Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Tandwiel 13 tands tbv aandrijfasje door Jint Nijman
Vandaag om 23:10:23
Module vliegveld Jan van Mourik door MOVisser
Vandaag om 23:01:18
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Besselspoor
Vandaag om 22:57:57
roco maus 2 door Ronald Halma
Vandaag om 22:34:53
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Huup
Vandaag om 21:34:40
Da's Daz 2 door Huup
Vandaag om 21:17:18
BR-18.6 Schaal-0. door FritsT
Vandaag om 21:02:36
Liliput Onderdeel NS 7851 stoomlok door Bas, Dordrecht
Vandaag om 20:58:25
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Rick
Vandaag om 20:43:00
Welke winkel voert deze merken? door haes
Vandaag om 20:10:44
44 Roco vs 44 Brawa door wob
Vandaag om 19:56:04
Rookgenerator wil niet werken, van piko 50652 = BR 93 in Rocrail door jack is back
Vandaag om 19:46:41
The R & J Colliery Ltd. 1:76 Brits. door Ronald69
Vandaag om 19:41:12
Veevervoer ss/ ns door Huup
Vandaag om 19:36:17
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Vroeger
Vandaag om 19:14:07
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door william_2
Vandaag om 18:35:47
Koppelingsmechanisme klemt? door Robert vh Prutsert
Vandaag om 18:06:07
Lenz 66 001 (artnr 30200) zit vast door Silvolde
Vandaag om 18:04:53
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 17:43:08
Centraal Zwitserland: Trein, tram, kabelbaan en gondels. door MOVisser
Vandaag om 17:01:40
Mijnbouw Indonesië door MOVisser
Vandaag om 16:52:55
roco br24 door H0_trainiac
Vandaag om 16:14:18
Raadplaatje door grossraumwagen
Vandaag om 15:47:09
Toon hier je pas gereed gekomen (model-)spoorbouwsels ... door TonM
Vandaag om 15:22:02
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door cor_b
Vandaag om 14:52:31
Digitale kraan Roco 46801 door Herb73
Vandaag om 11:30:48
Sfeer op je modelbaan door Hans Reints
Vandaag om 10:25:45
Au bord de la Cèze door Wim Vink
Vandaag om 10:10:40
Baanbouw Rehausen2 door Wim Vink
Vandaag om 08:50:08
Ovaalramer in messing. Schaal 0 door FritsT
Vandaag om 07:40:28
  

Auteur Topic: BNLS - Werkspoor - Het turquoise dilemma  (gelezen 245768 keer)

Peter Wijshake

  • Offline Offline
  • Berichten: 573
Re: BNLS - Werkspoor - Het turquoise dilemma
« Reactie #450 Gepost op: 15 February 2016, 23:24:58 »
Wat een fraaie film Deetrein! Is dat een privéfilm of is hij ergens op internet te Bewonderen...?

Besselspoor

  • Offline Offline
  • Berichten: 5363
  • Team Mitropa - OHMB
Re: BNLS - Werkspoor - Het turquoise dilemma
« Reactie #451 Gepost op: 15 February 2016, 23:59:29 »
Dit is in elk geval uniek beeldmateriaal  (y). Ik zou dat graag eens op een goede monitor bekijken, maar zo op het eerste gezicht is de 1100 getooid met een groene of blauwgroene bies.  Zeker geen zwart.
RETROBAHN A.G.

roadster36

  • Offline Offline
  • Berichten: 5554
  • Team Mitropa
Re: BNLS - Werkspoor - Het turquoise dilemma
« Reactie #452 Gepost op: 16 February 2016, 00:13:31 »
kun je die film ergens vinden?

Deetrein

  • Offline Offline
  • Berichten: 1657
Re: BNLS - Werkspoor - Het turquoise dilemma
« Reactie #453 Gepost op: 16 February 2016, 00:56:35 »
betreft een DVD-uitgave van: Erfgoedcentrum DIEP Dordrecht uit 2009
Het is een promotiefilm over Dordrecht in 1953.(ca 60 minuten)

Er komt ongeveer 1 minuut aan treinen in voor: een 1100 met Plan D die zojuist de spoorbrug over de Oude Maas gepasseerd is en langs de Havenstraat richting station rijdt.
Daarna zie je die mat '36 :) rijden (gefilmd vanaf de brug naar Zwijndrecht en ten slotte een losse turkooize 1100 over de Moerdijkbrug (zie bijgaande 'still')


mvg, Erich
« Laatst bewerkt op: 16 February 2016, 11:29:44 door Deetrein. Reden: mat \'34 nu mat \'36 »
Geen beter weer dan de brandweer
mijn foto's: https://www.flickr.com/photos/42964111@N07/albums

Peter Wijshake

  • Offline Offline
  • Berichten: 573
Re: BNLS - Werkspoor - Het turquoise dilemma
« Reactie #454 Gepost op: 16 February 2016, 01:09:23 »
Oké dank je wel. Zijn wel schitterende beelden!! (treinstel is overigens een Mat'36, Mat'34 was een diesel [met eenzelfde neus, dat wel])  (y)

janw

  • Offline Offline
  • Berichten: 2217
  • Bruggen-IG:
Re: BNLS - Werkspoor - Het turquoise dilemma
« Reactie #455 Gepost op: 16 February 2016, 01:28:35 »
Ja, geweldige beelden. Zo komt er steeds weer iets nieuws boven!

