Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Overstap naar HTM door Miniature Holland
Vandaag om 18:07:43
Kibri station CALW ingekort als NS station door grossraumwagen
Vandaag om 18:04:36
Veevervoer ss/ ns door klusser
Vandaag om 18:03:37
BNLS-Werkspoor - Railhopper SM90 door Joz
Vandaag om 18:01:35
Vandaag bij pon door Stefan88
Vandaag om 17:56:04
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door barry1972
Vandaag om 17:47:05
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door barry1972
Vandaag om 17:43:52
Stalen D 4 deurs spoor 0 door AB 7216
Vandaag om 17:24:33
Rheinburg, TP V/VI door Eric v C
Vandaag om 17:12:21
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door GerardvV
Vandaag om 17:02:06
Wijzigen functies-functietoetsen PBModels ICRmh rijtuigen door Lex-trein
Vandaag om 17:02:06
Raadplaatje door V200-G2000
Vandaag om 16:49:33
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door IJmc
Vandaag om 16:44:52
Da's Daz 2 door Huup
Vandaag om 16:13:16
Portland ID, OR; een 2-turnout Inglenook door Ronald door Ronald Halma
Vandaag om 15:45:20
BR-18.6 Schaal-0. door FritsT
Vandaag om 15:31:59
NRS 107 / HSM 353 / NS 1604 in schaal N door janw
Vandaag om 15:28:19
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 15:23:13
Decoder waarden van trix 22357 nmbs lok 25.5 door Vosptr
Vandaag om 15:20:08
Bauarbeiten im gange door Jelmer
Vandaag om 14:50:15
Halling aandrijvingen door Jan Bennink
Vandaag om 14:43:10
Handleiding van de Roco kraan 46901 NS kraan 482 door Jelmer
Vandaag om 14:24:24
Module vliegveld Jan van Mourik door MOVisser
Vandaag om 13:51:55
Z21 en het programeren met de Z21App. door Ronald Halma
Vandaag om 13:31:36
Straalcabine, hoe en wat door Duikeend
Vandaag om 13:24:20
Exact-Train 2025 door Sicco Dierdorp
Vandaag om 13:16:32
Vr 19 en za 20 september raildagen 25 door Seinhuis
Vandaag om 13:10:25
Pfarrerwinkel bahn door Wim Vink
Vandaag om 12:09:35
The Summer of 69 door einte
Vandaag om 11:26:57
Bouw van tijdperk 1 HSM en SS rijtuigen door MathynK
Vandaag om 11:17:59
  

Auteur Topic: BNLS - Werkspoor - Het turquoise dilemma  (gelezen 245989 keer)

Peter Wijshake

  • Offline Offline
  • Berichten: 573
Re: BNLS - Werkspoor - Het turquoise dilemma
« Reactie #450 Gepost op: 15 February 2016, 23:24:58 »
Wat een fraaie film Deetrein! Is dat een privéfilm of is hij ergens op internet te Bewonderen...?

Besselspoor

  • Offline Offline
  • Berichten: 5364
  • Team Mitropa - OHMB
Re: BNLS - Werkspoor - Het turquoise dilemma
« Reactie #451 Gepost op: 15 February 2016, 23:59:29 »
Dit is in elk geval uniek beeldmateriaal  (y). Ik zou dat graag eens op een goede monitor bekijken, maar zo op het eerste gezicht is de 1100 getooid met een groene of blauwgroene bies.  Zeker geen zwart.
RETROBAHN A.G.

roadster36

  • Offline Offline
  • Berichten: 5554
  • Team Mitropa
Re: BNLS - Werkspoor - Het turquoise dilemma
« Reactie #452 Gepost op: 16 February 2016, 00:13:31 »
kun je die film ergens vinden?

Deetrein

  • Offline Offline
  • Berichten: 1657
Re: BNLS - Werkspoor - Het turquoise dilemma
« Reactie #453 Gepost op: 16 February 2016, 00:56:35 »
betreft een DVD-uitgave van: Erfgoedcentrum DIEP Dordrecht uit 2009
Het is een promotiefilm over Dordrecht in 1953.(ca 60 minuten)

Er komt ongeveer 1 minuut aan treinen in voor: een 1100 met Plan D die zojuist de spoorbrug over de Oude Maas gepasseerd is en langs de Havenstraat richting station rijdt.
Daarna zie je die mat '36 :) rijden (gefilmd vanaf de brug naar Zwijndrecht en ten slotte een losse turkooize 1100 over de Moerdijkbrug (zie bijgaande 'still')


mvg, Erich
« Laatst bewerkt op: 16 February 2016, 11:29:44 door Deetrein. Reden: mat \'34 nu mat \'36 »
Geen beter weer dan de brandweer
mijn foto's: https://www.flickr.com/photos/42964111@N07/albums

Peter Wijshake

  • Offline Offline
  • Berichten: 573
Re: BNLS - Werkspoor - Het turquoise dilemma
« Reactie #454 Gepost op: 16 February 2016, 01:09:23 »
Oké dank je wel. Zijn wel schitterende beelden!! (treinstel is overigens een Mat'36, Mat'34 was een diesel [met eenzelfde neus, dat wel])  (y)

janw

  • Offline Offline
  • Berichten: 2218
  • Bruggen-IG:
Re: BNLS - Werkspoor - Het turquoise dilemma
« Reactie #455 Gepost op: 16 February 2016, 01:28:35 »
Ja, geweldige beelden. Zo komt er steeds weer iets nieuws boven!

