Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Bahnstrecke 5867 door Jelmer
Vandaag om 17:40:30
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door MOVisser
Vandaag om 17:34:15
Halling aandrijvingen door Silvolde
Vandaag om 17:28:10
Lima IRM versleten tandwiel + reparatie door 008200
Vandaag om 17:13:39
Fleischmania Nostalgia door Scratchbuilt
Vandaag om 17:10:06
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Bahn-AG
Vandaag om 16:46:28
Rheinburg, TP V/VI door Dave.......
Vandaag om 16:40:12
NS 8800 in spoor 0 door BartvD
Vandaag om 16:34:01
Mijnbouw Indonesië door MOVisser
Vandaag om 16:14:28
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door 5166
Vandaag om 16:07:51
Rangeerbaan Molenhoek door Juroen
Vandaag om 16:04:28
Pfarrerwinkel bahn door Wim Vink
Vandaag om 15:46:43
De bouw van 'Ommelanden' (H0) door Jan Pieter
Vandaag om 15:21:42
Veevervoer ss/ ns door klusser
Vandaag om 15:14:22
Kibri station CALW ingekort als NS station door Pauldg
Vandaag om 14:52:17
Exact-Train 2025 door grossraumwagen
Vandaag om 14:36:59
PWM regelaar Kato 22018 sx standaard controller door tothebeach
Vandaag om 14:25:35
Layne, Somewhere South. door Ronald Halma
Vandaag om 14:23:34
Da's Daz 2 door Huup
Vandaag om 14:22:00
13 september 25 jaar Huider, Huider Express stoomtrein door Sam
Vandaag om 14:19:46
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Erik van den Eijnden
Vandaag om 12:50:15
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Jelmer
Vandaag om 09:46:31
Raadplaatje door V200-G2000
Vandaag om 09:41:37
ByPass Junction, een Amerikaanse modelbaan in N door RobVille
Vandaag om 09:34:52
Handleiding van de Roco kraan 46901 NS kraan 482 door Jelmer
Vandaag om 09:32:46
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 09:29:06
Bauarbeiten im gange door tothebeach
Vandaag om 09:22:04
Wijzigen functies-functietoetsen PBModels ICRmh rijtuigen door Jelmer
Vandaag om 09:21:18
iTrain versus Windigiped door Pain0_8
Vandaag om 05:04:03
Portland ID, OR; een 2-turnout Inglenook door Ronald door Ronald Halma
Vandaag om 02:23:12
  

Auteur Topic: Kato H0 DB BR515 tijdperk IV (ex ETA150)  (gelezen 11346 keer)

Trabantfahrer

  • Offline Offline
  • Berichten: 238
    • Spoorwegfoto's uit Duitsland, DDR, Polen en Nederland
Re: Kato H0 DB BR515 tijdperk IV (ex ETA150)
« Reactie #15 Gepost op: 27 June 2008, 09:02:08 »
Overigens hebben ze in het origineel gwone schroefkoppelingen, een goederenwagentje kon dus ook meegenomen worden, maar dit werd door de geringe akkucapaciteit  wrijwel nooit gedaan.
Met name in Zuid-Duitsland werden nog wel eens koersrijtuigen meegenomen. Tweede voordeel: de Akkutriebs konden makkelijk worden meegenomen achterop normale treinen. Dit gebeurde regelmatig in de praktijk. Je zag dan treinen met bijvoorbeeld een 216, drie rijtuigen en een Akkutriebsetje  :)
Overigens hebben de 515/815'en schroefkoppelingen gekregen uit kostenbesparing. De voorganger 517 had wel automatische koppelingen, maar was in alle opzichten veel te duur. Bij de 515 is alles wat maar kon worden weg gelaten, weg gelaten.

www.raymondkies.nl

Mispoes

  • Huiskat van Benelux en vriend van de Biljettencentrale.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8995
  • Hengelooo 1:160
Re: Kato H0 DB BR515 tijdperk IV (ex ETA150)
« Reactie #16 Gepost op: 27 June 2008, 09:36:04 »
Jammer van kato vind ik het dat ze als set geleverd worden. Ik had namelijk graag een o/b motorwagen met een rode bijwagen gehad.

Bart, houd wel rekening met de verschillende Bw's die Kato gekozen heeft: de rode tijdperk-4 komt van Buchloe (bij München) en de blauw/beige van Hildesheim (bij Hannover).
Das Pausenbrot schmiert Westfalen mir.

Lokpaint

  • Gast
Re: Kato H0 DB BR515 tijdperk IV (ex ETA150)
« Reactie #17 Gepost op: 27 June 2008, 09:38:43 »
Daar let ik niet op, op mijn baantje zie ik hier niks van.

Bart

Karwendel

  • Offline Offline
  • Berichten: 16
Re: Kato H0 DB BR515 tijdperk IV (ex ETA150)
« Reactie #18 Gepost op: 27 June 2008, 10:03:55 »
Voor diegenen, die een gemengd o/b - rood setje zoeken:
Kato heeft zo'n setje ooit uitgebracht. Nummer weet ik zo niet (ik heb 'm niet), maar daar moet via google wel achter te komen zijn.

Er zijn in het verleden nog wel meer varianten geweest. Zelfs een set met een "Nokia"-motorwagen en een o/b stuurstand.

Sven Kerkvliet

  • Gast
Re: Kato H0 DB BR515 tijdperk IV (ex ETA150)
« Reactie #19 Gepost op: 27 June 2008, 12:49:21 »
Voor diegenen, die een gemengd o/b - rood setje zoeken:
Kato heeft zo'n setje ooit uitgebracht. Nummer weet ik zo niet (ik heb 'm niet), maar daar moet via google wel achter te komen zijn.

Er zijn in het verleden nog wel meer varianten geweest. Zelfs een set met een "Nokia"-motorwagen en een o/b stuurstand.

Gemengd o/b -rood is er volgens mij nooit een set uitgebracht. Soms worden ze wel gemengd aangeboden daar er reeds een onderling "ruilactie" heeft plaatsgevonden...

Om het diegenen die op zoek zijn naar een setje hier een overzichtje wat er in het verleden is uitgebracht, zodat je op kat.nr. kunt zoeken:

30801 ETA 150/ESA 150 DB, rot Epoche III, = DC
30802 ETA 515/ESA 815 DB, rot Epoche IV = DC
30803 ETA 515/ESA 815 DB, o/b Epoche IV = DC
30805 ETA 150/ESA 150 DB, rot Epoche III AC
30806 ETA 515/ESA 815 DB, rot Epoche IV AC
30807 ETA 515/ESA 815 DB, o/b Epoche IV AC

Op ebay duitslland worden ze  soms nog wel eens aangeboden, prijs zo tussen de Euro 90,- en Euro 140,- voor een nieuwe/ danwel z.g.a.n. set.
Om het model ook rijtechisch voor elkaar te krijgen moet er nog zo'n euro 100,- voor de Faulhaberset incl. verzending worden gerekend. Da's weliswaar veel geld, maar dan heb je een prachtige, op schaal zijnde accu-railbus, met rijeigenschappen welke dan ook absoluut perfect zijn.
Zónder een dergelijke ombouw zijn de rijeigenschappen écht uien !
Daar het hier nagenoeg alleen een "motorwisseling" betreft moet er ook op een goedkopere manier een betere motor (Faulhaber, Mashima o.i.d.) in te bouwen zijn.
De warmwitte LED's met de genoemde specificaties vind je bij Conrad.


Groet,
Sven