Post49

  • Offline Offline
  • Berichten: 1116
  • NS Tijdperk II-B / III-A&B Vlaardingen
Re: BNLS - Werkspoor - Het turquoise dilemma
« Reactie #456 Gepost op: 16 February 2016, 05:23:47 »
Is Mat '35 volgens mij. Maar doet er niet zo toe.
Het draadje heeft weer een nieuwe dimensie gekregen :D.
Gr. Erik.
Een goeie knoeiert is nog altijd een halve vakman!

Peter Wijshake

  • Offline Offline
  • Berichten: 573
Re: BNLS - Werkspoor - Het turquoise dilemma
« Reactie #457 Gepost op: 16 February 2016, 07:43:09 »
Is Mat '35 volgens mij.

Een scherpe blik! Ik kende zo weinig kleurenfoto's van Mat'35 in dienst... Maar nou je het zegt zou dat best wel eens zo kunnen zijn!

Peter

Tomasso

  • Offline Offline
  • Berichten: 6051
Re: BNLS - Werkspoor - Het turquoise dilemma
« Reactie #458 Gepost op: 16 February 2016, 07:54:49 »
En een 1700 onder stoom zo te zien, leuk zeg!

Verstuurd vanaf mijn GT-I9295 met Tapatalk

Spoor 0 adept

janw

  • Offline Offline
  • Berichten: 2217
  • Bruggen-IG:
Re: BNLS - Werkspoor - Het turquoise dilemma
« Reactie #459 Gepost op: 16 February 2016, 07:58:32 »
Is Mat '35 volgens mij.

Mat. '35 had drie lichtjes boven de ramen. En ik zie volgens mij ook die 2 x dubbele schuifdeur vlak bij elkaar, die typisch is voor mat. 36.
« Laatst bewerkt op: 16 February 2016, 08:04:42 door janw »

Peter Wijshake

  • Offline Offline
  • Berichten: 573
Re: BNLS - Werkspoor - Het turquoise dilemma
« Reactie #460 Gepost op: 16 February 2016, 13:06:00 »
Mat. '35 had drie lichtjes boven de ramen. En ik zie volgens mij ook die 2 x dubbele schuifdeur vlak bij elkaar, die typisch is voor mat. 36.

Nou... aanvankelijk wel ja, maar dat derde licht is later dicht gemaakt. Dus alleen aan de neus is het verschil tussen '35 en '36 dan niet meer te zien. Het verschil zit 'm dan in de zijwanden. '35 had gedeelte schuiframen (die zijn meen ik deel wel te zien op de still) en de plaatsing van de deuren. zoals je aangeeft. De mC (Ck) had de deuren ook dicht bij elkaar zitten... Maar goed we dwalen af  ;D

janw

  • Offline Offline
  • Berichten: 2217
  • Bruggen-IG:
Re: BNLS - Werkspoor - Het turquoise dilemma
« Reactie #461 Gepost op: 16 February 2016, 13:20:45 »
Leuk, afdwalen  ;D
Nou... aanvankelijk wel ja, maar dat derde licht is later dicht gemaakt.

Ik heb daar nog nooit een foto van gezien bij de Hoek-van-Hollanders; ik ken wel de 206 in 1955 (RH 11/83 p. 9) en de 202 in 1958 (Electr. Tr. in NL p. 124), allebei met 3 lichten.

Maar bovendien, het screenshot is scherp genoeg om de deurgrepen te zien; dat zijn zulke van aan die dubbele schuifdeuren, niet de klapdeurgrepen van de HvH-ers. Dus echt mat. 36.

Peter Wijshake

  • Offline Offline
  • Berichten: 573
Re: BNLS - Werkspoor - Het turquoise dilemma
« Reactie #462 Gepost op: 16 February 2016, 13:25:45 »




Plaatje afkomstig uit de NVBS beeldbank
« Laatst bewerkt op: 17 February 2016, 13:45:41 door Bert van Gelder. Reden: Om te antwoorden de REAGEER-knop gebruiken, niet de CITAAT-knop a.u.b! »

Peter Wijshake

  • Offline Offline
  • Berichten: 573
Re: BNLS - Werkspoor - Het turquoise dilemma
« Reactie #463 Gepost op: 16 February 2016, 13:27:35 »
Voort in Elektrische Treinen deel 1 op pagina 164 onder ook de 204 met twee bovenlichten...

janw

  • Offline Offline
  • Berichten: 2217
  • Bruggen-IG:
Re: BNLS - Werkspoor - Het turquoise dilemma
« Reactie #464 Gepost op: 16 February 2016, 13:34:58 »
Ja, overtuigend. Wat dat betreft kan het dus wel.

En het koersbord: ik zie heel veel mat' 36 met een koersbord op die plek onder het tweede raam, maar (nog) geen beeld van mat. 35 met een koersbord daar.
« Laatst bewerkt op: 16 February 2016, 13:44:31 door janw »