Daar heb je helemaal gelijk in Frank.ik haal komende woensdag mijn 3 ICR rijtuigen op en dan nog op zoek naar een set waar ook een BKD rijtuig in zit.groetjes edwin
Maar toch even een proef gedaan met een 'trek-duw' combinatie over een roco-line wisselstraat (speciaal voor Arnold zonder koffiemolen ):De eerlijkheid gebied me te zeggen dat op een andere wisselstraat één van de middelste rijtuigen steevast met één draaistel op dezelfde plek ontspoort. Getrokken niet trouwens.Nu ik de rijeigenschappen van de rijtuigen heb gezien hoop ik maar dat loc's van LSM beter rijden.Gerard.
Heb nu de 7 binnenlandse ICR rijtuigen uitgepakt. Afwerking is ok. Rijeigenschappen zijn bij enkele rijtuigen knudde. Zwabberen alle kanten op.
Gerard, fijn dat je de koffiemolen in de kast hebt gelaten. Dat ontsporen komt waarschijnlijk door de koppeling die blijft hangen. Haal het rijtuig van de rail, beweeg de koppeling langzaam en zonder druk of forceren met je vingers heen en weer en kijken een of die blijft hangen. Dan is het zaak om het rijtuig te openen, interieur eruit en even met een schuurpapiertje over de drie rondjes op de kopse kanten. Met de nieuwe serie ICR heb ik geen problemen m.b.t. rijden. Succes, Arnold