Aldus gedaan. Hij liep weer, wel nog steeds langzaam maar ik nam aan dat het zo hoorde
Zijn de ashouders ook beschadigd?Ik blijf me verwonderen over de mate van slijtage van het ding, trouwens.
Ik begon, toen het nog een rijdend chassis was, met het doorslijpen van de blindas. Het idee van jand klonk wel goed vond ik. Maar dat bracht geen soelaas. Toen het hele geval beetje voor beetje afgepeld. Zelfs met alle drijfwerk eraf voelde een ik soms een lichte trilling en hapering bij het langzaam voortduwen. Soms ging het een paar omwentelingen goed maar kwam steeds weer terug. De achteras er uit gehaald en de tandwielen er af zodat ik een kaal stuk ijzer met een as met wielen en een tandwiel overhield. En dat bleek het euvel te zijn. Als ik voorzichtig met mijn duim aan een wieltje draaide voelde ik de ruwheid. De vooras is gewoon tot op de draad versleten. Ik voel braampjes op de as. De achteras is ook versleten maar die draaide nog zonder ´ribbeltjes´.Dus nu heb ik een 75 euro kostende verzameling losse delen en deeltjes die ooit een locomotief vormden. Los van de opgeblazen decoder want dat was mijn eigen schuld. Ik ga het niet meer in elkaar zetten. Ik ben er wel klaar mee. Dus eigenlijk is dit wat we allemaal al weten: koop geen tweedehands via internet. Wat betreft Catawiki: veel opsmuk en bla bla over experts en kwaliteitscontroles maar het is gewoon dezelfde meuk maar dan duurder.Albert