:45 »




Plaatje afkomstig uit de NVBS beeldbank
« Laatst bewerkt op: 17 February 2016, 13:45:41 door Bert van Gelder. Reden: Om te antwoorden de REAGEER-knop gebruiken, niet de CITAAT-knop a.u.b! »

Peter Wijshake

  • Offline Offline
  • Berichten: 573
Re: BNLS - Werkspoor - Het turquoise dilemma
« Reactie #463 Gepost op: 16 February 2016, 13:27:35 »
Voort in Elektrische Treinen deel 1 op pagina 164 onder ook de 204 met twee bovenlichten...

janw

  • Offline Offline
  • Berichten: 2225
  • Bruggen-IG:
Re: BNLS - Werkspoor - Het turquoise dilemma
« Reactie #464 Gepost op: 16 February 2016, 13:34:58 »
Ja, overtuigend. Wat dat betreft kan het dus wel.

En het koersbord: ik zie heel veel mat' 36 met een koersbord op die plek onder het tweede raam, maar (nog) geen beeld van mat. 35 met een koersbord daar.
« Laatst bewerkt op: 16 February 2016, 13:44:31 door janw »