Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door Joz
Vandaag om 14:26:56
Raadplaatje door ArjanB
Vandaag om 14:26:21
Draaischijf uit de 3D-printer en met Arduino besturing door Joz
Vandaag om 14:14:39
Noorwegen - interessante spoorzaken langs vakantieroute door Dion
Vandaag om 14:03:08
Fleischmania Nostalgia door hervé
Vandaag om 14:01:26
NS 1700 transfers door spoorzeven
Vandaag om 13:59:16
Defensie wil oude koplopers ombouwen tot hospitaaltrein door spoorzeven
Vandaag om 13:43:53
Roco 69139 NS Plan V SOUND AC door Rudy0907
Vandaag om 13:42:57
Sfeer op je modelbaan door Bouwer
Vandaag om 13:41:19
Centraal Zwitserland: Trein, tram, kabelbaan en gondels. door Hans van de Burgt
Vandaag om 13:35:45
Microstepper motoren voor armseinpalen door AP3737
Vandaag om 13:35:39
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Hans Reints
Vandaag om 13:27:51
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door thevandijks
Vandaag om 12:39:54
ongeremde Sikken/wagens in goederentreinen door j.ossebaar
Vandaag om 11:51:04
Pimpen Rivarossi DD-AR door Chiel
Vandaag om 11:49:12
Kreisbahn nach Bad Bimmelberg (0,42m2) door GD
Vandaag om 11:21:39
Camp 3 door GD
Vandaag om 11:19:31
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door 741230
Vandaag om 09:23:54
"moderne" kolenbakken en kolenwagens in Nederland. door ES44C4
Vandaag om 08:34:16
Swalbenburg, N modulebaan door NS264
19 July 2025, 23:46:32
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Wim Vink
19 July 2025, 23:46:05
Brawa goederenwagen Kassel ( Cassel ) h0 door hervé
19 July 2025, 23:10:30
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door 6martinus5
19 July 2025, 22:27:09
Spoor 1 nem of finescale door Wies
19 July 2025, 21:53:27
Wèhnich - Eén onbeduidend baantje op 1200 bij 1200mm door Prutsert
19 July 2025, 21:01:04
Station Roodeschool door Torikoos
19 July 2025, 20:58:39
Modules van Kees Gorter (vervolg) door ca.gorter
19 July 2025, 20:11:13
De Projecten van RetroJack door NS264
19 July 2025, 18:52:37
Piko 2025 door Duikeend
19 July 2025, 18:06:39
Yet Another Servo Decoder door AP3737
19 July 2025, 17:35:25

Auteur Topic: LS models ICR  (gelezen 350849 keer)

henk

• Offline Offline
Re: LS models ICR
« Reactie #660 Gepost op: 13 July 2008, 11:18:54 »
Daar heb je helemaal gelijk in Frank.
ik haal komende woensdag mijn 3 ICR rijtuigen op en dan nog op zoek naar een set waar ook een BKD rijtuig in zit.

groetjes edwin

Bel eens naar Meijer & Blessing. Die hadden vrijdag zelfs nog Benelux ICR staan, dus het zou zo maar kunnen dat ze ook nog een blauw-geel setje met BKD hebben.
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

edwin1974

• Offline Offline
  • Allegra" treinstel
« Reactie #661 Gepost op: 13 July 2008, 11:20:33 »
bedankt voor de tip Henk ik zal ze snel een s bellen .

groetjes edwin

henk

• Offline Offline
« Reactie #662 Gepost op: 13 July 2008, 21:39:50 »
Zo, eigenlijk ben ik morgen pas jarig, maar ik mocht vandaag dan toch mijn ICR-rijtuigen feestelijk in ontvangst nemen. Een complete stam ICR en zes keer de Benelux.  :-*

Verder mocht ik de hele dag ermee aan de gang op voorwaarde dat ik tussendoor mijn dochtertje even in het Spoorwegmuseum zou laten spelen. Dat moest dan maar.  ;D

Het voordeel van wachten is natuurlijk dat ik hier kon lezen hoe de rijtuigen aan te pakken. Heb ook al kunnen oefenen met mijn tweedeklasser met sluitverlichting. Ben begonnen met de ICR-stam. Alle kortkoppelmechanieken geprobeerd en eventueel met schuurpapier behandeld. Alle stabilisatorstangetjes afgelopen en waar nodig vastgezet. Ik weet nog niet wat ik met de opstaptreden ga doen: vastzetten of helemaal verwijderen.
En nu rijdt er een fraaie ICR over mijn baan. Geweldig dat die slanke rijtuigen er eindelijk in echt 1:87 zijn. Ben er erg blij mee.

