Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door mitchell2000
Vandaag om 21:23:47
Spoor 1 nem of finescale door mitchell2000
Vandaag om 21:20:32
Defensie wil oude koplopers ombouwen tot hospitaaltrein door Rick
Vandaag om 21:15:05
Wèhnich - Eén onbeduidend baantje op 1200 bij 1200mm door Prutsert
Vandaag om 21:01:04
Station Roodeschool door Torikoos
Vandaag om 20:58:39
Fleischmania Nostalgia door Noordernet
Vandaag om 20:32:58
NS 1700 transfers door ES44C4
Vandaag om 20:32:18
Brawa goederenwagen Kassel ( Cassel ) h0 door Stefan88
Vandaag om 20:17:47
Modules van Kees Gorter (vervolg) door ca.gorter
Vandaag om 20:11:13
Pimpen Rivarossi DD-AR door Roelof R
Vandaag om 19:36:41
Roco 69139 NS Plan V SOUND AC door VAM65
Vandaag om 19:19:01
De Projecten van RetroJack door NS264
Vandaag om 18:52:37
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Hans Reints
Vandaag om 18:25:23
Piko 2025 door Duikeend
Vandaag om 18:06:39
Yet Another Servo Decoder door AP3737
Vandaag om 17:35:25
Microstepper motoren voor armseinpalen door AP3737
Vandaag om 17:30:39
De bouw van 'Ommelanden' (H0) door Jan Pieter
Vandaag om 17:06:01
Sfeer op je modelbaan door R1954
Vandaag om 16:40:14
Gezocht info en foto's van standaard dwarsliggerwagen door ES44C4
Vandaag om 16:36:39
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 16:23:27
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Ben
Vandaag om 16:20:08
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 16:17:22
Piko 51916 NS 1100 blauw botsneus door Corné81
Vandaag om 15:28:54
Spoor- en tramweg parafernalia door Eric B
Vandaag om 15:26:07
Raadplaatje door ArjanB
Vandaag om 15:20:46
BR-18.6 Schaal-0. door tijgernootje
Vandaag om 15:14:06
US Sandtower in messing Spoor-0 door FritsT
Vandaag om 14:07:58
Swalbenburg, N modulebaan door NS264
Vandaag om 14:01:11
Ervaringen met veilingsites enzo (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc). door bellejt
Vandaag om 13:43:46
Locverlichting dmv micro-LEDS door Bahn-AG
Vandaag om 13:33:07

Auteur Topic: LS models ICR  (gelezen 350720 keer)

Chris

• Offline Offline
    • Het Groterdam Project
Re: LS models ICR
« Reactie #300 Gepost op: 21 June 2008, 21:26:41 »
Manuel

Ik weet (ja dat weet ik) dat veel winkeliers veel gebruikers hier als zeikerds bestempelen.
En 9 van de 10 keer geef ik ze gelijk. We kunnen wat afzeiken met zijn 4000 den.......  ;D

Echter nu niet.  :-|
En inderdaad, voortaan pak ik elke doos uit.
« Laatst bewerkt op: 21 June 2008, 21:28:36 door Chris van Diesen »

manuelspot

• Gast
« Reactie #301 Gepost op: 21 June 2008, 21:28:12 »
Ik haal hier in de winkel standaard elke trein voor de klant uit de doos. zodat ik weet en de klant weet wat die mee naar huis neemt.

Manuel

Floris Dilz

• Nervensäge.
  • Offline Offline
    • belse roestkraam
« Reactie #302 Gepost op: 21 June 2008, 21:31:29 »
even over de vergelijking met de 2400: haal eens een 2400 uit elkaar en een ICR-bak, kijk eens waar meer werk in zit. Zo'n ICR heeft dan wel geen motor, maar motor en tandwielen zijn standaard-delen die helemaal zo duur niet zijn en die niet speciaal ontwikkeld hoeven te worden. Een ICR-rijtuig heeft bijna geen standaardonderdelen, een knap ingewikkeld interieur, meer spuitgangen, nog een bedrukt binnenwandje in de A en BKD, dat kost gewoon domweg een hoop geld om te maken. Als je uit de bak losse onderdelen een 2400 of een ICR-rijtuig moet bouwen weet ik wel welke dr eerder klaar is...

Chris

• Offline Offline
    • Het Groterdam Project
« Reactie #303 Gepost op: 21 June 2008, 21:34:29 »
Mee eens, ik roep ook nergens dat ze TE duur zijn.  ;)
Nee, voor het werk wat er in zit, erg schappelijk.

Remco.

