Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Project seaside Germany door Ronald Halma
Vandaag om 17:10:54
Modelspoorbaan van Einte door basjuh1981
Vandaag om 17:09:35
Piko NS 5/600 Hippel 2025 door henk
Vandaag om 17:08:44
Mijn eerste baan, Hexental in ho. 380x 120cm door Paul1969
Vandaag om 17:07:58
zoeken waar een draad zit op de baan door Klaas Zondervan
Vandaag om 17:05:00
Die Sauerlandbahn - Tijdperk III door Paul1969
Vandaag om 17:03:09
Blokken, isoleren en bezetmelders. Help! door phdirk
Vandaag om 16:59:24
Spoorwegmuseum krimpt collectie in door Ben
Vandaag om 16:57:30
Het bouwen van een Philotrain 2400 kit door Pauldg
Vandaag om 16:50:28
NS motorpost in h0 van Piko.. ? door Arjan6511
Vandaag om 16:22:28
Show je realistische treinsamenstelling door 1200blauw
Vandaag om 16:12:37
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Martijn193
Vandaag om 16:00:35
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 15:56:10
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2 door Ronald Halma
Vandaag om 15:55:04
Tankinstallaties voor dieseltreinen door j.ossebaar
Vandaag om 15:24:25
Leubachtalbahn door einte
Vandaag om 14:16:27
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
Vandaag om 13:29:43
De projecten van Ruben (NL H0) door NS264
Vandaag om 13:27:06
Bouwbeschrijving mat' 36 ElD-4 van MK-Modelbouwstudio's door Rob Bennis
Vandaag om 13:03:08
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door puntenglijder
Vandaag om 12:57:57
Da's Daz 2 door Huup
Vandaag om 12:56:52
Kato ETA 515 door Quinzeedied
Vandaag om 12:46:26
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door basjuh1981
Vandaag om 12:17:38
C12c rijtuig door maartenvdb
Vandaag om 11:59:19
BNLS modulebaan: Werkspoor-Kathedraal 3.5 door NS264
Vandaag om 11:55:45
Mijnbouw Indonesië door NS264
Vandaag om 11:50:15
Project X...... door Met een sik
Vandaag om 11:00:59
Tram reageert niet door Luc2000
Vandaag om 11:00:27
Overstap naar HTM door Jan Bennink
Vandaag om 09:58:42
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Hans Reints
Vandaag om 09:51:03
  

Auteur Topic: LS models ICR  (gelezen 360875 keer)

stig

  • Offline Offline
  • Berichten: 10080
Re: LS models ICR
« Reactie #255 Gepost op: 21 June 2008, 02:45:17 »
Euhm... Als ik dat als zelfspuitert zou maken, gaat ie echt weer in de alcohol... Het is bijna gruwelijk.
Veel plezier d'r mee...
« Laatst bewerkt op: 21 June 2008, 09:31:53 door Chris van Diesen »
Als je de lat op de grond legt, is veel een verademing... (Grunberg VK 20-05-2011)

Esperopt

  • Offline Offline
  • Berichten: 2226
  • Sic gorgiamus allos subjectatos nunc
Re: LS models ICR
« Reactie #256 Gepost op: 21 June 2008, 04:19:43 »
Heb het verslag van Chris gelezen. Ben er eigenlijk wel een beetje van geschrokken. Maar ik ga morgen direct m'n eigen 6 beneluxen inspecteren. Als ze er net zo uitzien gaan ze direct retour winkel. Verneuk de massa, grijp de kassa. Zo werkt het natuurlijk niet.

genincr

  • Gast
Re: LS models ICR
« Reactie #257 Gepost op: 21 June 2008, 06:13:37 »
Vernomen van kennis uit Nederland. Hij was niet tevreden en ging terug naar de winkel; hij kreeg zijn geld terug van de winkelier.
Vervangende exemplaren waren er niet en er zijn genoeg liefhebbers voor......

sneek

  • Offline Offline
  • Berichten: 3871
  • Modelleisenbahner mit Volldampf
Re: LS models ICR
« Reactie #258 Gepost op: 21 June 2008, 07:41:07 »
Op de wielassen zijn zelfs de schijfremmen nagebootst, dat is klasse. Maar blijft het dan mogelijk stroomafnemers voor verlichting te plaatsen, of loopt dit net als bij Roco via messing aspotten?

Wim
Deutsche Bundesbahn epoche 3 is favoriet, maar ook die goeie ouwe NS vergeet ik niet!

(Be)schrijver van spoorhistorie

Sven Kerkvliet

  • Gast
Re: LS models ICR
« Reactie #259 Gepost op: 21 June 2008, 08:28:05 »
Á propos wielassen:

Ik ben benieuwd naar de loopeigenschappen van deze lichting LSM rijtuigen:

Bouwtechnisch gezien komen de draaistellen overeen met die van de onlangs door LSM uitgebrachte Corail-rijtuigen.
Van de drie door mij aangeschafte exemplaren loopt er maar één trillingsvrij. De anderen hebben "slagen" in de wielen/assen en de uiteinden van de wielassen zitten te ruim in de (metalen/ messing?) aspotten zodat ze te veel speling hebben en het draaistel onrustig loopt; dit laatste net alsof de boel door jarenlang te hebben gereden is uitgesleten.

Ik hoop voor jullie écht dat het bij de ICR-rijtuigen beter voor mekaar is dan bij mijn rijtuigen!

Helaas heb ik momenteel -door inmiddels reeds opgedane ervaringen met andere modellen- geen hoge verwachtigingen van de "nazorg" van LSM.
Op door mijn dealer of door mijzelf verstuurde emails  (vragen, maar óók bestellingen van reserve-onderdelen) wordt gewoonweg niet gereageerd...
Wellicht bestrijkt het nobele streven dat men bij LSM had om het beter te willen doen dan de gevestigde orde een heel andere gebied dan dat ik in gedachten had...

