Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Bouw van tijdperk 1 HSM en SS rijtuigen door MathynK
Vandaag om 18:10:13
Au bord de la Cèze door Wim1969
Vandaag om 18:08:09
Gekke/vreemde/rare filmpjes en video's met treinen erin. door Hatsune Miku
Vandaag om 18:02:38
Welke versies van de Roco 2200 zijn er? door Gerrit H
Vandaag om 18:00:36
fotowedstrijd 2025 door Eelco Storm
Vandaag om 17:52:27
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Ronald69
Vandaag om 17:25:40
Ermehuizen, dienstregelingsjaar 1973/1974 door Eric B
Vandaag om 16:57:46
MLF Fielschmann motor kit door henk
Vandaag om 16:57:08
Beekdaelen in H0 door Casmir
Vandaag om 16:49:37
Aachenau West door Eric v C
Vandaag om 16:37:58
Treinverkeer in het oostblok, grensoverschrijdend? door Herb73
Vandaag om 16:33:38
Piko blauwe 1000 door spoorzeven
Vandaag om 16:23:26
Revier Rheinbrenner (H0) door cor_b
Vandaag om 16:09:07
Nieuw huis, nieuwe baan door Benelux795
Vandaag om 16:06:53
Loksound5 decoder door 008200
Vandaag om 15:34:24
ICR-rijtuigen, voor welk merk ga je? LSmodels, PBmodels, Exact Train of Piko? door Sicco Dierdorp
Vandaag om 15:30:04
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Jelmer
Vandaag om 15:21:11
W.V. Kalender 2026 door Jelmer
Vandaag om 15:14:45
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 15:07:52
Raadplaatje door Gerrit H
Vandaag om 14:30:50
Diorama Memburg Klütjenfelderkai door neudalhausenstadbahn
Vandaag om 12:47:22
Brexbachtalbahn - Duitslands mooiste zijlijn. door Brexbachtalbahn
Vandaag om 11:13:05
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Ben
Vandaag om 10:52:17
Kersttrein door Charles_
Vandaag om 10:31:23
Veevervoer ss/ ns door MOVisser
Vandaag om 00:07:48
Rondom Charlois door Alewijn
26 November 2025, 22:48:33
ByPass Junction, een Amerikaanse modelbaan in N door RobVille
26 November 2025, 22:39:39
Pantografen mat.'46 (en mat.'54) door Quinzeedied
26 November 2025, 22:32:05
De modeltreinen van Spoorijzer door rjr
26 November 2025, 22:28:45
Stub switches door bask185
26 November 2025, 21:59:25
  

Auteur Topic: Watjes  (gelezen 95066 keer)

Mispoes

  • Team Biljettencentrale Huiskat van Benelux
  • Offline Offline
  • Berichten: 9015
  • Hengelooo 1:160
Re:Watjes
« Reactie #345 Gepost op: 25 May 2011, 15:11:12 »
Inderdaad, zie eerst maar eens dat er überhaupt een SRV-wagen wordt bewaard... Rijden, in conditie houden is een ander verhaal...
Das Pausenbrot schmiert Westfalen mir.

Gert1

  • Gast
Re:Watjes
« Reactie #346 Gepost op: 25 May 2011, 17:29:49 »
Misschien moeten we dan eerst ook maar eens een slogan én een liedje verzinnen voor de Wadlopers.
http://www.youtube.com/watch?v=XbeMPhcWd0o

 ;)


mvg,
Gert

timtrein

  • Offline Offline
  • Berichten: 2096
Re:Watjes
« Reactie #347 Gepost op: 25 May 2011, 22:55:57 »
Zolang er partijen in DH's geïnteresseerd zijn is het gewoon onmogelijk. Wat denken jullie dat NSFS vraagt voor zo'n stel? Dat is geen paar duizend euro hoor, zelfs geen tienduizen(den). Gewoon een kwestie van contact houden totdat duidelijk is dat ze (e-ven-tu-eel) wél naar de sloper gaan. Eerder zal het nooit lukken.

