Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door tothebeach
Vandaag om 15:04:16
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Lobomotion69
Vandaag om 14:45:44
US Sandtower in messing Spoor-0 door FritsT
Vandaag om 14:07:58
Spoor- en tramweg parafernalia door Rob Ellerman
Vandaag om 14:05:02
Swalbenburg, N modulebaan door NS264
Vandaag om 14:01:11
Yet Another Servo Decoder door AP3737
Vandaag om 13:54:31
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door puntenglijder
Vandaag om 13:53:03
Raadplaatje door Nohome
Vandaag om 13:47:18
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door puntenglijder
Vandaag om 13:47:06
Ervaringen met veilingsites enzo (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc). door bellejt
Vandaag om 13:43:46
De Projecten van RetroJack door NS264
Vandaag om 13:39:13
Klein baantje 1200x1200mm door Prutsert
Vandaag om 13:36:59
Locverlichting dmv micro-LEDS door Bahn-AG
Vandaag om 13:33:07
Acherntal H0. (TP III/TP IV) door NS264
Vandaag om 13:28:45
Arlbergbahn.. ? door Benelux795
Vandaag om 13:24:23
Station Roodeschool door Torikoos
Vandaag om 13:23:26
digitaal veranderd in 15 jaar door Henk G
Vandaag om 13:10:27
Een nieuw begin door dreezy
Vandaag om 13:02:35
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door tijgernootje
Vandaag om 13:00:44
Harzwald Hafen Bahn (spoor 0) door tijgernootje
Vandaag om 12:55:16
Göhrener Viaduct door MaraNCS
Vandaag om 12:00:19
Piko 2025 door Sicco Dierdorp
Vandaag om 11:50:21
Aachenau West door Eric v C
Vandaag om 11:39:38
BR-18.6 Schaal-0. door Frits C
Vandaag om 11:13:19
Ronald doet de Fork Challenge! door MaraNCS
Vandaag om 11:04:36
Spoorwegmuseum krimpt collectie in door thevandijks
Vandaag om 10:38:13
LTM 51 Garratt op basis van Harry Kaffa† ets door orientexpress
Vandaag om 07:58:41
Brawa goederenwagen Kassel ( Cassel ) h0 door hervé
Vandaag om 01:26:30
Bezetmelder brug in rolbrug blijft actief als rolbrug gestopt is door Karst Drenth
18 July 2025, 22:55:21
Mooi weer om buiten te spelen door sncf231e
18 July 2025, 21:43:07

Auteur Topic: LS models ICR  (gelezen 350635 keer)

kar

• Offline Offline
Re: LS models ICR
« Reactie #285 Gepost op: 21 June 2008, 15:44:58 »
Het spuitwerk van mijn Benelux is van gelijke kwaliteit van mijn buurland rijtuigen. Chris heeft hiermee echt pech
Ik kan dit alleen maar beamen: vandaag mijn exemplaren opgehaald en de rand loopt keurig en strak door. Enige storende factor is de 2 ipv 1, voor de rest dik tevreden! Lang gewacht, toch gekregen  :D, nou ja, tegen betaling  :-X.

Nu wordt het tijd voor beheersing: als je ziet hoeveel versies er nog van ICR zijn aangekondigd...

Henk
Henk | H0 | Rocoline | Z21 icm X16 melders en signal/switch decoders | OC32 icm servo's | iTrain 5.1 icm MacBook Air M4

Ivo tB

• Offline Offline
« Reactie #286 Gepost op: 21 June 2008, 15:48:04 »
Citaat

Nog een klein vraagje van uw klinknagelteller  :D: hoort er in het toiletraam bovenin niet een dwarsspijltje?

Citaat

Foutje: de benelux heeft het dwarsspijltje niet en de buurland wel en zo ook in model. Mijn blauwe hebben wel een spijltje, dus complimenten voor LS.

@mispoes,

Volgens mij is er pas één BKD uitgebracht. De A, B, AB en BKD van de Benelux hebben alle 4 een verschillend interieur en ook is de dakopbouw van de A anders, zoals het hoort.

