Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Trix DXI van DC naar AC door wob
Vandaag om 19:49:25
Dönsdorfer Bauberichte door Basilicum
Vandaag om 19:45:02
Wegfrezen ballastgewicht t.b.v. ruimte voor decoder door meino
Vandaag om 19:43:15
Aachenau West door wob
Vandaag om 19:43:06
Bouw NTM Stationsgebouw Lemmer door Wim Vink
Vandaag om 19:17:44
"Ein kleines Kalkwerk", een nieuwe tentoonstellingsbaan door Ronald69
Vandaag om 18:54:11
Mooi weer om buiten te spelen door puntenglijder
Vandaag om 18:03:55
Heeft de nieuwe oplage reeks 55 van B-models verbeterde aandrijving ? door Benelux795
Vandaag om 18:03:23
Stichting 3rail 20 jaar jubileumwagen! door Sascha [St. 3rail]
Vandaag om 17:59:18
Cornfield Junction / Boulder Crossing - Afsluiten Topic door Frank 123
Vandaag om 17:45:38
Rocrail terugstel tijd wissels door AlbertG
Vandaag om 17:37:43
Een secundair lijntje in de Puy de Dome en de (Haute) Loire anno 1968 door Wim Vink
Vandaag om 17:24:50
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 17:22:20
Rheinburg, TP V/VI door Wim Vink
Vandaag om 17:13:46
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 17:12:55
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door Dave.......
Vandaag om 16:37:20
23 augustus modelspoorbeurs Houten door Erwin 054
Vandaag om 16:29:08
Artitec goederenwagen door henk
Vandaag om 16:17:39
Verwijderen van het nummer op Roco 1631 – tips gezocht door janw
Vandaag om 15:50:32
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2 door Wim Vink
Vandaag om 15:42:58
De Projecten van RetroJack door Wim Vink
Vandaag om 15:38:28
365 "Het is weekend foto's" door Wim Vink
Vandaag om 15:34:59
Lenz 66 001 (artnr 30200) zit vast door wob
Vandaag om 15:16:14
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door puntenglijder
Vandaag om 15:03:35
Roco N.S.diesel elektrische loc 2400 door Tedo
Vandaag om 15:03:08
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door aad52
Vandaag om 14:25:29
Heimwee naar de NFLS (Noord-Friesche Locaalspoorweg-Maatschappij) door daempfer
Vandaag om 13:54:15
Module vliegveld Jan van Mourik door Wim Vink
Vandaag om 13:50:14
Bouw van OCCRE G10 in CIWL livrei in spoor 1 door Sven VG
Vandaag om 13:10:29
Veevervoer ss/ ns door Edsko Hekman
Vandaag om 12:32:22

Auteur Topic: Reset TC? Hij gaat gewoon uit.  (gelezen 3908 keer)

Werner

• Offline Offline
Reset TC? Hij gaat gewoon uit.
« Gepost op: 05 July 2008, 12:34:23 »
Ik heb wel eens gelezen over een reset van de TC of IB. Echter bij mij gaat hij helemaal uit.
Snap er niets van.
Het enige wat dan nog helpt is de stekker achter uit het TC halen en opnieuw plaatsen. Het rare is dan wel dat alle treinen op de baan spontaan beginnen te rijden voor +/- 0,5 sec.

Heeft iemand anders hier ook ervaring mee, en wat is de oplossing. Graag geen oplossingen aandragen in de trend van "koop maar een ECOS oid".

De kabels heb ik reeds voorzien van Ferriet kernen, daar heb ik goede ervaringen mee. Maar dat is hier  kennelijk niet van toepassing.

Werner
Trix en Fleischmann, III/IV, CS3, MFX-rijden, DCC schakelen, Trix C-rail, LDT-HSI  en Train Controller 9.0 B2 Gold

Ben

• Offline Offline
Re: Reset TC? Hij gaat gewoon uit.
« Reactie #1 Gepost op: 05 July 2008, 13:02:59 »
Er is geen oplossing. Is eigen aan IB of TC helaas, heb er zelf ook één. Ferrietkernen helpen bij mij een beetje maar is niet de oplossing.

