Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0 door nighttrain1
Vandaag om 23:09:36
trein of metro naar Hoek van Holland door Keska
Vandaag om 23:01:18
Ik ben aan het opruimen. door FreekH
Vandaag om 22:53:36
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door AndrevdG
Vandaag om 22:06:33
Schets Weistra regeling met arduino UNO door bask185
Vandaag om 22:05:57
Holcim Betonmixers 1:87 Modelauto,s door Arjan6511
Vandaag om 21:59:46
Nieuwe ruimte voor baan na ca. 30 jaar door ruudns
Vandaag om 21:48:03
Vitrinekast gaat moeilijk open/dicht door TonM
Vandaag om 21:42:56
Stalen D 4 deurs spoor 0 door jumbo747
Vandaag om 21:32:49
Ideeën op doen in Duitsland regio speyer door Mg1982nl
Vandaag om 21:31:05
Fleischmann Anna ombouw. door defender
Vandaag om 21:17:34
Show je werkplek door Eric B
Vandaag om 21:13:58
Micromotot analoog 12v dc gebruiken door JoopSpoort
Vandaag om 21:04:40
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door RetroJack
Vandaag om 21:02:06
Roco Line DKW wisseltong zit los, lipje afgebroken door JoopSpoort
Vandaag om 20:58:24
wat is het merk van deze bochtwissel door Theovh
Vandaag om 20:39:31
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 20:37:50
Gewoon wat busfoto's door R1954
Vandaag om 20:36:46
Haperende/Gevoelige Sik: wat te doen? door Stefan88
Vandaag om 20:06:48
Centraal Zwitserland: Trein, tram, kabelbaan en gondels. door Hans van de Burgt
Vandaag om 19:33:24
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door R1954
Vandaag om 19:28:00
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door gdh
Vandaag om 19:00:07
Göhrener Viaduct door MaraNCS
Vandaag om 18:14:49
"moderne" kolenbakken en kolenwagens in Nederland. door ES44C4
Vandaag om 17:29:38
Houten 23 Augustus 2025 door Arjan6511
Vandaag om 16:37:54
Piko 1136 van AC naar DC door Martijn193
Vandaag om 14:31:18
Toon hier je (model)treinfoto's door R1954
Vandaag om 12:34:22
BMB-Module: “Corfe Castle Station” door Hans van de Burgt
Vandaag om 12:25:51
"Spoor op Vleugels" in H0 door Pinkelpa
Vandaag om 11:58:00
Spoorhumor door Biessendorf
Vandaag om 11:49:19

Auteur Topic: Welke wisseldecoder moet je kiezen  (gelezen 13223 keer)

Harry

• Offline Offline
Re: Welke wisseldecoder moet je kiezen
« Reactie #15 Gepost op: 23 June 2008, 23:20:59 »
Welke winkel verkoopt overigens LDT, want op veel sites van winkels staat dit merk niet vermeld ?
Ik denk wel meerdere o.a. treinencentrum hoogeveen. Liggen ze gewoon op voorraad. Zoals Wim Ros al vermelde zijn er ook voor de bediening van seinen. Weet alleen niet meer uit mijn hoofd of de nederlandse seinen er mee bedient kunnen worden, maarik meende van wel.
H0e: Lilliput en Halling
Verzameling Trams: Roco, Lima, Hobbytrain en Lemke (Kato)

Hookies

• Offline Offline
    • De bouw van Hookyville in schaal N (updated 25 januari 2010)
« Reactie #16 Gepost op: 24 June 2008, 08:31:18 »
Leuke en interessante antwoorden, maar de vraag is nog niet echt beantwoord.

Zijn er nu effectief kwalitatieve verschillen tussen wisseldecoders?

Zijn ze allemaal in staat om via een eigen trafo aan voeding te komen?

Wat zijn dan de prijzen voor kant-en-klare wisseldecoders?

Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 | Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | tijdperk: laat IV en V, museumlijn uit III | Hoofdzakelijk Duits georiënteerd.

Wim Ros

• BHV
  • Offline Offline
  • Alleen de waarheid ligt in het midden.
    • Perrongeluk
« Reactie #17 Gepost op: 24 June 2008, 08:36:46 »
Ik zal zeggen zoek het zelf eens op, en laat een ander het niet voor je doen.