Rob46

  • Offline Offline
  • Berichten: 152
Re:Watjes
« Reactie #348 Gepost op: 26 May 2011, 08:25:25 »
Goed gesproken Tim, helemaal mee eens.

Menno 1846

  • NS Tp3B/C- heden
  • Offline Offline
  • Berichten: 1887
  • Frl
    • Frieslandrail
Re:Watjes
« Reactie #349 Gepost op: 26 May 2011, 10:57:19 »
Ach,ruimte zat strax hier in Leeuwarden als HUSA er hier straks mee ophoud!!
Greetz:Menno
________________________________________________________________________________
P.S; Wadjes horen in het Noorden!!!! Stichting hoort dan ook zich in het Noorden te vestigen!!!!
There's a plan in everything, kid, and I love it when a plan comes together!

etienne

  • Offline Offline
  • Berichten: 220
Re:Watjes
« Reactie #350 Gepost op: 26 May 2011, 11:31:32 »
Het Spoorwegmuseum had/heeft ook belangstelling voor een wadloper. Als het NSM het niet is gelukt om zo'n geval aan te schaffen, kan je je afvragen hoe haalbaar het is voor een nieuw op te richten stichting (niets is onmogelijk, maar toch......). Als die dingen toch onverkoopbaar blijken en naar de sloop gaan is er, zoals Tim ook al aangaf, misschien wel een kans. Maargoed, dan zal het NSM ook van die kans gebruik maken en is het oprichten van zo'n stichting misschien niet zo zinvol meer.....

Etienne

dwem

  • Offline Offline
  • Berichten: 813
Re:Watjes
« Reactie #351 Gepost op: 26 May 2011, 12:16:03 »
Ach,ruimte zat strax hier in Leeuwarden als HUSA er hier straks mee ophoud!!
Greetz:Menno

Vergeet dat maar, je krijgt absoluut geen toestemming om het ding op het openbare spoornet te stallen. Je zult bedrijven met een spooraansluiting af moeten gaan. En die bedrijven zijn tegenwoordig zeldzaam en met minimale spoorlengte.

Dirk

Menno 1846

  • NS Tp3B/C- heden
  • Offline Offline
  • Berichten: 1887
  • Frl
    • Frieslandrail
Re:Watjes
« Reactie #352 Gepost op: 26 May 2011, 13:02:02 »
Nou de buren kan je altijd vragen!!
Btw: Spoorweg museum had al aangegeven (voorlopig?) de komende jaren niet een wadje in het bestand op te nemen.
Dus zit je nu al gauw aan een stichting te denken.
Aangezien HUSA hier volgens de berichten weg gaat van het zomer blijft er aardig wat spoor over.
Met de Buren (Voith Turbo) zou je afspraken kunnen maken....ook omtrend het onderhoud.
Greetz:Menno
There's a plan in everything, kid, and I love it when a plan comes together!

timtrein

  • Offline Offline
  • Berichten: 2096
Re:Watjes
« Reactie #353 Gepost op: 26 May 2011, 13:18:45 »
Ja en waarom denk je dat het Spoorwegmuseum geen stel opneemt... dat is OMDAT ze niet te krijgen zijn. Niet de wereld gaan omdraaien a.u.b...

Menno 1846

  • NS Tp3B/C- heden
  • Offline Offline
  • Berichten: 1887
  • Frl
    • Frieslandrail
Re:Watjes
« Reactie #354 Gepost op: 26 May 2011, 13:22:50 »
eeeh correctie:
Het NSM heb ik destijds gemaild of ze er 1 in het bestand zouden opnemen en mijn antwoord staat in het bovengenoemde.
Dit had niks te maken of er wel of niet er 1 of 2 verkrijgbaar was.(ze waren te koop aangeboden)
Immers een 1600 met een DD rijtuig kon in diezelfde periode gewerft worden.
Greetz:Menno
There's a plan in everything, kid, and I love it when a plan comes together!