Post49

  • Offline Offline
  • Berichten: 1116
  • NS Tijdperk II-B / III-A&B Vlaardingen
Re: BNLS - Werkspoor - Het turquoise dilemma
« Reactie #456 Gepost op: 16 February 2016, 05:23:47 »
Is Mat '35 volgens mij. Maar doet er niet zo toe.
Het draadje heeft weer een nieuwe dimensie gekregen :D.
Gr. Erik.
Een goeie knoeiert is nog altijd een halve vakman!

Peter Wijshake

  • Offline Offline
  • Berichten: 573
Re: BNLS - Werkspoor - Het turquoise dilemma
« Reactie #457 Gepost op: 16 February 2016, 07:43:09 »
Is Mat '35 volgens mij.

Een scherpe blik! Ik kende zo weinig kleurenfoto's van Mat'35 in dienst... Maar nou je het zegt zou dat best wel eens zo kunnen zijn!

Peter

Tomasso

  • Offline Offline
  • Berichten: 6051
Re: BNLS - Werkspoor - Het turquoise dilemma
« Reactie #458 Gepost op: 16 February 2016, 07:54:49 »
En een 1700 onder stoom zo te zien, leuk zeg!

Verstuurd vanaf mijn GT-I9295 met Tapatalk

Spoor 0 adept

janw

  • Offline Offline
  • Berichten: 2218
  • Bruggen-IG:
Re: BNLS - Werkspoor - Het turquoise dilemma
« Reactie #459 Gepost op: 16 February 2016, 07:58:32 »
Is Mat '35 volgens mij.

Mat. '35 had drie lichtjes boven de ramen. En ik zie volgens mij ook die 2 x dubbele schuifdeur vlak bij elkaar, die typisch is voor mat. 36.
« Laatst bewerkt op: 16 February 2016, 08:04:42 door janw »

Peter Wijshake

  • Offline Offline
  • Berichten: 573
Re: BNLS - Werkspoor - Het turquoise dilemma
« Reactie #460 Gepost op: 16 February 2016, 13:06:00 »
Mat. '35 had drie lichtjes boven de ramen. En ik zie volgens mij ook die 2 x dubbele schuifdeur vlak bij elkaar, die typisch is voor mat. 36.

Nou... aanvankelijk wel ja, maar dat derde licht is later dicht gemaakt. Dus alleen aan de neus is het verschil tussen '35 en '36 dan niet meer te zien. Het verschil zit 'm dan in de zijwanden. '35 had gedeelte schuiframen (die zijn meen ik deel wel te zien op de still) en de plaatsing van de deuren. zoals je aangeeft. De mC (Ck) had de deuren ook dicht bij elkaar zitten... Maar goed we dwalen af  ;D

janw

  • Offline Offline
  • Berichten: 2218
  • Bruggen-IG:
Re: BNLS - Werkspoor - Het turquoise dilemma
« Reactie #461 Gepost op: 16 February 2016, 13:20:45 »
Leuk, afdwalen  ;D
Nou... aanvankelijk wel ja, maar dat derde licht is later dicht gemaakt.

Ik heb daar nog nooit een foto van gezien bij de Hoek-van-Hollanders; ik ken wel de 206 in 1955 (RH 11/83 p. 9) en de 202 in 1958 (Electr. Tr. in NL p. 124), allebei met 3 lichten.

Maar bovendien, het screenshot is scherp genoeg om de deurgrepen te zien; dat zijn zulke van aan die dubbele schuifdeuren, niet de klapdeurgrepen van de HvH-ers. Dus echt mat. 36.

Peter Wijshake

  • Offline Offline
  • Berichten: 573
Re: BNLS - Werkspoor - Het turquoise dilemma
« Reactie #462 Gepost op: 16 February 2016, 13:25:45 »




Plaatje afkomstig uit de NVBS beeldbank
« Laatst bewerkt op: 17 February 2016, 13:45:41 door Bert van Gelder. Reden: Om te antwoorden de REAGEER-knop gebruiken, niet de CITAAT-knop a.u.b! »

Peter Wijshake

  • Offline Offline
  • Berichten: 573
Re: BNLS - Werkspoor - Het turquoise dilemma
« Reactie #463 Gepost op: 16 February 2016, 13:27:35 »
Voort in Elektrische Treinen deel 1 op pagina 164 onder ook de 204 met twee bovenlichten...

janw

  • Offline Offline
  • Berichten: 2218
  • Bruggen-IG:
Re: BNLS - Werkspoor - Het turquoise dilemma
« Reactie #464 Gepost op: 16 February 2016, 13:34:58 »
Ja, overtuigend. Wat dat betreft kan het dus wel.

En het koersbord: ik zie heel veel mat' 36 met een koersbord op die plek onder het tweede raam, maar (nog) geen beeld van mat. 35 met een koersbord daar.
« Laatst bewerkt op: 16 February 2016, 13:44:31 door janw »