Mvg
Wim.
Intellibox via LocoNet-Interface met s88 via een s88 naar LocoNet adapter.Of L.NET-S88SD16-N Marklin 6021 via een 63820, LocoNet-Interface en een s88 naar LocoNet adapter. Lenz Digital Plus via  LI101F of s88XPressNetLi s88SD16-n. http://rosoft.boards.net

Hookies

• Offline Offline
« Reactie #18 Gepost op: 24 June 2008, 08:51:32 »
Op een forum hoop je toch op nuttige reacties van ervaringsdeskundigen. Mensen die al langer dan ik met de spoorhobby bezig zijn en al het nodige hebben meegemaakt op het gebied van, in dit geval, wisseldecoders. De een zal wisseldecoder A het einde vinden om de volgende reden, een ander zweert juist weer bij wisseldecoder B. En je hebt de mensen die op het gebied van elektronica alles weten en dus ook wel kunnen aangeven waarom de ene wisseldecoder beter niet genomen kan worden als je N-spoor met een Twin Center rijdt en waarom je beter een andere wisseldecoder kunt nemen. Juist in de herbeginnersvraagbaak kun je zulke vragen verwachten en volgens mij is die rubriek daar ook voor. Ik vraag niemand om iets op te zoeken, maar gewoon of iemand hier ervaring mee heeft.
In je eerste antwoord, Wim, noemde je nog drie wisseldecoders waarbij je aangaf hoeveel wissels je erop kon aansluiten. Dat is nog een zinnige reactie, je vorige reactie voegt niets toe aan dit vraagstuk en roept eerder irritatie op. Laat zo'n antwoord dan gewoon achterwege.

Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 | Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | tijdperk: laat IV en V, museumlijn uit III | Hoofdzakelijk Duits georiënteerd.

Remunj

• Offline Offline
« Reactie #19 Gepost op: 24 June 2008, 09:11:31 »
Zijn er nu effectief kwalitatieve verschillen tussen wisseldecoders?
Mijn ervaringen met LDT zijn goed. Zoals al eerder geschreven, zowel te koop als bouwpakket en als compleet gebouwd. Op Houten verkrijbaar of gewoon een mailtje naar Jaap Kramer.

Zijn ze allemaal in staat om via een eigen trafo aan voeding te komen?
Download de gebruiksaanwijzingen eens en lees ze door. Het mooie van gebruiksaanwijzingen is dat ze heel vaak de antwoorden geven  ;D

Wat zijn dan de prijzen voor kant-en-klare wisseldecoders?
Zoek eens op conrad en diverse modelspoorzaken en leg de prijzen naast elkaar.

Heb je dan nog vragen en/of een keuze dan kan je natuurlijk altijd verder vragen.

Succes.

Eric
Gr.
Eric

Wim Ros

• BHV
  • Offline Offline
    • Perrongeluk
« Reactie #20 Gepost op: 24 June 2008, 09:22:55 »
Juist in de herbeginnersvraagbaak kun je zulke vragen verwachten en volgens mij is die rubriek daar ook voor. Ik vraag niemand om iets op te zoeken, maar gewoon of iemand hier ervaring mee heeft.
In je eerste antwoord, Wim, noemde je nog drie wisseldecoders waarbij je aangaf hoeveel wissels je erop kon aansluiten. Dat is nog een zinnige reactie

Juust, helemaal juust, ik geef je dus 3 mogelijke wisseldecoders, dan lijkt het mij een kleine moeite voor je om daar even de specs van op te zoeken, en even naar de prijzen te kijken. Voor dat soort zaken is het internet bij uitstek geschikt. Ze hebben daar een hele goede zoekmachine voor, GOOGLE.
Dus voor de prijzen moet je niet bij ons zijn, maar bij de diverse aanbieders. Voor de technische zaken kijk je dus bij het product zelf. Roept dat dan nog vragen op dan kun je die altijd stellen. Wij (ik) zijn (ben) niet ongewillig, maar een aantal dingen kun je best zelf opzoeken en uitzoeken, ooit heb ik dat ook moeten doen, ook mij is de informatie en de kennis niet aankomen waaien. Dus als je veel wil weten, dan zul je veel moeten opzoeken en veel moeten lezen en onthouden.

http://www.roco.cc/
http://www.lenz.com/
http://www.uhlenbrock.de
http://www.ldt-infocenter.com/index.htm
http://www.conrad.nl
Mvg
Wim.
« Laatst bewerkt op: 24 June 2008, 09:33:46 door Wim Ros »
Intellibox via LocoNet-Interface met s88 via een s88 naar LocoNet adapter.Of L.NET-S88SD16-N Marklin 6021 via een 63820, LocoNet-Interface en een s88 naar LocoNet adapter. Lenz Digital Plus via  LI101F of s88XPressNetLi s88SD16-n. http://rosoft.boards.net

ReesCees

• Gast
« Reactie #21 Gepost op: 24 June 2008, 09:26:56 »
Martin,

Wim noemde de Roco decoder al. Die gebruik ik. Zaterdag laat ik je die wel zien dan weet je daar straks in iedergeval het één en ander over.