@Overlast,

Heb je nog meer tips voor de verschillende apparaten op de bodem? Of is dit het enige wat je tot nu toe hebt gevonden?

mvg,
Ivo
« Laatst bewerkt op: 21 June 2008, 15:53:10 door Ivo tB »
mvg,
Ivo

*

Dennis

• Gast
« Reactie #287 Gepost op: 21 June 2008, 16:03:01 »
Wat zal Marktplaats straks volstaan met Marklin modellen ;D  ;D

Iemand die nog een bkd wil verkopen???
Ik heb nog een stammetje marklin`s uit een erfenis, maar dat van voor de bkd tijd ;D

Gr,
Dennis

Menno 1846

• NS Tp3B/C- heden
  • Offline Offline
  • Frl
    • Frieslandrail
« Reactie #288 Gepost op: 21 June 2008, 17:18:27 »
Ziet dr allemaal weer strak uit!!
Greetz:Menno
There's a plan in everything, kid, and I love it when a plan comes together!

vervallen

• de LAATSTE loodjes!
  • Offline Offline
« Reactie #289 Gepost op: 21 June 2008, 17:25:34 »
@ allen

Zie je, het gaat alweer dezelfde kant uit als die ARTITEC Plan E'tjes. Zelfde prijs een hoop gezever, het is ook nooit goed......

Moeten we niet blij zijn dat er zulke modellen komen. Blijkbaar hadden de grote merken Fleeschamn en Merklien geen interesse in deze mooie dingen.

TIP voor IEDEREEN:
1     gewoon genieten van wat er is, wat er komt en/of wat er wellicht (n)ooit nog kan komen !
2     kan je het beter, doe het dan, zie het prachtige plan U verhaal
3     gewoon NIET kopen
4     overstappen op een andere hobby

zever ze,
Frederico

Overlast

• Offline Offline
  • Wij vragen u begrip voor de overlast
« Reactie #290 Gepost op: 21 June 2008, 17:59:39 »
Ivo, ik ben wat dieper in de apparatenmaterie gedoken, en ben erachter gekomen dat de grote kast die ik verplaatst heb, bij de Beneluxrijtuigen van een ander en groter type is dan die van de 'gewone' IC-rijtuigen. Het type dat onder de LSM-rijtuigen zit, is van het Beneluxtype zodat deze dus niet onder de 'gewone' IC rijtuigen hoort. Overigens is de rest voor zover ik weet wel goed weergegeven.

Heb ook tekeningen en foto's van de ICM (Koploper) vergeleken met het Limamodel hiervan, en kwam erachter dat Lima de apparatenkasten van ICR-rijtuigen onder het middenrijtuig van de ICM geplaatst heeft (wat dus niet klopt).

Maarten
NS 1968 - 1986, H0, gelijkstroom

Arnold

• Offline Offline
« Reactie #291 Gepost op: 21 June 2008, 18:04:30 »
Frederico,

los van alle complimenten en constateringen van mij zijn er een aantal zaken die niet hadden gehoeven en die het merk LSM een deuk opleveren.  Dat is jammer vooral als je weet wat het merk aankondigt en velen onder ons en ik in bestelling hebben staan. Het uitkomen van een produkt van LSM is (voor mij) net zoiets als de spanning voor een voetbalwedstrijd en als je dan uiteindelijk (wat) teleurgesteld bent is dat vervelend. Maar een kwaliteit van een produkt in de vorm van een rijtuig kun je bijsturen. Dat gaat op het veld wat minder.

o ja ik ga vanavond nog maar eens genieten van de rijtuigen.

Groet, Arnold

stig

• Offline Offline
« Reactie #292 Gepost op: 21 June 2008, 18:49:08 »
Moeten we niet blij zijn dat er zulke modellen komen. Blijkbaar hadden de grote merken Fleeschamn en Merklien geen interesse in deze mooie dingen.

Oh ja, maar dat wil niet zeggen dat je alles maar klakkeloos moet aannemen. Dat lijken wel DDR praktijken. "Wees blij dat je een auto kunt kopen..." Hoewel liever die met de ster op de motorkap...
Als je de lat op de grond legt, is veel een verademing... (Grunberg VK 20-05-2011)

Chris

• Offline Offline
    • Het Groterdam Project
« Reactie #293 Gepost op: 21 June 2008, 20:34:44 »
@ allen

Zie je, het gaat alweer dezelfde kant uit als die ARTITEC Plan E'tjes. Zelfde prijs een hoop gezever, het is ook nooit goed......

Frederico

Onzin.
De kwaliteit is beneden peil, en dat mag gezegd worden. Gelukkig schijn ik de enige met ondermaatse rijtuigen te zijn,.
Omruilen bij MTE zit er niet in, de boel is uitverkocht....
Terugbrengen doe ik ook niet, ik moet ze gewoon hebben, en ze zijn veel beter dan de Lima en de Marklin's. (Sterker, daar kan je ze niet eens mee vergelijken)

Dus pluim voor het uitbrengen, geen punten voor het lakwerk.

Kwestie van er bovenop zitten, want ze kunnen het wel.