Mvrgr.,Ben.

Marc M

• Offline Offline
« Reactie #2 Gepost op: 05 July 2008, 13:25:42 »
Ben,

Is inderdaad TC eigen! Gaat een hele tijd goed en dan soms drie resets op een avond.

Dat verhaal met die stekker is wel vreemd. Die van mij reset ook wel eens, maar start dan ook vanzelf weer op. Hoef er dus zelf niets aan te doen.

Ik had er eerst drie Viessmann 5233 deocders aanhangen en nu vier. Lijkt alsof het resetten minder is geworden, maar kan ook verbeelding zijn  ;) Heb namelijk wel eens gelezen dat een oneven aantal onstabieler zou zijn  ???

Marc
Groeten, Marc

H0, Tijdperk V/VI, DB-AG, ESU Ecos + Koploper

Werner

• Offline Offline
« Reactie #3 Gepost op: 05 July 2008, 13:32:10 »
Marc,

Ik heb er allemaal Littfinski RM-GB-8 achter hangen in cominatie met een HSI.
Met de aantallen even-oneven ga ik nakijken.  Je weet maar nooit. Alle beetjes helpen.

Werner
Trix en Fleischmann, III/IV, CS3, MFX-rijden, DCC schakelen, Trix C-rail, LDT-HSI  en Train Controller 9.0 B2 Gold

Wim Ros

• BHV
  • Offline Offline
  • Alleen de waarheid ligt in het midden.
    • Perrongeluk
« Reactie #4 Gepost op: 05 July 2008, 13:32:15 »
Werner, en als dat gebeurd, wordt de TC dan door een computerprogramma aangestuurd, of gebeurd het als de TC zelfstandig werkt?

Wat jij nu beschrijft lijkt niet op een reset.

Mvg
Wim.
Intellibox via LocoNet-Interface met s88 via een s88 naar LocoNet adapter.Of L.NET-S88SD16-N Marklin 6021 via een 63820, LocoNet-Interface en een s88 naar LocoNet adapter. Lenz Digital Plus via  LI101F of s88XPressNetLi s88SD16-n. http://rosoft.boards.net

Wim Ros

• BHV
  • Offline Offline
    • Perrongeluk
« Reactie #5 Gepost op: 05 July 2008, 13:33:25 »
Marc,

Ik heb er allemaal Littfinski RM-GB-8 achter hangen in cominatie met een HSI.
Met de aantallen even-oneven ga ik nakijken.  Je weet maar nooit. Alle beetjes helpen.

Werner

Uhhmm, dit snap ik even niet, hoe zit dat dan aangesloten?????

Mvg
Wim.
Intellibox via LocoNet-Interface met s88 via een s88 naar LocoNet adapter.Of L.NET-S88SD16-N Marklin 6021 via een 63820, LocoNet-Interface en een s88 naar LocoNet adapter. Lenz Digital Plus via  LI101F of s88XPressNetLi s88SD16-n. http://rosoft.boards.net

Werner

• Offline Offline
« Reactie #6 Gepost op: 05 July 2008, 14:17:06 »
Wim,

Zal ik ff uitleggen.
Vanuit het TC een kavel naar de HSI
poort 1 reeks S88 modules
poort 2 reeks S88 modules
poort 3 reeks s88 modules

maar volgens mij weet jij dat ook wel.

Werner

Wim Ros

• BHV
  • Offline Offline
    • Perrongeluk
« Reactie #7 Gepost op: 05 July 2008, 14:24:52 »
Werner, waar en in welke handleiding staat dat je de HSI met het Twin-Center moet verbinden.

Je HSI MAG JE NIET aansluiten op je Twin-Center, HSI is een standalone, een opzichzelf staand systeem, wat via een compoort op de computer wordt aangesloten, en wat helemaal buiten om het digitale systeem werkt.

Overigens heb je bij een Twin-Center helemaal geen HSI nodig, je Twin-Center is in staat om hetzelfde te doen als de HSI.

Mvg
Wim.

Werner

• Offline Offline
« Reactie #8 Gepost op: 05 July 2008, 15:06:09 »
Wim, je hebt gelijk.

