Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Piko blauwe 1000 door Ben
Vandaag om 18:35:20
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Ben
Vandaag om 18:24:23
gangelt door bellejt
Vandaag om 17:58:13
Loksound5 decoder met Loksound3.5 soundfile door 008200
Vandaag om 17:53:00
De modeltreinen van Spoorijzer door spoorijzer
Vandaag om 17:13:51
Ermehuizen, dienstregelingsjaar 1973/1974 door spoorijzer
Vandaag om 17:07:17
Rondom Charlois door Alewijn
Vandaag om 16:55:19
Liliput kortkoppeling mechaniek defect door Robert vh Prutsert
Vandaag om 16:33:16
Modelbaan Beltheim. door Ronald69
Vandaag om 15:31:54
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 14:48:13
NS bestelt 36 Flirt Flex treinstellen door Daan!
Vandaag om 14:42:28
Treinverkeer in het oostblok, grensoverschrijdend? door Benelux795
Vandaag om 14:41:40
Revier Rheinbrenner (H0) door spoorijzer
Vandaag om 14:20:48
Diorama Oelde Mittelweg Hp door neudalhausenstadbahn
Vandaag om 14:15:19
Aachenau West door Jelmer
Vandaag om 14:13:13
ICR-rijtuigen, voor welk merk ga je? LSmodels, PBmodels, Exact Train of Piko? door spoorzeven
Vandaag om 14:11:58
Piko 2025 door Reinout van Rees
Vandaag om 13:24:22
Raadplaatje door dennie
Vandaag om 13:20:49
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 12:37:27
Kersttrein door R v/d Hoven
Vandaag om 12:29:22
US diorama in H0 door Jelmer
Vandaag om 12:06:15
Pantografen mat.'46 (en mat.'54) door Huup
Vandaag om 11:50:18
Veevervoer ss/ ns door Huup
Vandaag om 11:01:27
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Jelmer
Vandaag om 10:37:08
Invoering SGNS containerwagens bij NS door RodeDuivel
Vandaag om 10:19:42
NS stoomlocomotief serie boeken door orientexpress
Vandaag om 10:06:20
De Projecten van RetroJack door RetroJack
Vandaag om 09:44:28
Zelfgemaakt BiDiB modules door bask185
Vandaag om 08:51:10
BMB 00-Modulebaan, BMB-Rijdagen en BMB-Deelname aan Beurzen & Evenementen door Bert Senden
Vandaag om 08:49:40
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door emmenaar
Vandaag om 08:09:21
  

Auteur Topic: LS models ICR  (gelezen 366608 keer)

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 8616
  • Spoor N
Re: LS models ICR
« Reactie #870 Gepost op: 18 January 2012, 21:46:06 »
Inderdaad ja, mijn fout. Die IJssellijnstammen had ik eigenlijk moeten weten. :-[
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

Quinzeedied

  • Offline Offline
  • Berichten: 1459
Re: LS models ICR
« Reactie #871 Gepost op: 18 January 2012, 21:47:40 »
Hadden de ICR-rijtuigen op de IJssellijn toen niet tijdelijk de al beschikbare stuurstroomkabels voor de ICRm gekregen? Wel leuke bonte stammen destijds met de Benelux-AB's erbij.

Taigagaai

  • Offline Offline
  • Berichten: 610
  • *
    • Flickr
Re: LS models ICR
« Reactie #872 Gepost op: 18 January 2012, 22:09:24 »
Het waren ICR-4 A rijtuigen, die voorzien werden van stuurstroomkabels van de ICR-3 AB rijtuigen als ik mij niet vergis. Er is in ieder geval in 2004/2005 een omwisselactie geweest met rijtuigen die in revisie gingen te Haarlem, waarvan de stuurstroomkabels werden afgenomen en overgeplaatst naar andere rijtuigen. Deze stuurstroomkabels waren 63 aderig in plaats van 17 aderig. Op deze 63 aderige kabel konden dan aftakkingen gemaakt worden, welke geschikt waren voor het trek/duwbedrijf met de BDs. Dit kwam met name in de serie 3600 (Zwolle - Roosendaal) voor.
Spoorgroet, Martin

JK in H0

  • A.K.A. Jasper
  • Offline Offline
  • Berichten: 129
  • NS jaren '90
Re: LS models ICR
« Reactie #873 Gepost op: 18 January 2012, 23:04:21 »
Ik zie er zelfs een verdwaald Benelux-rijtuig tussen zitten (foto 2)... :P
Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing...

