Er was geen uitleg bij, dus zelf wat aan het uitzoeken. Ik heb één en ander ook wat gedocumenteerd op de beelden die ik toevoeg.
Zuerst: das orange e*m*s-Gerät ist KEIN Trafo. Es ist ein Spezialgerät, in dem eine Elektronik die "ems-Spannung" erzeugt (für Fachleute: eine 9,5-kHz-Wechselspannung, die im ems-Lokbaustein per Schwingkreis ausgefiltert und gleichgerichtet an den Motor geleitet wird)
- De verlichtingslampjes van de DC-locomotief gaan harder gloeien als je meer AC geeft en ook omgekeerd?
Ik kon niks vinden over de rijrichting bedienen bij EMS. Mijn beste gok zou zijn dat ze het DC component daarvoor gebruikten.
Even voor mijn beeldvorming, Minitrix heeft nooit wisselstroommodellen(3Rail) uitgebracht want het is een gelijkstoom(2Rail) merk en ik mis de slepers onder de Railbus(rode dubbeltje) en de puntcontacten in de rails die Märklin wel heeft of heeft er een verandering plaatsgevonden die ik gemist heb? Heeft de AC toevoeging op de trafo niet iets te maken met de wisselaandrijving of verlichting?