Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€0.00
Per saldo:
€-250.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-12-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
klusser
Vandaag
om 19:37:23
Die Sauerlandbahn - Tijdperk III
door
puntenglijder
Vandaag
om 19:22:02
W.V. Kalender 2026
door
puntenglijder
Vandaag
om 19:18:38
US diorama in H0
door
Ronald Halma
Vandaag
om 19:17:26
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
puntenglijder
Vandaag
om 19:16:54
BNLS modulebaan: Werkspoor-Kathedraal 3.5
door
NS264
Vandaag
om 19:09:37
Test van een Rapido Trains GE 44 tonner Claremont and Concord
door
Frank 123
Vandaag
om 19:03:52
Rail away
door
Huup
Vandaag
om 19:02:27
Vijfhuis (v.h. Frotterdam)
door
1200blauw
Vandaag
om 18:07:08
Roco 290 digtaliseren
door
Ferdinand Bogman
Vandaag
om 17:47:00
Raadplaatje
door
hervé
Vandaag
om 17:06:37
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N
door
spoorijzer
Vandaag
om 16:26:50
ByPass Junction, een Amerikaanse modelbaan in N
door
g-j
Vandaag
om 16:21:03
On30 diorama: Sedona Red Rock Canyon, AZ
door
Ronald Halma
Vandaag
om 16:08:21
Toon hier je (model)TRAM foto's.
door
R1954
Vandaag
om 15:26:11
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes
door
Vislijn
Vandaag
om 14:08:37
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten
door
Karben
Vandaag
om 14:05:01
Dodelijk ongeval Zanddijk Hooge Zwaluwe
door
Arjan6511
Vandaag
om 12:56:25
20 en 21 december modelspoorbeurs Zutphen
door
neudalhausenstadbahn
Vandaag
om 12:28:05
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen
door
neudalhausenstadbahn
Vandaag
om 12:17:40
Rondom Charlois
door
neudalhausenstadbahn
Vandaag
om 12:16:23
Hoe maak ik de stroomvoerende koppeling van een Fleischmann Plan V los?
door
008200
Vandaag
om 11:53:09
Märklin spoor 1 glaskast buffers breken af.
door
bellejt
Vandaag
om 11:04:01
Bitry Bascule in 0e, een nieuw baantje op Micromodules
door
Lucien
Vandaag
om 10:05:49
Ervaringen met veilingsites enzo (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc).
door
Martijn193
Vandaag
om 09:58:58
Marklin 3037 E41 pantograaf stuk.
door
grossraumwagen
Vandaag
om 09:43:08
Nahmertaler Kleinbahn
door
Lucien
Vandaag
om 07:58:41
Zee. Land.
door
spoorijzer
Vandaag
om 07:56:30
Alternatieven voor de messing lagers van een Fleischmann rondmotor
door
Ferdinand Bogman
Vandaag
om 07:32:09
Minibaan Visserskaai H0
door
Sikko
02 December 2025, 23:31:38
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Materieel
|
Wat zijn we aan het rijden?
|
Test van een Rapido Trains GE 44 tonner Claremont and Concord
« vorige
volgende »
Print
Pagina's: [
1
]
Omlaag
Auteur
Topic: Test van een Rapido Trains GE 44 tonner Claremont and Concord (gelezen 66 keer)
Ronald Halma
Organisator US Convention Nederland
Offline
Berichten: 18511
Modelrailroading is fun!
Test van een Rapido Trains GE 44 tonner Claremont and Concord
«
Gepost op:
Vandaag
om 18:45:23 »
Moi luitjes!
Zoals sommigen hier wel weten ben ik een US liefhebber en heb al een aantal showbaantjes in US stijl gemaakt. Door die interesse kijk ik veel rond op fora, Facebook en websites om info en inspiratie te vinden. Ergens een paar jaar geleden kwam ik een mooi voorbeeld tegen van de Claremont and Concord RR uit New Hampshire US (
https://en.wikipedia.org/wiki/Concord_and_Claremont_Railroad
en
https://www.abandonedrails.com/west-concord-to-claremont-junction
), een maatschappij die inmiddels niet meer bestaat. Doordat het een ex-trammaatschappij is geweest hadden ze erg licht gebouwd trackwork en was het niet geschikt voor hele zware diesels. Zij reden dan ook hoofdzakelijk met GE 44tonners, kleine 4-assers met 2 caterpillar motoren.
Het prototype is voor mij erg inspirerend en er liggen ook al wat ontwerpjes. Zal er zeker een keer mee gaan bouwen en had er al eens wat Bachmann locjes voor aangeschaft en ook een decalsheet voor deze 44 tonners. Maar toen kwam de aankondiging dat Rapido Trains met een second run kwam van hun 44 tonners met o.a. .... Claremont and Concord schema! Door velen lang verwacht en daar waren ze. Maar goed, toch zo rond de 400 piek met sound blijft behoorlijk en ik zou er dan 2 willen..... aanslag op budget dus. Erg lang getreuzeld wat ik wilde en een paar weken geleden zag ik tot mijn schrik dat de meeste soundversies uitverkocht waren. Nog wat zoeken en ik vond bij White Rose Hobbies in York Pennsylvania USA een nr 17 sound versie. Niet al te lang getreuzeld nu, even uitgerekend wat de extra kosten zouden zijn en besteld. Dat was 21 November en vandaag 3 december kwam hij aan huis. De inklaring had ik via UPS al gedaan 4 dagen geleden toen het locje in Keulen aangekomen was. Ook wel apart, ik was in de nachtdienst aan het werk, zag de vraag om betaling binnen komen en 10 minuten later was die gedaan. Moet een hele snelle zijn geweest voor hun!
