Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Veevervoer ss/ ns door Edwin2121992
10 September 2025, 23:52:59
Modelspoorbaan van Einte door Wim Vink
10 September 2025, 23:36:09
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door MichielB
10 September 2025, 23:16:30
tandwiel lux modellbau door Olav
10 September 2025, 22:59:14
Rookgenerator wil niet werken, van piko 50652 = BR 93 in Rocrail door MOVisser
10 September 2025, 22:56:39
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
10 September 2025, 22:51:19
Module vliegveld Jan van Mourik door MOVisser
10 September 2025, 22:47:52
Raadplaatje door Keska
10 September 2025, 22:47:34
BNLS-Werkspoor - Railhopper SM90 door Joz
10 September 2025, 22:46:29
Mijnbouw Indonesië door MOVisser
10 September 2025, 22:26:28
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
10 September 2025, 21:42:40
PWM regelaar Kato 22018 sx standaard controller door Pollux
10 September 2025, 21:36:30
Rondje door Lissabon met Lijn 28 door Peter Soonius
10 September 2025, 21:32:12
Tandwiel 13 tands tbv aandrijfasje door Hasenwald
10 September 2025, 19:28:42
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door VAM65
10 September 2025, 19:18:35
Koppelingsmechanisme klemt? door Robert vh Prutsert
10 September 2025, 19:12:10
Scandinavië-IG: Skandinavisk bangården. Voor op Scandinavië gerichte spoorzaken door Loki
10 September 2025, 19:06:47
Z21 en het programeren met de Z21App. door Frank 123
10 September 2025, 19:03:41
Da's Daz 2 door NS264
10 September 2025, 18:37:27
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
10 September 2025, 18:32:58
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
10 September 2025, 18:29:04
Liliput Onderdeel NS 7851 stoomlok door Bas, Dordrecht
10 September 2025, 18:25:26
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door borotof
10 September 2025, 17:47:49
19 Toen door ES44C4
10 September 2025, 17:20:58
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Ben
10 September 2025, 17:03:11
Ovaalramer in messing. Schaal 0 door FritsT
10 September 2025, 16:57:23
De bouw van 'Ommelanden' (H0) door phdirk
10 September 2025, 15:57:32
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door MOVisser
10 September 2025, 15:03:22
BR-18.6 Schaal-0. door FritsT
10 September 2025, 14:26:11
Swalbenburg, N modulebaan door NS264
10 September 2025, 12:07:16
  

Auteur Topic: LS models ICR  (gelezen 355725 keer)

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 22559
Re: LS models ICR
« Reactie #660 Gepost op: 13 July 2008, 11:18:54 »
Daar heb je helemaal gelijk in Frank.
ik haal komende woensdag mijn 3 ICR rijtuigen op en dan nog op zoek naar een set waar ook een BKD rijtuig in zit.

groetjes edwin


Bel eens naar Meijer & Blessing. Die hadden vrijdag zelfs nog Benelux ICR staan, dus het zou zo maar kunnen dat ze ook nog een blauw-geel setje met BKD hebben.
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

edwin1974

  • Offline Offline
  • Berichten: 2031
  • Allegra" treinstel
Re: LS models ICR
« Reactie #661 Gepost op: 13 July 2008, 11:20:33 »
bedankt voor de tip Henk ik zal ze snel een s bellen .

groetjes edwin

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 22559
Re: LS models ICR
« Reactie #662 Gepost op: 13 July 2008, 21:39:50 »
Zo, eigenlijk ben ik morgen pas jarig, maar ik mocht vandaag dan toch mijn ICR-rijtuigen feestelijk in ontvangst nemen. Een complete stam ICR en zes keer de Benelux.  :-*

Verder mocht ik de hele dag ermee aan de gang op voorwaarde dat ik tussendoor mijn dochtertje even in het Spoorwegmuseum zou laten spelen. Dat moest dan maar.  ;D

Het voordeel van wachten is natuurlijk dat ik hier kon lezen hoe de rijtuigen aan te pakken. Heb ook al kunnen oefenen met mijn tweedeklasser met sluitverlichting. Ben begonnen met de ICR-stam. Alle kortkoppelmechanieken geprobeerd en eventueel met schuurpapier behandeld. Alle stabilisatorstangetjes afgelopen en waar nodig vastgezet. Ik weet nog niet wat ik met de opstaptreden ga doen: vastzetten of helemaal verwijderen.
En nu rijdt er een fraaie ICR over mijn baan. Geweldig dat die slanke rijtuigen er eindelijk in echt 1:87 zijn. Ben er erg blij mee.