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 8616
  • Spoor N
Re: LS models ICR
« Reactie #874 Gepost op: 19 January 2012, 09:32:36 »
Die waren niet verdwaald, die hoorden daar thuis. ;)
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

Taigagaai

  • Offline Offline
  • Berichten: 610
  • *
    • Flickr
Re: LS models ICR
« Reactie #875 Gepost op: 19 January 2012, 09:48:28 »
Bij de revisie van de Benelux rijtuigen is tegelijkertijd de capaciteit vergroot van 6 naar 7 rijtuigen. Hiertoe kwamen een A en B rijtuig extra in de trein. De overgebleven AB rijtuigen werden toen ingezet in de treinen tussen Zwolle en Roosendaal. Ook tussen Haarlem en het zuiden hebben zij gereden.
Spoorgroet, Martin

RA

  • Offline Offline
  • Berichten: 46
Re: LS models ICR
« Reactie #876 Gepost op: 19 January 2012, 09:58:30 »
Hallo,

Als ik mij niet vergis reed ICR op de IJssellijn ook wel eens met één of twee bakken DDM-1. Meestal met een 16/17/1800, maar af en toe ook met een 1200.

LSM ICR zou dus goed gecombineerd kunnen worden met de hopelijk nog te verschijnen Artitec DDM-1 (en een stille NS 1200   

Robbert

JK in H0

  • A.K.A. Jasper
  • Offline Offline
  • Berichten: 129
  • NS jaren '90
Re: LS models ICR
« Reactie #877 Gepost op: 19 January 2012, 10:22:45 »
Hallo,

Als ik mij niet vergis reed ICR op de IJssellijn ook wel eens met één of twee bakken DDM-1. Meestal met een 16/17/1800, maar af en toe ook met een 1200.

LSM ICR zou dus goed gecombineerd kunnen worden met de hopelijk nog te verschijnen Artitec DDM-1 (en een stille NS 1200   

Robbert

Was dat niet ook zo op de lijn Haarlem - Maastricht? Ik kan me herinneren van de bootvakanties dat er wel eens een omgebouwde DDM-wagon meeging als fietsenrijtuig (?)... Ik zag die stammen altijd bij Culemborg over de spoorbrug gaan.
Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing...

Taigagaai

  • Offline Offline
  • Berichten: 610
  • *
    • Flickr
Re: LS models ICR
« Reactie #878 Gepost op: 19 January 2012, 10:34:56 »
DDM-1 heeft zowel in de 800/900 (Haarlem - Zuiden) gereden alsmede in de 3600 (Zwolle - Roosendaal). Dit was aan het begin van deze eeuw, waarbij 2 locomotieven 1700 aan weerszijden stonden van de trein.
Spoorgroet, Martin

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 8616
  • Spoor N
Re: LS models ICR
« Reactie #879 Gepost op: 19 January 2012, 10:54:52 »
Nog een foto van een ICR AB in de binnenlandse dienst:



de samenstelling is AB - A - B - B - B - AB, al is het eind van de trein niet duidelijk te zien.

hier met een BDs:

samenstelling: BDs - B - AB - B - B - ongerenoveerde ICR - ICRm, het is helaas niet te zien waar de A zit.
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

Taigagaai

  • Offline Offline
  • Berichten: 610
  • *
    • Flickr
Re: LS models ICR
« Reactie #880 Gepost op: 19 January 2012, 13:14:50 »
Nu de rerun van een aantal ICRm rijtuigen is aangekondigd, wordt dit nu ook binnenkort voor de ICR rijtuigen verwacht?
Spoorgroet, Martin

Jeroen Water

  • Online Online
  • Berichten: 5420
  • NS tijdperk IV (1973/1974)
    • Flickr Fotostream Jeroen Water
Re: LS models ICR
« Reactie #881 Gepost op: 19 January 2012, 13:42:34 »
Van ICR is al een rerun geweest.

Jeroen
Bouwt aan Ermehuizen met het dienstregelingsjaar 1973/1974

Jos B.

  • NS 1607 Vlissingen
  • Offline Offline
  • Berichten: 6442
  • Zal 't gaan, ja!
    • Tramlijn Maastricht-Vaals
Re: LS models ICR
« Reactie #882 Gepost op: 19 January 2012, 14:54:46 »
Oja, wanneer dan?


Jos.
De Langste Modelreizigerstrein van Europa is een feit

En was 1680 cm Lang
(Rotterdam, 2009)

Chris

  • Offline Offline
  • Berichten: 18610
    • Het Groterdam Project
Re: LS models ICR
« Reactie #883 Gepost op: 19 January 2012, 15:01:28 »
Ruim 2 jaar geleden. Die jij hebt zijn re run rijtuigen.  ;D

Jeroen Water

  • Online Online
  • Berichten: 5420
  • NS tijdperk IV (1973/1974)
    • Flickr Fotostream Jeroen Water
Re: LS models ICR
« Reactie #884 Gepost op: 19 January 2012, 15:12:52 »
Precies, ik heb ook rijtuigen uit de rerun. Net als de Benelux overigens, is ook al een rerun geweest.

Jeroen
Bouwt aan Ermehuizen met het dienstregelingsjaar 1973/1974