Aankoopbedrag was € 296,-, inklaring etc 64. € 360,- totaal aan huis is erg netjes en zeker niet te duur! Dus blij mee!
Het model wordt geleverd in een nette box met glad uiterlijk. Als je die opent ligt er netjes schuim op plus een beschrijving. Ik zal de link bijvoegen, als je die leest zul je zien hoeveel humor die gasten hebben en met welk plezier zij produceren
Het model zit zelf goed ingepakt in een kunststof koker met daarin de ingepakte loc. Deze manier doen tegenwoordig de meeste fabrikanten en hoewel het onwijs veel verpakkingsmateriaal kost zit je model gewoon stevig verpakt in de doos. Een reis vanuit de States was geen enkel probleem
De foto's:
20251203_142931
by
Ronald Halma
, on Flickr
Uitvoering op de kop vermeld:
20251203_142910
by
Ronald Halma
, on Flickr
De beschrijving:
20251203_142947
by
Ronald Halma
, on Flickr
In de plastic doos:
20251203_143006
by
Ronald Halma
, on Flickr
En uitgepakt. Front rechts, rechterkant dus:
20251203_151432
by
Ronald Halma
, on Flickr
En front links, linkerkant dus:
20251203_151443
by
Ronald Halma
, on Flickr
De neuzen:
20251203_151453
by
Ronald Halma
, on Flickr
20251203_151502
by
Ronald Halma
, on Flickr
Detail:
20251203_151608
by
Ronald Halma
, on Flickr
Cabine:
20251203_151541
by
Ronald Halma
, on Flickr
Bovenkant:
20251203_151622
by
Ronald Halma
, on Flickr
Dan de rijtest. Ik heb nog niet eerder een DCC loc gekocht die uit de doos zo goed ingeregeld was als deze. Heel netjes! heb alleen de bel en hoorn aangepast naar het protoype, meer niet.
De rijtest zelf (klik op het plaatje voor het filmpje):
20251203_144258
by
Ronald Halma
, on Flickr
Dan als extra; bij Rapido hebben ze een fantastisch gevoel voor humor, niet alleen in de beschrijving maar blijkbaar ook in de loc. Toen ik de functies aan het doornemen was viel ik bijna van de stoel van het lachen. Kijk maar (klik op het plaatje voor het filmpje):
20251203_150023
by
Ronald Halma
, on Flickr
Mooi he?
Kortom samengevat; geen enkele spijt! De loc is technisch helemaal bij de tijd in tegenstelling tot de veel mindere Bachmann. Ze heeft Esu loksound 5 aan boord als ook hun eigen MoPower buffer standaard ingebouwd. Ook is de phase van de loc correct, dat heet; de 44 tonners hebben verschillende phases gehad in de bouw en dat hebben ze bij Rapido ook netjes bij de verschillende maatschappijen en uitvoeringen toegepast. Super! Enige puntje kan zijn dat de kleur niet helemaal correct is en iets beter had gekund volgen de echte kenners. Maar ik vind zelf de uitvoering meer dan geslaagd.
Nog even een foto van het grote voorbeeld:
81825151_1179122082478007_6077964965401067520_n
by
Ronald Halma
, on Flickr
En een link naar de beschrijving: -
https://rapidotrains.com/media/pdf/48-Instructions_ENG_web%20(1).pdf
Mocht iemand bij Rapido rechtstreeks bestellen, doe dat dan via de .ca website dus Canada. Ik heb de loc bij White Rose Hobbies besteld in de States, dat kost je de aankoop, verzending en inklaring plus btw/tax. In dit geval rechtstreeks bij de verzender US betaald. Nog steeds interessant en van tarieven e.d. heb je geen last. Wel kost verzending meer dan hier in dit geval 70 dollar. Maar op het totaal dus goed te doen (en het pakket moet wel de halve aardbol over dus je kunt er nog weinig van zeggen).
Tot zover!
Gelogd
Greetz, Ronald
Mijn US Convention Aalten
Mijn modules!:
Micromodule
Frank 123
Offline
Berichten: 6521
Re: Test van een Rapido Trains GE 44 tonner Claremont and Concord
«
Reactie #1 Gepost op:
Vandaag
om 19:03:52 »
Mooie aanwinst , weet nog even niet wat ik van die zingende machinisten vindt
Gelogd
Bahnstrecke 5867
Am Ende der Strecke
Den gamla sågverket (gepland)
Print
Pagina's: [
1
]
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Materieel
|
Wat zijn we aan het rijden?
|
Test van een Rapido Trains GE 44 tonner Claremont and Concord