Toch jammer, want de intentie om mooie modellen te maken is er geloof ik weldegelijk...Het zijn nu nog de kleine dingen die de aandacht verdienen.
Komop LSM, wordt eens wakker !!!

Groet,

Sven 

Remco.

  • Offline Offline
  • Berichten: 6325
Re: LS models ICR
« Reactie #260 Gepost op: 21 June 2008, 08:53:30 »
Jemig ik zat het verslag van Chris te lezen en dacht ook even van  :o maar goed ik ben in ieder geval blij dat de binnenland modellen op zich wel goed zijn en niet de grove fouten hebben die aan de benelux modellen zitten. Ik heb alleen interesse in de binnenland rijtuigen.

Maar kan iemand mij vertellen, van de beneluxrijtuigen was het me wel duidelijk, maar de binnenland modellen, komt daar ook een 2e productierun voor na de zomer ? Zo ja dan wacht ik denk ik met aanschaffen tot dan, dan zal alles wel verholpen zijn.

Gooierhaven

  • Offline Offline
  • Berichten: 322
Re: LS models ICR
« Reactie #261 Gepost op: 21 June 2008, 09:15:24 »
Hoewel ik niet geïnteresseerd ben in deze rijtuigen, volg ik dit draadje met stijgende verbazing.
Rijeigenschappen en uiterlijk lijken mij toch vele malen belangrijker dan een gedetailleerd interieur. Of staan ze bij iedereen gedemonteerd in een vitrine?

Jan

Deetrein

  • Offline Offline
  • Berichten: 1662
Re: LS models ICR
« Reactie #262 Gepost op: 21 June 2008, 09:28:31 »
Ja Jan,

als je verlichting aan gaat brengen ben je blij met een interieur i.p.v. een kale bak.
Verder vind ik 1 : 87 rijtuigen inderdaad prachtig voor de vitrine.
Om mee te rijden vind ik een stammetje 1 : 100 minder erg. (went snel)
Foto's van echte treinen zijn ook meestal ingezoomd, zodat de rijtuigen korter lijken  ;)

Erich

p.s. dit is een smoesje voor mezelf om niet over te gaan op 1 : 87, ik heb nl. al zoveel 1 : 100 rijtuigen
Geen beter weer dan de brandweer
mijn foto's: https://www.flickr.com/photos/42964111@N07/albums

Peter Korsten

  • Offline Offline
  • Berichten: 8570
Re: LS models ICR
« Reactie #263 Gepost op: 21 June 2008, 09:44:36 »
Interessant om dit draadje te blijven volgen en te zien of LS Models met een reactie komt voordat de ICRm op de markt komt. Want voor €44 mag je beter verwachten en zowel de buurland als de Benelux ICR's hebben problemen met het spuitwerk, de ene wat meer dan de andere.

- Peter
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** 40

NS 1100

  • Offline Offline
  • Berichten: 1486
Re: LS models ICR
« Reactie #264 Gepost op: 21 June 2008, 10:29:00 »
De binnenlandse buurlandrijtuigen (:P) zien er in feite prima uit. Mocht je ICR willen aanschaffen, dan raad ik je aan om de geel/blauwe rijtuigen nu te kopen. Op dit moment zijn ze nog goed leverbaar.

De spuitproblemen zijn echt storend bij de Beneluxrijtuigen. Aangezien deze toch uitverkocht zijn, moet je wachten tot het najaar en er voor duimen dat die productierun wel in orde is.

Ik weet dat Alain Jennes van LSM hier meeleest, dus Alain: haal die spuitfoutjes er uit! :)

Lars Smelter

  • Offline Offline
  • Berichten: 999
Re: LS models ICR
« Reactie #265 Gepost op: 21 June 2008, 10:43:32 »
Net het verslag van Chris gelezen. Zijn mooie rijtuigen geworden, alleen jammer van het spuitwerk van de bovenste gele band... Hopelijk is de volgende serie wel in orde. De binnenlandse ziet er daarentegen pikobello uit
Nederlands, 2004 - 2008
Raadplaat: 12x

Remco.

  • Offline Offline
  • Berichten: 6325
Re: LS models ICR
« Reactie #266 Gepost op: 21 June 2008, 11:04:45 »
De binnenlandse modellen hebben inderdaad ook her en der wat probleempjes, ik heb er net 2 opgehaald en de eerste klasse wagon heeft sowieso een best foutje maar goed, ik heb er wel 2 dus dat scheelt weer en ze kostten me maar 9euro 50 dus ik klaag niet ;)

Felix

  • Offline Offline
  • Berichten: 735
  • Niet actieve gebruiker die soms nog wat meeleest.
Re: LS models ICR
« Reactie #267 Gepost op: 21 June 2008, 11:26:49 »
9 euro 50?

Remco.

  • Offline Offline
  • Berichten: 6325
Re: LS models ICR
« Reactie #268 Gepost op: 21 June 2008, 11:36:11 »
Ja en een aantal profi wissels die ik heb ingeruild ;) ik ga toch over op rocoline dus vandaar :) maar die wissels zijn toch over dus dan beter zo :)

Floris Dilz

  • Nervensäge.
  • Offline Offline
  • Berichten: 9890
    • belse roestkraam
Re: LS models ICR
« Reactie #269 Gepost op: 21 June 2008, 11:42:08 »
en wat is er mis met die eerste klasse-bak?
inderdaad zonde van t benelux-spuitwerk, als ik zo'n bak had ging er even wat kip-tape om te hele bak heen en wat nieuw grijs op het dak (met een druppeltje alu erdoor, dan krijg je die typische glimpuntjes in de oude NS-daklak.)