Dat gezegd hebbende, is LSmodels toch mijn merk niet. Ik weet dat er mensen zijn die het geweldig vinden, maar ik vind het allemaal wat ver doorgedreven. Ik wil eigenlijk gewoon sluitverlichting kunnen inbouwen zonder dat de onderdelen me om de oren vliegen. Ik wil een draaistel kunnen afnemen zonder bang te zijn iets te beschadigen. En geheel los van de ver doorgedreven detaillering, gaat het natuurlijk niet aan dat rijtuigen van 45 euro pas inzetbaar zijn als je ze eerst uit elkaar hebt genomen en met schuurpapier en lijm hebt behandeld. De rijeigenschappen zijn behoorlijk, maar ook niet meer dan dat. Betrouwbaar trek-duw bedrijf met deze modellen? Ik moet het nog zien.

Maar, ik ben er dus erg blij mee.  :)
Moet die 1838 toch maar behoorlijke frontverlichting krijgen.
« Laatst bewerkt op: 13 July 2008, 21:48:59 door henk »
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Floris Dilz

  • Nervensäge.
  • Offline Offline
  • Berichten: 9889
    • belse roestkraam
Re: LS models ICR
« Reactie #663 Gepost op: 13 July 2008, 22:24:08 »
tja, voor die 45 euro kun je ook de marklins hebben, die blauw/groengele uh... dingen.

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 22559
Re: LS models ICR
« Reactie #664 Gepost op: 13 July 2008, 22:32:34 »
Eerlijk???
Had ik dat geweten.  ;D
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Esperopt

  • Offline Offline
  • Berichten: 2227
  • Sic gorgiamus allos subjectatos nunc
Re: LS models ICR
« Reactie #665 Gepost op: 14 July 2008, 00:05:50 »
Heb nu de 7 binnenlandse ICR rijtuigen uitgepakt. Afwerking is ok. Rijeigenschappen zijn bij enkele rijtuigen knudde. Zwabberen alle kanten op.
Maar toch even een proef gedaan met een 'trek-duw' combinatie over een roco-line wisselstraat (speciaal voor Arnold zonder koffiemolen  ;)):

http://nl.youtube.com/watch?v=WSitzMiT47o

De eerlijkheid gebied me te zeggen dat op een andere wisselstraat één van de middelste rijtuigen steevast met één draaistel op dezelfde plek ontspoort. Getrokken niet trouwens.

Nu ik de rijeigenschappen van de rijtuigen heb gezien hoop ik maar dat loc's van LSM beter rijden.

Gerard.

Huup

  • Offline Offline
  • Berichten: 8689
  • May your coffee kick in before reality does.
Re: LS models ICR
« Reactie #666 Gepost op: 14 July 2008, 02:01:33 »
Kan zijn dat, tja wat is het... er loopt op de voorste hoek van het draaistel een soort kabel of leiding omhoog. Kan dus zijn dat die net wat te lang is en blijft haken.
Enne, bij geduwd bedrijf door een wisselstraat kent meestal een snelhiedslimiet. Het is geen Märklin, he ;)

G/H

Esperopt

  • Offline Offline
  • Berichten: 2227
  • Sic gorgiamus allos subjectatos nunc
Re: LS models ICR
« Reactie #667 Gepost op: 14 July 2008, 02:36:02 »
Yep, het ging wat snel, maar het was dan ook een test. Het ontspoorde rijtuig bleef wel steeds netjes in het spoor, dus geen rondvliegende trapjes ed zoals ik enkele weken geleden mee maakte.

Voor de duidelijkheid, de trein pakt hier een overloopwissel en duikt daarna  direkt een R5 bocht in.

Gerard.
« Laatst bewerkt op: 14 July 2008, 02:48:31 door Esperopt »

Arnold

  • Offline Offline
  • Berichten: 1715
Re: LS models ICR
« Reactie #668 Gepost op: 14 July 2008, 06:34:28 »
Maar toch even een proef gedaan met een 'trek-duw' combinatie over een roco-line wisselstraat (speciaal voor Arnold zonder koffiemolen  ;)):

De eerlijkheid gebied me te zeggen dat op een andere wisselstraat één van de middelste rijtuigen steevast met één draaistel op dezelfde plek ontspoort. Getrokken niet trouwens.

Nu ik de rijeigenschappen van de rijtuigen heb gezien hoop ik maar dat loc's van LSM beter rijden.

Gerard.


Gerard, fijn dat je de koffiemolen in de kast hebt gelaten.  Dat ontsporen komt waarschijnlijk door de koppeling die blijft hangen. Haal het rijtuig van de rail, beweeg de koppeling langzaam en zonder druk of forceren  met je vingers heen en weer en kijken een of die blijft hangen.  Dan is het zaak om het rijtuig te openen, interieur eruit en even met een schuurpapiertje over de drie rondjes op de kopse kanten.  Met de nieuwe serie ICR heb ik geen problemen m.b.t. rijden.