« Laatst bewerkt op: 22 June 2008, 01:56:13 door Chris van Diesen »

Arnold

• Offline Offline
« Reactie #294 Gepost op: 21 June 2008, 20:56:41 »
Mijn ontsporingen zijn verholpen. Rijtuigen gesloopt en schuurpapier gepakt. Er zat een kleine ophoging en onrechtmatigheid. Die zijn nu weg en e.a. loopt goed.  Kost je dus wel weer een remleiding.

LSM zet de onderdelenservice maar klaar.

Julius heeft  van de oorzaak een pracht foto!

« Laatst bewerkt op: 21 June 2008, 21:02:36 door Arnold »

Remco.

• Offline Offline
« Reactie #295 Gepost op: 21 June 2008, 21:05:22 »
Onzin.
De kwaliteit is beneden peil, en dat mag gezegd worden. Gelukkig schijn ik de enige met ondermaatse rijtuigen te zijn, dus ik ben benieuwd of er nog een nette reactie komt van LSModels richting mij. (zelf ook een mailtje geschreven)

Omruilen bij MTE zit er niet in, de boel is uitverkocht....
Terugbrengen doe ik ook niet, ik moet ze gewoon hebben, en ze zijn veel beter dan de Lima en de Marklin's. (Sterker, daar kan je ze niet eens mee vergelijken)

Dus pluim voor het uitbrengen, geen punten voor het lakwerk.

Kwestie van er bovenop zitten, want ze kunnen het wel.

Nou ja Chris wees niet getreurd ik heb ook een best foutje op mijn 1e klasse rijtuig zitten:

Deze maar eens ruilen denk ik :) En voor iedereen die roept "Het is ook nooit goed" ik weet het niet hoor maar er  het is maar een 'simpel' rijtuig wat even tussen de 45 en 50 euro kost !!!!! waar gewoon overduidelijk verffouten gemaakt zijn dat moeten we accepteren. Ik vind dat de prijs van de rijtuig je recht geeft op een nettere spuitbeurt als dit. Kijk als er nou bijvoorbeeld iets niet helemaal klopt met het grote voorbeeld, bijvoorbeeld verkeerd raampje ofzo dan zeg ik ok prima hoort erbij. Maar ze horen toch blauw met geel of rood/geel te zijn en dat vind de fabrikant ook. Nou ja dan wil ik ook graag dat het goed gebeurt.

Even voor de mindset je kunt voor 95 euro een bijzonder mooie loc kopen ( de 2400 ) en dan vind ik 45 a 50 euro best veel voor 1 rijtuig en dat is in mijn geval gewoon een beste uitgave. Ik ga ook niet voor niets niet meer als 4 van deze rijtuigen aanschaffen in totaal. Ik wil nog een deel van mijn hobby budget aan andere modellen spenderen.

manuelspot

• Gast
« Reactie #296 Gepost op: 21 June 2008, 21:13:26 »
Haha wat wordt er weer lekker gezeikt over de ICR rijtuigen. Ik moet zeggen ik heb met de rijtuigen hier weinig problemen. Er is zijn maar een paar dingen die ik mis op de rijtuigen.
Wat ik onder ander mis zijn de kunstwerken op de wanden binnenin  :P
Maar vind ze buitengewoon prachtig.

Manuel

Olaf

• Offline Offline
« Reactie #297 Gepost op: 21 June 2008, 21:16:13 »
De eerste is het feit dat de bovenste gele bies op alle rijtuigen 0,5mm te hoog zit.
Gelukkig iemand die het met mijn vermoeden op bladzijden 2 en 3 van dit draadje eens is ;)
Had die streep op de juiste hoogte gezeten, dan was dat gedonder met gele verf in het rooster er ook niet geweest.
Meer NS in spoor 1!

Chris

• Offline Offline
    • Het Groterdam Project
« Reactie #298 Gepost op: 21 June 2008, 21:18:15 »
Manuel

De term zeiken is in deze draad beslist niet aan de orde.
Ik zeik niet, ik heb 4 rijtuigen van 44 euro per stuk die belabberd zijn gespoten.
Geen enkele winkelier kan dat goed praten na het zien van de foto's op mijn site.
Dus geen gezeik of onruststokerij, dit is gewoon jammer.

Ik nam LSModels producten altijd zo mee uit de winkel zonder controles.
DAT doen we dus nooit meer.
« Laatst bewerkt op: 21 June 2008, 21:24:01 door Chris van Diesen »

manuelspot

• Gast
« Reactie #299 Gepost op: 21 June 2008, 21:24:06 »
Mischien dat zeiken ook niet helemaal de juiste term is. Maar het is inderdaad zonde dat er best veel rijtuigen fouten hebben.  :(
Volgende keer gewoon goed uitkijken wat je koopt bij LSM.

Manuel