Taigagaai

  • Offline Offline
  • Berichten: 610
  • *
    • Flickr
Re:Watjes
« Reactie #355 Gepost op: 26 May 2011, 14:25:20 »
Ja, 1800 + DDM-1 is niet voor verkoop aangemerkt, dus een stuk makkelijker te krijgen. Voor 2007 was er al een stel aan het NSM toegezegd, maar NSFS heeft niets te maken met afspraken uit het verleden en wilde dus alle 50 stellen verkopen. Daarom zijn ze alle 50 te koop gezet en werd het Spoorwegmuseum gepasseerd.
Spoorgroet, Martin

Edgar

  • Offline Offline
  • Berichten: 4025
Re:Watjes
« Reactie #356 Gepost op: 26 May 2011, 14:33:04 »
1600/1800 en DDM zijn in het buitenland niet in te zetten en binnenlands alleen na een kostbare revisie. Daarmee zijn ze onverkoopbaar. Daarentegen zijn dieselmotorwagens  overal waar normaalspoor ligt in te zetten. Daar zijn dus wel verkoopmogelijkheden voor en die hebben dus een waarde (of in ieder geval zou de eigenaar kunnen hopen dat ze een waarde hebben, wat in dit geval op hetzelfde neerkomt).
« Laatst bewerkt op: 26 May 2011, 14:34:49 door Edgar »
10-11-12-13: 41-62-54-21*
Ondertussen bouwen we aan Granitwerk J. Köppl.
En wordt de trein Amsterdam - Bad Harzburg gepimpt

etienne

  • Offline Offline
  • Berichten: 220
Re:Watjes
« Reactie #357 Gepost op: 26 May 2011, 14:39:58 »
Citaat
Dit had niks te maken of er wel of niet er 1 of 2 verkrijgbaar was.(ze waren te koop aangeboden)

Volgens mij wilde het NSFS helemaal niet 1 of 2 wadjes per klant verkopen. Ze wilde met zo min mogelijk partijen in zee gaan en dus alleen met grote afnemers zaken doen. Kan zijn dat de inzichten van de NSFS inmiddels zijn veranderd, maar dat was wel wat ook speelde als ik het allemaal goed heb begrepen.

Etienne

Menno 1846

  • NS Tp3B/C- heden
  • Offline Offline
  • Berichten: 1887
  • Frl
    • Frieslandrail
Re:Watjes
« Reactie #358 Gepost op: 26 May 2011, 14:46:22 »
Zo wel iets meer kans natuurlijk.....
Nu maar niet te veel meer praten over wat het NSM nu wel of niet....Maar: ACTIE!!
Greetz:Menno
« Laatst bewerkt op: 26 May 2011, 16:57:17 door Menno 1846 »
There's a plan in everything, kid, and I love it when a plan comes together!

robin binsbergen

  • Offline Offline
  • Berichten: 1018
Re:Watjes
« Reactie #359 Gepost op: 26 May 2011, 18:01:45 »
misschien een hele gekke vraag:

Hoeveel denk je dat er uberhaupt aan financiën nodig zijn om alleen maar een stel te verkrijgen?

Het NSFS is en blijft een financiële instelling en wil dus niks anders dan winst maken. En, ondanks dat je het er niet over wilt hebben, het NSM liep dus ook tegen deze problemen op. Het verschil tussen de DDM-1/1800 en de wadlopers is heel simpel, namelijk de eigenaar. De DDM-1 en 1800 zijn van NSR, de wadlopers van NSFS. Verder: zie de opmerking van Tim over het fiananciële deel.

(en geloof me, als het NSM de middelen had gehad, dan had was allang eentje in de collectie opgenomen geweest. Er is namelijk wel degelijk het een en ander geprobeerd in die richting!!)

mvg,
Robin