• Offline Offline
« Reactie #304 Gepost op: 21 June 2008, 21:39:36 »
Floris neem je dan ook even de ets apparatuur voor de print en het soldeerstation wat de print in elkaar zet mee, een SMD soldeer station voor smd componenten ? De motor valt ook niet zo uit de machine in elkaar. Het in elkaar zetten van een ICR vraagt niet heel veel van de spier tussen de oren, apparatuur bedienen die al die ongein aan elkaar solderen bijv. iets meer. Er is voor een loc wat meer apparatuur nodig om alle onderdelen te produceren dan voor een rijtuig en die kosten moeten wij ook allemaal ophoesten.

Dus inderdaad sommige dingen zijn arbeidsintensiever bij de opbouw van een ICR maar een loc heeft ook zijn punten. Derhalve denk ik dat de enige reden dat een loc minder zou kosten qua productie de schaalgrootte is al zal die in deze wel redelijk gelijk zijn of zelfs in het voordeel van de ICR. Want iedereen heeft in principe 1 2400, mischien 2 maar gemiddeld zitten we denk ik op zeker 2 tot 4 ICR's pp.

ZwolsBas

• Offline Offline
  • NL/NS vanaf 1945
« Reactie #305 Gepost op: 21 June 2008, 21:40:55 »
Bij rijtuigen heb je andere voordelen en nadelen.

Die icr B en A zijn toch gelijk aan elkaar van vorm ?
De ramen enzo?
Dat scheelt een hoop kosten.
Een BKD is een totaal andere rijtuig en moet er dus een andere mal voor gemaakt worden.
Zijn de beneluxen gelijk aan de blauw gele? of zitten daar verschillen in de mal?

Een fleischmann sprinter is ook op die manier gemaakt bak A en B zijn precies het zelfde en heeft flm voor gekozen om losse dakjes te nemen zodat je alleen dat hoeft aan te passen.

Treinen Vissen Katten Liefhebber, bouw modelbaan op zolder gestart, nu nog 3 plaatsnamen verzinnen, help je mee?

manuelspot

• Gast
« Reactie #306 Gepost op: 21 June 2008, 21:44:35 »
Bij de sprinter zijn zelfs de daken universeel.

Manuel

Chris

• Offline Offline
    • Het Groterdam Project
« Reactie #307 Gepost op: 21 June 2008, 21:49:02 »
Maar goed, laten we bij de feiten blijven en niet wegneuzelen in kostenverhaaltjes....

GerritM

• Offline Offline
« Reactie #308 Gepost op: 21 June 2008, 21:51:15 »
Floris neem je dan ook even de ets apparatuur voor de print en het soldeerstation wat de print in elkaar zet mee, een SMD soldeer station voor smd componenten ? De motor valt ook niet zo uit de machine in elkaar. Het in elkaar zetten van een ICR vraagt niet heel veel van de spier tussen de oren, apparatuur bedienen die al die ongein aan elkaar solderen bijv. iets meer. Er is voor een loc wat meer apparatuur nodig om alle onderdelen te produceren dan voor een rijtuig en die kosten moeten wij ook allemaal ophoesten.

Je hebt je kennelijk nooit verdiept in de professionele fabricage en het bestuken van printplaten, dit zij misschien wel de goedkoopste onderdelen in zo'n loc.

Groet Gerrit
H0, 2-rail DCC, Lenz

vervallen

• de LAATSTE loodjes!
  • Offline Offline
« Reactie #309 Gepost op: 21 June 2008, 21:53:24 »
@eerder bericht van mij

Ik heb het ook niet over zeikerds, maar over degene die overal wat commentaar op hebben.
Dat Chris en waarschijnlijk ook anderen een beroerde afwerking hebben ontvangen, is heel jammer maar ik denk ook dat dit door LSM maar zelf moet worden opgelost en natuurlijk kosteloos worden omgeruild. Een voorbeeld vindt ik ARTITEC hoewel die ook over de impact van de beruchte strepen op de daken niet goed hebben nagedacht, helaas is een dakmatrijs van DEZE vorm niet zomaar te veranderen.

Toch ben ik blij dat er steeds weer [goede] NS modellen worden geleverd, hoewel dit mijn tijdperk niet is.

Succes en sans rancune, hoop ik,
Frederico

Northlander1983

• Gast
« Reactie #310 Gepost op: 21 June 2008, 22:15:06 »
Ieder van ons heeft lang moeten wachten op de ICR-modellen van LS models. Ik smul dan ook van de verschillende reacties op dit forum :) ;).