Dat gezegd hebbende, is LSmodels toch mijn merk niet. Ik weet dat er mensen zijn die het geweldig vinden, maar ik vind het allemaal wat ver doorgedreven. Ik wil eigenlijk gewoon sluitverlichting kunnen inbouwen zonder dat de onderdelen me om de oren vliegen. Ik wil een draaistel kunnen afnemen zonder bang te zijn iets te beschadigen. En geheel los van de ver doorgedreven detaillering, gaat het natuurlijk niet aan dat rijtuigen van 45 euro pas inzetbaar zijn als je ze eerst uit elkaar hebt genomen en met schuurpapier en lijm hebt behandeld. De rijeigenschappen zijn behoorlijk, maar ook niet meer dan dat. Betrouwbaar trek-duw bedrijf met deze modellen? Ik moet het nog zien.

Maar, ik ben er dus erg blij mee.  :)
Moet die 1838 toch maar behoorlijke frontverlichting krijgen.
« Laatst bewerkt op: 13 July 2008, 21:48:59 door henk »

Floris Dilz

• Nervensäge.
  • Offline Offline
    • belse roestkraam
« Reactie #663 Gepost op: 13 July 2008, 22:24:08 »
tja, voor die 45 euro kun je ook de marklins hebben, die blauw/groengele uh... dingen.

henk

• Offline Offline
« Reactie #664 Gepost op: 13 July 2008, 22:32:34 »
Eerlijk???
Had ik dat geweten.  ;D

Esperopt

• Offline Offline
  • Sic gorgiamus allos subjectatos nunc
« Reactie #665 Gepost op: 14 July 2008, 00:05:50 »
Heb nu de 7 binnenlandse ICR rijtuigen uitgepakt. Afwerking is ok. Rijeigenschappen zijn bij enkele rijtuigen knudde. Zwabberen alle kanten op.
Maar toch even een proef gedaan met een 'trek-duw' combinatie over een roco-line wisselstraat (speciaal voor Arnold zonder koffiemolen  ;)):

http://nl.youtube.com/watch?v=WSitzMiT47o

De eerlijkheid gebied me te zeggen dat op een andere wisselstraat één van de middelste rijtuigen steevast met één draaistel op dezelfde plek ontspoort. Getrokken niet trouwens.

Nu ik de rijeigenschappen van de rijtuigen heb gezien hoop ik maar dat loc's van LSM beter rijden.

Gerard.

Huup

• Offline Offline
  • May your coffee kick in before reality does.
« Reactie #666 Gepost op: 14 July 2008, 02:01:33 »
Kan zijn dat, tja wat is het... er loopt op de voorste hoek van het draaistel een soort kabel of leiding omhoog. Kan dus zijn dat die net wat te lang is en blijft haken.
Enne, bij geduwd bedrijf door een wisselstraat kent meestal een snelhiedslimiet. Het is geen Märklin, he ;)

G/H

Esperopt

• Offline Offline
« Reactie #667 Gepost op: 14 July 2008, 02:36:02 »
Yep, het ging wat snel, maar het was dan ook een test. Het ontspoorde rijtuig bleef wel steeds netjes in het spoor, dus geen rondvliegende trapjes ed zoals ik enkele weken geleden mee maakte.

Voor de duidelijkheid, de trein pakt hier een overloopwissel en duikt daarna  direkt een R5 bocht in.

Gerard.
« Laatst bewerkt op: 14 July 2008, 02:48:31 door Esperopt »

Arnold

• Offline Offline
« Reactie #668 Gepost op: 14 July 2008, 06:34:28 »
Maar toch even een proef gedaan met een 'trek-duw' combinatie over een roco-line wisselstraat (speciaal voor Arnold zonder koffiemolen  ;)):

De eerlijkheid gebied me te zeggen dat op een andere wisselstraat één van de middelste rijtuigen steevast met één draaistel op dezelfde plek ontspoort. Getrokken niet trouwens.

Nu ik de rijeigenschappen van de rijtuigen heb gezien hoop ik maar dat loc's van LSM beter rijden.

Gerard.

Gerard, fijn dat je de koffiemolen in de kast hebt gelaten.  Dat ontsporen komt waarschijnlijk door de koppeling die blijft hangen. Haal het rijtuig van de rail, beweeg de koppeling langzaam en zonder druk of forceren  met je vingers heen en weer en kijken een of die blijft hangen.  Dan is het zaak om het rijtuig te openen, interieur eruit en even met een schuurpapiertje over de drie rondjes op de kopse kanten.  Met de nieuwe serie ICR heb ik geen problemen m.b.t. rijden.

