Barry is een lieve man, zelfs toen ik er kwam in de jaren 90, begin 2000, had hij het er al over dat hij nog niet wist wie het ging overnemen. Jammer om te zien dat het niet is gelukt. Ik ben toen op jonge leeftijd nog eens een paar keer op bezoek geweest bij de modelspoorvereniging in Almelo, geen idee meer wat de naam was (ik was 13 of 14 jaar), [...]
eigenlijk was ik nog een beetje te jong, maar omdat ze zagen dat ik zo enthousiast en secuur was, mocht ik een paar keer mee helpen.
Staat mij iets van bij dat alles daar later in vlammen is opgegaan.
Hoi Niels, welkom op dit forum. Wat betreft de baanopbouw koos ik zo'n 5 jaar geleden bewust voor modules die eenvoudig zijn te verplaatsen (120 bij 60 cm). Waar je dan ook op elke plek aan kan werken. Eerst in korte tijd 6 modules ruw gebouwd zodat er een trein kan gaan rijden. Vervolgens module na module aan het afbouwen. Heb ik daardoor ook niet het gevoel dat de baan nooit af is. In de loop van de tijd heb ik er twee specifieke modules bij gemaakt. Eén om het grote station te bergen en één om bij het uitzetten van de baan de doorgang door een deur mogelijk te maken. Groet, Anton
Dat zal de Trein Hobby Club Almelo geweest zijn. Daar was Barry heel actief in - en nog steeds zie ik op de site: https://thca.eu/Grappig dat je dat noemt. Mij is ook iets dergelijks overkomen, een paar jaar eerder gok ik. Ik was destijds meer actief met het bouwen van vliegtuigmodellen dan met modelspoor en mocht van Barry mijn vliegtuigmodellen exposeren in één van zijn vitrines aan de Hofkampstraat. Ik was destijds zeker geen geweldig modelbouwer, maar hij zag dat hij me er een groot plezier mee deed. Ik was apetrots. Mijn modellen hebben er voor mijn gevoel wel een jaar gestaan.Dat is dan van na mijn tijd in Almelo, want daar kan ik me niets van herinneren.