Kees-jan

Hookies

• Offline Offline
« Reactie #22 Gepost op: 24 June 2008, 10:08:00 »
Hreen, zo kon ik wel weer een stuk verder komen. Ik ben zeer benieuwd hoe het in de praktijk eruit ziet, Reel-Cees, dus ik kijk nu al uit naar aanstaande zaterdag.

santerdam

• Offline Offline
« Reactie #23 Gepost op: 24 June 2008, 10:56:18 »
Kees-jan, bij de Roco wisseldecoder staat dat een externe voeding via een booster kan worden aangesloten.

"Bei hohem Leistungsbedarf lässt sich natürlich auch ein eigenes Versorgungsnetzschaffen, das aus einem eigenen Booster versorgt wird."

Het lijkt me onwaarschijnlijk, maar volgens de 'Doen Wat Er In Staat' regel zou je dus een aparte booster moeten toepassen. Heb jij ook gedaan wat er staat ?

ReesCees

• Gast
« Reactie #24 Gepost op: 24 June 2008, 11:06:50 »
Nee Santerdam dat heb ik niet gedaan.

Mijn Decoders worden gevoed door de ECoS (de Baan door een tweetal dubbele digirails boosters, tot mijn spijt en die gaan weg).

Kees-Jan

Wim Ros

• BHV
  • Offline Offline
    • Perrongeluk
« Reactie #25 Gepost op: 24 June 2008, 11:09:56 »
Er staat als er veel energie verbruikt wordt, dat dan de wisseldecoder op een eigen booster aangesloten kan worden. Anders zit hij gewoon bij de hoofdbooster erbij.
Er is dus geen aansluiting voor een externe normale spanning, hij moet via de digitale spaaning worden gevoed.

Mvg
Wim.

p.heinst

• Offline Offline
    • DutchRoco
« Reactie #26 Gepost op: 24 June 2008, 11:18:08 »
Hallo santerman,

citaat, Bei hohem Leistungsbedarf lässt sich natürlich auch ein eigenes Versorgungsnetzschaffen, das aus einem eigenen Booster versorgt wird."

Hier wordt mee bedoeld dat wanneer je meer stroom vraagd dan de versterker leveren kan dat je dan een eigen stroomvoorziening kunt maken voor de wisseldecoders.

Ik gebruik geen extra booster voor de wisseldecoders maar heb de deze verdeeld over de gebruikte boosters, gebruik versterker en 4 boosters.

Voorbeeld,
Je hebt een versterker die 4A stoom kan leveren en je gebruik voor de treinen die te gelijk rijden al bijna 4A dan heb je geen vermogen meer over om de wisseldecoder te gebruiken, in zo'n geval maak je een eigen stroomvoorziening voor de wisseldecoder of je sluit ze aan op een andere booster van die minder wordt belast als je die gebruikt.

Sorry Wim, ik had je berichtje te laat opgemerkt, is correct
Gr Piet
Roco rijder met 2multimaus als slave, RouteControl,  multimaus pro, Multizentrale pro als digitalesysteem/versterker, 4x booster, remgenerator en Rocomotion en Train-controller Gold 8.0 A3 en Rocomotion 10785 als terugmeldsysteem

ReesCees

• Gast
« Reactie #27 Gepost op: 24 June 2008, 11:22:18 »
Eigenlijk heb ik dat dus ook gedaan: een aparte "booster" voor de wissels.

Mijn reden is echter niet vanwege de stroomafname van de decoders en wissels. (want wanneer schakel je nu zoveel tegelijk dat de boel er uit vliegt?).

De reden bij mij is dat ik liever een Digirails booster opblaas dan mijn ECoS aangezien de kans op kortsluiting groter is op de baan dan in het wisseldecoder circuit.

Kees-jan

santerdam

• Offline Offline
« Reactie #28 Gepost op: 24 June 2008, 11:25:28 »
Dank voor de reacties. Dit lijkt mij dus een essentieel verschil tussen de Roco wiseldecoder en sommige anderen. De Roco heeft de mogelijkheid bij 'hohem Leistungsbedarf' om externe voeding te krijgen, maar via een booster. Terwijl anderen in zo'n situatie gewoon direct op een trafo kunnen worden aangesloten.

Sander

ReesCees

• Gast
« Reactie #29 Gepost op: 24 June 2008, 11:27:01 »
nee dat kan bij de meeste decoders.

Je maakt alleen een extra booster circuit voor de decoders.

Kees-jan