Succes, Arnold

stig

• Offline Offline
« Reactie #669 Gepost op: 14 July 2008, 07:26:41 »
Henk, gefeliciteerd! 8) Morgen ben ik jarig, ben bang dat ik mijn eigen cadeautjes moet kopen... ;D (geeft niks, ben ik heel goed in...)
Als je de lat op de grond legt, is veel een verademing... (Grunberg VK 20-05-2011)

Mispoes

• Huiskat van Benelux en vriend van de Biljettencentrale.
  • Offline Offline
  • Hengelooo 1:160
« Reactie #670 Gepost op: 14 July 2008, 08:18:49 »
Je weet maar nooit waar zo'n opmerking goed voor is...

voor hetzelfde geld arriveert er morgen zo maar een tweepersoonsbed aan de  :-X
Das Pausenbrot schmiert Westfalen mir.

henk

• Offline Offline
« Reactie #671 Gepost op: 14 July 2008, 09:22:21 »
Heb nu de 7 binnenlandse ICR rijtuigen uitgepakt. Afwerking is ok. Rijeigenschappen zijn bij enkele rijtuigen knudde. Zwabberen alle kanten op.

Volgens mij komt dat, omdat niet alle wielstellen even goed zijn in combinatie met een beetje wapperende draaistelophaning. Ik heb een paar rijtuigen die los rijdend zwabberen, maar zich in treinverband al een stuk beter gedragen. Eentje bleef waggelen als een dronken eend en maakte een piepend geluid dat met geen drup olie of lik vet was uit te bannen. Wielstellen vervangen door Lima wielstellen. Probleem opgelost.
Ik vind het typisch LSmodels. Mooie bronzen lagertjes die helaas zinloos zijn als de basis - een goed wielstel - niet klopt.
Het heeft ook eigenlijk weinig met de ver doorgevoerde detaillering te maken. Ik heb een paar ADE rijtuigen die nog veel meer details hebben en toch niet zo kwetsbaar zijn als deze ICR rijtuigen. Het heeft ook niks met die 45 euro te maken, daar heeft Floris gelijk in. Bij een rijtuig van 20 euro verwacht ik ook dat ze goed rijden zonder dat er een hele operatie aan vooraf moet gaan.

Maar, er rijdt nu een strakke ICR-trein over de baan. Waarvoor dank LSmodels, de hele familie, dit forum en mijn eigen zelfwerkzaamheid.  ;D

Esperopt

• Offline Offline
« Reactie #672 Gepost op: 15 July 2008, 01:29:14 »

Gerard, fijn dat je de koffiemolen in de kast hebt gelaten.  Dat ontsporen komt waarschijnlijk door de koppeling die blijft hangen. Haal het rijtuig van de rail, beweeg de koppeling langzaam en zonder druk of forceren  met je vingers heen en weer en kijken een of die blijft hangen.  Dan is het zaak om het rijtuig te openen, interieur eruit en even met een schuurpapiertje over de drie rondjes op de kopse kanten.  Met de nieuwe serie ICR heb ik geen problemen m.b.t. rijden.

Succes, Arnold

OK, bedankt Arnold. Ga het dit weekend even proberen. Ondanks dat ik 's nachts wel tijd heb doe ik dit soort klusjes liever bij daglicht, voor het geval er iets wegschiet ofzo.

Gerard.

http://nl.youtube.com/watch?v=cfMI3-6KCek&feature=user
« Laatst bewerkt op: 15 July 2008, 02:45:40 door Esperopt »

Petertrein81

• Offline Offline
  • Taurus en Vectron fan!!
« Reactie #673 Gepost op: 15 July 2008, 09:38:45 »
Ik heb er 2 van de 4 die ik er had besteld (laten we hopen dat LSM een 2e serie maakt). Maar voor ik verder afwijk, ook ik heb geen problemen met het rijden van de LSM ICR rijtuigen. Die van mij rijden ook nog samen met een paar oude Plan W's van Roco die nog in lengteschaal 1:100 zijn. Maar zelfs deze combinatie geeft tot nu toe nog geen enkel probleem.

Groet Petertrein81,

Overlast

• Offline Offline
  • Wij vragen u begrip voor de overlast
« Reactie #674 Gepost op: 15 July 2008, 10:12:58 »
De ICR's van mij hebben nog geen c,m gereden, dus wat dat betreft heb ik geen problemen ;).

Overigens heb ik voor een plan W in lengte 1:87 al een goed idee om deze te kunnen maken op basis van een Roco plan W. Maar goed, ik heb veel ideeën en niet genoeg tijd om alles ook te kunnen uitvoeren :-|.

Maarten
NS 1968 - 1986, H0, gelijkstroom