Ik was te snel, de HSI is op de computer aangesloten. (Ik rij met Koploper.)

Werner

Wim Ros

• BHV
  • Offline Offline
    • Perrongeluk
« Reactie #9 Gepost op: 05 July 2008, 15:29:46 »
Dan hangen er dus geen enkele 5233 melders achter jouw Twin-Center, en doen deze dus in dit geheel helemaal niet mee.

Dus aub wel een duidelijk beeld schetsen, en wel alles juist omschrijven en benoemen.

De vraag die nog open staat is wanneer komt die storing tot uiting, want ik denk nog steeds dat het geen reset is.
Geef nu aub, duidelijke en complete informatie, dan kunnen we er mee verder.

Mvg
Wim.

Werner

• Offline Offline
« Reactie #10 Gepost op: 05 July 2008, 18:07:32 »
De storing komt spontaan.
Gewoon tijdens het rijden, of vlak na het opstarten.
Er zit geen regelmatigheid is.

Werner

Wim Ros

• BHV
  • Offline Offline
    • Perrongeluk
« Reactie #11 Gepost op: 05 July 2008, 18:22:36 »
Werner, als het om een reset gaat, dan zal hij na ongeveer 10 seconden vanzelf weer opstarten, het is overigens niet verstandig om aan de Twin-Center zijde iedere keer de stekkerverbinding los te halen en er weer opnieuw in te steken. De kans dat de soldeerverbinding op de print los raakt is heel erg groot. Beter is het om de stekker van de trafo uit de WCD te halen.

Wil je het advies meegeven om het geheel in de gaten te houden en dan precies te kijken wat er gaande is. Verder moet je ervoor zorgen dat koploper zo min mogelijk tegen je TC aan het praten is tijdens het opstarten. Dus wissels initialiseren, niet doen gewoon uitzetten.

Mvg
Wim.

R Fongers

• Heb je al gelachuhh
  • Offline Offline
  • Mooi Man
« Reactie #12 Gepost op: 05 July 2008, 19:08:01 »
Wim / Werner,

Het probleem wat Werner beschrijft heb(had?) ik ook af en toe. Het gebeurd inderdaad als Koploper werkt. De TC is dan kompleet dood, drukken op welke knop dan ook geeft geen reactie alleen een stroom onderbreking verhelpt het probleem. Zover ik me kan herrinneren, want is inmiddels al geruime tijd gelden, heeft Koploper het niet in de gaten en moet ik Noodstop uitvoeren om Koploper te stoppen, inclusief de niet bedoelde exit te maken zonder dat Koploper zijn programma heeft afgewerkt.  Vaak moet ik dan ook de computer resetten, stroom af van het hele systeem, Comp + TC. Daarna werkt het weer.

Volgens mij is het niet meer gebeurd sinds Wim en Paul de reset aanpassing hebben gemaakt in Koploper.

Ik zal het in ieder geval in de gaten houden en jullie op de hoogte houden

Grtz Rob
Grtzz Rob
------------
N <- IB II  + P19 >< iTrain ex Koploper - S88LN  - Tijdperk VI>

Werner

• Offline Offline
« Reactie #13 Gepost op: 05 July 2008, 19:26:33 »
Wim,

Ik was al bezig met wissels uitzetten aangezien dit nogal wat tijd kost. Maar ik zal ze allemaal uitzetten en kijken of hij het dan nogsteeds doet (spontaan) bij het opstarten. Wanneer dat lukt is in ieder geval 1 deel gelukt.

Rob, wat jij schrijft klopt precies, nergens wordt meer op gereageerd. Ik zal de laatste update downloaden van Koploper, misschien scheelt dat, maar het lijkt me sterkt. Koploper is niet de schuldige lijkt me.

Werner

Wim Ros

• BHV
  • Offline Offline
    • Perrongeluk
« Reactie #14 Gepost op: 05 July 2008, 22:13:22 »
Werner, als je nog niet met de laatste versie werkt van Koploper, dan zijn we dus nu bezig met een probleem op te lossen wat wellicht al lang is verholpen.

Mvg
Wim.