Succes, Arnold

stig

  • Offline Offline
  • Berichten: 10080
Re: LS models ICR
« Reactie #669 Gepost op: 14 July 2008, 07:26:41 »
Henk, gefeliciteerd! 8) Morgen ben ik jarig, ben bang dat ik mijn eigen cadeautjes moet kopen... ;D (geeft niks, ben ik heel goed in...)
Als je de lat op de grond legt, is veel een verademing... (Grunberg VK 20-05-2011)

Mispoes

  • Huiskat van Benelux en vriend van de Biljettencentrale.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8995
  • Hengelooo 1:160
Re: LS models ICR
« Reactie #670 Gepost op: 14 July 2008, 08:18:49 »
Je weet maar nooit waar zo'n opmerking goed voor is...

voor hetzelfde geld arriveert er morgen zo maar een tweepersoonsbed aan de  :-X
Das Pausenbrot schmiert Westfalen mir.

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 22559
Re: LS models ICR
« Reactie #671 Gepost op: 14 July 2008, 09:22:21 »
Heb nu de 7 binnenlandse ICR rijtuigen uitgepakt. Afwerking is ok. Rijeigenschappen zijn bij enkele rijtuigen knudde. Zwabberen alle kanten op.

Volgens mij komt dat, omdat niet alle wielstellen even goed zijn in combinatie met een beetje wapperende draaistelophaning. Ik heb een paar rijtuigen die los rijdend zwabberen, maar zich in treinverband al een stuk beter gedragen. Eentje bleef waggelen als een dronken eend en maakte een piepend geluid dat met geen drup olie of lik vet was uit te bannen. Wielstellen vervangen door Lima wielstellen. Probleem opgelost.
Ik vind het typisch LSmodels. Mooie bronzen lagertjes die helaas zinloos zijn als de basis - een goed wielstel - niet klopt.
Het heeft ook eigenlijk weinig met de ver doorgevoerde detaillering te maken. Ik heb een paar ADE rijtuigen die nog veel meer details hebben en toch niet zo kwetsbaar zijn als deze ICR rijtuigen. Het heeft ook niks met die 45 euro te maken, daar heeft Floris gelijk in. Bij een rijtuig van 20 euro verwacht ik ook dat ze goed rijden zonder dat er een hele operatie aan vooraf moet gaan.

Maar, er rijdt nu een strakke ICR-trein over de baan. Waarvoor dank LSmodels, de hele familie, dit forum en mijn eigen zelfwerkzaamheid.  ;D
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Esperopt

  • Offline Offline
  • Berichten: 2227
  • Sic gorgiamus allos subjectatos nunc
Re: LS models ICR
« Reactie #672 Gepost op: 15 July 2008, 01:29:14 »

Gerard, fijn dat je de koffiemolen in de kast hebt gelaten.  Dat ontsporen komt waarschijnlijk door de koppeling die blijft hangen. Haal het rijtuig van de rail, beweeg de koppeling langzaam en zonder druk of forceren  met je vingers heen en weer en kijken een of die blijft hangen.  Dan is het zaak om het rijtuig te openen, interieur eruit en even met een schuurpapiertje over de drie rondjes op de kopse kanten.  Met de nieuwe serie ICR heb ik geen problemen m.b.t. rijden.

Succes, Arnold

OK, bedankt Arnold. Ga het dit weekend even proberen. Ondanks dat ik 's nachts wel tijd heb doe ik dit soort klusjes liever bij daglicht, voor het geval er iets wegschiet ofzo.

Gerard.

http://nl.youtube.com/watch?v=cfMI3-6KCek&feature=user
« Laatst bewerkt op: 15 July 2008, 02:45:40 door Esperopt »

Petertrein81

  • Offline Offline
  • Berichten: 2408
  • Taurus en Vectron fan!!
Re: LS models ICR
« Reactie #673 Gepost op: 15 July 2008, 09:38:45 »
Ik heb er 2 van de 4 die ik er had besteld (laten we hopen dat LSM een 2e serie maakt). Maar voor ik verder afwijk, ook ik heb geen problemen met het rijden van de LSM ICR rijtuigen. Die van mij rijden ook nog samen met een paar oude Plan W's van Roco die nog in lengteschaal 1:100 zijn. Maar zelfs deze combinatie geeft tot nu toe nog geen enkel probleem.

Groet Petertrein81,

Overlast

  • Offline Offline
  • Berichten: 2522
  • Wij vragen u begrip voor de overlast
Re: LS models ICR
« Reactie #674 Gepost op: 15 July 2008, 10:12:58 »
De ICR's van mij hebben nog geen c,m gereden, dus wat dat betreft heb ik geen problemen ;).

Overigens heb ik voor een plan W in lengte 1:87 al een goed idee om deze te kunnen maken op basis van een Roco plan W. Maar goed, ik heb veel ideeën en niet genoeg tijd om alles ook te kunnen uitvoeren :-|.

Maarten
NS 1968 - 1986, H0, gelijkstroom