Een tip aan iedereen (ongeacht fabrikant) bekijk je modellen nauwkeurig voor je ze koopt. Dit wordt niet altijd door de verkoper/winkelier gewaardeerd en indien er iets niet aan orde is op prijs gesteld, maar ik ben van mening dat we alle hard voor de centen moeten werken en bij deze grote uitgaven waar voor ons geld willen krijgen.

Uiteraard moet LS met een correcte oplossing komen om de gedupeerde schadeloos te stellen, alleen dan kunnen ze hun opgebouwde naam hoog houden.

Samenvattend zijn het toch, ondanks alles hele, mooie modellen geworden en mag het steeds herhalen van de minpunten nu wel ophouden, het is nu bekend....

R!ck

« Laatst bewerkt op: 21 June 2008, 22:24:19 door Northlander »

DB143

• Offline Offline
  • DIKKE ZEEMEEUW
« Reactie #311 Gepost op: 21 June 2008, 22:33:08 »
@ Chris, jammer dat je rijtuigen slecht zijn gespoten. Ik denk niet dat de hele serie zo is, ik heb hier de 6 benelux rijtuigen en deze zijn helemaal goed.Ik mag hopen dat je ze bij LSM kunt ruilen, want dit is slechte reclame.En wat de rijeigenschappen aangaat, ik vindt de rijtuigen toch wel aan de lichte kant wat gewicht betreft. ik kan er niet meer dan 150 gram van maken.Een vergelijkbaar Roco rijtuig is toch al snel 180/190 gram.Ik zou zeggen als je de rijtuigen 30/40 gram verzwaard dat dit de rijeigenschappen een stuk verbeterd.

Peter Korsten

• Offline Offline
« Reactie #312 Gepost op: 21 June 2008, 22:35:22 »
Moeten we niet blij zijn dat er zulke modellen komen. Blijkbaar hadden de grote merken Fleeschamn en Merklien geen interesse in deze mooie dingen.

Dat heeft te maken met de reputatie van LS Models (en Artitec), de prijs die gevraagd wordt voor een model en de hogere verwachtingen die modelspoorders tegenwoordig aan een model stellen. Vroeger kon je nog een rood stuk plastic voor interieur laten doorgaan; tegenwoordig willen we de juiste kleur voor stoelen, binnenwanden en deuren.

- Peter
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** 40

Floris Dilz

• Nervensäge.
  • Offline Offline
    • belse roestkraam
« Reactie #313 Gepost op: 21 June 2008, 22:45:15 »
Gewicht maakt in principe niet eens zo veel uit voor de loopeigenschappen als de koppelmechaniekjes en draaistellen maar soepel genoeg bewegen. Bij een zwaarder rijtuig mag het allemaal wat stugger gaan, alleen trekt je loc er dan minder. Om mn stoomlocs met 2 aangedreven assen en zonder bandjes toch nog een leuk treintje te laten trekken houd ik mn  rijtuigen licht, maar die rijden er niks minder om.

@Remco: eigenlijk valt de motor juist wel uit de machine in elkaar, das een standaard-onderdeel dat niet speciaal ontwikkeld hoeft te worden dus (bij benadering) tellen alleen de productiekosten, die vallen wel een eind mee, want de motortjes worden machinaal gemaakt. Electromotortjes zijn niet zo duur.
Wat de prints betreft, zie gerrit... Blijven er nog wat draadjes over van print naar draaistellen en zo, nouja, das te overzien.

Ivo tB

• Offline Offline
« Reactie #314 Gepost op: 22 June 2008, 00:04:15 »
Bij rijtuigen heb je andere voordelen en nadelen.

Die icr B en A zijn toch gelijk aan elkaar van vorm ?
De ramen enzo?
Dat scheelt een hoop kosten.
Een BKD is een totaal andere rijtuig en moet er dus een andere mal voor gemaakt worden.
Zijn de beneluxen gelijk aan de blauw gele? of zitten daar verschillen in de mal?

Bas,

LS models heeft zowel voor de A, de B en de BKD een aparte mal moeten maken. De raamindeling is misschien wel gelijk van de A en de B, maar de daken zijn dat niet. En dat heeft LS models dus keurig gedaan. Verder zijn er meer verschillen, die keurig zijn verwerkt. De benelux en de blauw gele kunnen volgens mij wel uit dezelfde mal. De AB benelux is gewoon de mal van een B. De AB heeft wel weer een afwijkend interieur en ja hoor dat heeft LS goed nagemaakt. Dus het model is buitengewoon goed. Daarom is het een beetje jammer dat de afwerking net niet goed genoeg is.

mvg,
Ivo
mvg,
Ivo

*